Page 158 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 158
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 24
TEMA: SAVAŞLAR SARMALINDA OSMANLI (1908- 1918)
Etkinliğe TAR.11.3.2. 1908-1918 yılları arasında yaşanan kitlesel göç ve salgınların Osmanlı
Dönüştürülecek devlet ve toplum hayatına etkilerine ilişkin bakış açısı geliştirebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış ç) 1908-1918 yılları arasında yaşanan kitlesel göç ve salgınların meydana geldiği
Bilgi Birimleri dönemin koşullarını belirler.
• Öğrencilerin Tanzimat’tan II. Meşrutiyet’e kadar meydana gelen olaylara ilişkin
ön bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Ön Koşul Beceriler/ • 93 Harbi sonrası Balkanlardan ve Kafkasya’dan Anadolu’ya yapılan kitlesel
Temel Kabuller göçleri ve bu göçlerin sonuçlarını bildikleri kabul edilmektedir.
• Osmanlı Devleti’nde ve dünya üzerinde daha önce yaşanmış önemli salgınlarla
ilgili temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Okuma yazma, neden-sonuç ilişkisi kurma, dikkat ve konsantrasyon, zaman yöne-
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları timi, karar verme becerisi, soru hazırlama, yönerge takip etme, sorumluluk alma,
öz güven tarihsel empati kurma, tarihsel sürekliliği algılama
Farklılaştırma Alanları
İF1: Sadeleştirilmiş metin seçeneği sunabilir. Hazırlanan metinlere ve sorulara ses,
grafikler, şemalar, resimler, tablolar, çıkartmalar, çizimler, renkler, semboller, hari-
talar vb. eklenebilir. Bu dokümanlar çıktı olarak verilebilir. Ayrıca dijital araçlarda
İçerik ekran okuyucu yazılımlar kullanılarak okuma sağlanabilir.
İF2: Sınıf panosuna asılan tüm dokümanlar etkileşimli tahtada yansıtılabilecek şe-
kilde hazırlanabilir. Böylelikle yazı büyüklüğü, kontrast, şekil-zemin ve ışık ayarları
yapılabilir. Ayrıca ekran okuyucu yazılımlar kullanılarak seslendirme sağlanabilir.
SF1: Yönergedeki ve ürün tablosundaki açıklamalara görseller eklenebilir ve dijital
araçlarda ekran okuyucu yazılımlar kullanılarak okuma sağlanabilir.
Süreç SF2: Öğrencilerin organize olmalarına ve zamanı yönetmelerine yardımcı olmak
için yönergede süre belirtilebilir ve etkileşimli tahtada saat açılabilir. Ayrıca tüm
dokümanlar çıktı olarak verilebilir veya tahtada yansıtılabilir.
SF3: Grup çalışmasında aktif olmayacağı düşünülen öğrenciler empati kurabilen
ve kişisel-sosyal becerileri iyi olan öğrencilerle aynı grupta olabilir.
SF4: Okumada güçlük çeken öğrencilere grupları içinde sadece not tutma görevi
verilebilir. Sözel olarak katılım göstermek istemeyen öğrencilere katkılarını yazılı
olarak ifade etme seçeneği verilebilir. Ayrıca grup çalışmasına daha geç uyum gös-
teren öğrencilere belli bir süre sadece izleyici ve gözlemci görevi verilebilir. Ayrıca
soru sormadığı fark edilen öğrencilere panoyu kullanma konusunda öğretmen des-
tek olabilir ve pozitif geri bildirimlerle öğrencileri cesaretlendirebilir.
SF5: Ürün oluşturma aşamasında öğrencilerin seçtikleri yönteme göre öğrencile-
re özgül görevler (belirlenen başlıklardaki görselleri bulması, dramada alacağı rol
vb.) öğretmen tarafından verilebilir.
158