Page 161 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               OKUMA ÇEMBERİ
                               Öğretmen hazırlık aşaması:

                               Öğretmen, “Göçün Ekonomik Etkileri”, “Göçün Sosyolojik Etkileri”, Göç Sürecindeki
                               Politik İklim” ve “Göçün Halk Sağlığı (Salgınlar) Açısından Değerlendirilmesi” baş-
                               lıklarında 4 farklı metin hazırlar. Bu metinlerin her biriyle ilgili farklı zorluk düzey-
                               lerinde sorular hazırlar. Her metnin soruları o metnin başlığıyla bir kâğıtta yer alır.
                               Ayrıca  farklı  metinlerdeki  konuların  birbirleriyle  bağlantılı  olan  soruları  farklı  bir
                               kâğıtta hangi metinlerin içeriğini kapsıyorsa hepsinin başlıkları yazılarak hazırlanır.
                               Bu dokümanlar panoya asılır (İF1).

                               Örnek sorular:
                               Göçün ekonomik nedenleri ile ilgili metnin soruları:

                                1.  Göçler nedeniyle oluşan iskân masrafı nedir? Osmanlı Devleti’ni nasıl etkilemiş-
                                   tir?
                                2.  Göçmenler, geldikleri yerlerde ne tür ekonomik faaliyetlerde bulunmuşlardır ve
                                   ne tür zorluklarla karşılaşmışlardır?
                                3.  Savaşların ekonomik sonuçlarının göçler üzerindeki etkileri nelerdir?

                               Göç sürecindeki politik iklim ile ilgili metnin soruları:
                                1.  Göçler, Osmanlı Devleti’nin milliyetçilik politikasıyla nasıl ilişkilendirilebilir?
                                2.  Savaşlar sırasında ve sonrasında alınan askeri ve politik kararlar göçleri nasıl
                                   etkilemiştir?
                                3.  Osmanlı Devleti’nin iskân ve göç politikaları nelerdir?

                               Göçün sosyolojik etkileri ile ilgili metnin soruları:
                                1.  Kültürel farklılıklar ve benzerlik açısından göçlerin etkileri nelerdir?
                                2.  Göçler sonucunda nüfus yapısı nasıl değişmiştir?

                                3.  Göçler sonucunda ortaya çıkan toplumsal gerilimler nasıl çözülmüştür?
                               Göçün halk sağlığı (salgınlar) açısından değerlendirilmesi ile ilgili metnin soruları:
                                1.  Kitlesel göçler salgın hastalıkların yayılmasında nasıl bir rol oynamıştır?

                                2.  Toplu barınma alanlarında hangi salgın hastalıklar daha sık görülmüştür?
                                3.  Osmanlı Devleti salgın hastalıklarla mücadele için hangi koruyucu önlemler al-
                                   mıştır?
                               Göçün sosyo-ekonomik etkileri açısından değerlendirilmesi ile ilgili iki metni bir-
                               likte değerlendirerek hazırlanan sorular:
                                1.  Salgın  hastalıkların  uzun  vadede  toplum  üzerindeki  sosyo-ekonomik  etkileri
                                   neler olmuştur?
                                2.  Göçlerin ve salgın hastalıkların kentsel ve kırsal kalkınma üzerindeki etkileri ne-
                                   ler olmuştur?

                               Okuma çemberi sonrası yapılacak uygulamalar için seçenek listesi ve yönerge pa-
                               noya asılır (SF1).




                                                                                                         161
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166