Page 158 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 158

Tarih

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 24


        TEMA: SAVAŞLAR SARMALINDA OSMANLI (1908- 1918)
         Etkinliğe             TAR.11.3.2. 1908-1918 yılları arasında yaşanan kitlesel göç ve salgınların Osmanlı
         Dönüştürülecek        devlet ve toplum hayatına etkilerine ilişkin bakış açısı geliştirebilme
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış     ç)  1908-1918 yılları arasında yaşanan kitlesel göç ve salgınların meydana geldiği
         Bilgi Birimleri           dönemin koşullarını belirler.
                                 •  Öğrencilerin Tanzimat’tan II. Meşrutiyet’e kadar meydana gelen olaylara ilişkin
                                   ön bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
         Ön Koşul Beceriler/     •  93  Harbi  sonrası  Balkanlardan  ve  Kafkasya’dan  Anadolu’ya  yapılan  kitlesel
         Temel Kabuller            göçleri ve bu göçlerin sonuçlarını bildikleri kabul edilmektedir.

                                 •  Osmanlı Devleti’nde ve dünya üzerinde daha önce yaşanmış önemli salgınlarla
                                   ilgili temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.

                               Okuma yazma, neden-sonuç ilişkisi kurma, dikkat ve konsantrasyon, zaman yöne-
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           timi, karar verme becerisi, soru hazırlama, yönerge takip etme, sorumluluk alma,
                               öz güven tarihsel empati kurma, tarihsel sürekliliği algılama
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Sadeleştirilmiş metin seçeneği sunabilir. Hazırlanan metinlere ve sorulara ses,
                               grafikler, şemalar, resimler, tablolar, çıkartmalar, çizimler, renkler, semboller, hari-
                               talar vb. eklenebilir. Bu dokümanlar çıktı olarak verilebilir. Ayrıca dijital araçlarda
         İçerik                ekran okuyucu yazılımlar kullanılarak okuma sağlanabilir.
                               İF2: Sınıf panosuna asılan tüm dokümanlar etkileşimli tahtada yansıtılabilecek şe-
                               kilde hazırlanabilir. Böylelikle yazı büyüklüğü, kontrast, şekil-zemin ve ışık ayarları
                               yapılabilir. Ayrıca ekran okuyucu yazılımlar kullanılarak seslendirme sağlanabilir.
                               SF1: Yönergedeki ve ürün tablosundaki açıklamalara görseller eklenebilir ve dijital
                               araçlarda ekran okuyucu yazılımlar kullanılarak okuma sağlanabilir.
         Süreç                 SF2: Öğrencilerin organize olmalarına ve zamanı yönetmelerine yardımcı olmak
                               için yönergede süre belirtilebilir ve etkileşimli tahtada saat açılabilir. Ayrıca tüm
                               dokümanlar çıktı olarak verilebilir veya tahtada yansıtılabilir.


                               SF3: Grup çalışmasında aktif olmayacağı düşünülen öğrenciler empati kurabilen
                               ve kişisel-sosyal becerileri iyi olan öğrencilerle aynı grupta olabilir.
                               SF4: Okumada güçlük çeken öğrencilere grupları içinde sadece not tutma görevi
                               verilebilir. Sözel olarak katılım göstermek istemeyen öğrencilere katkılarını yazılı
                               olarak ifade etme seçeneği verilebilir. Ayrıca grup çalışmasına daha geç uyum gös-
                               teren öğrencilere belli bir süre sadece izleyici ve gözlemci görevi verilebilir. Ayrıca
                               soru sormadığı fark edilen öğrencilere panoyu kullanma konusunda öğretmen des-
                               tek olabilir ve pozitif geri bildirimlerle öğrencileri cesaretlendirebilir.

                               SF5: Ürün oluşturma aşamasında öğrencilerin seçtikleri yönteme göre öğrencile-
                               re özgül görevler (belirlenen başlıklardaki görselleri bulması, dramada alacağı rol
                               vb.) öğretmen tarafından verilebilir.



    158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163