Page 162 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örnek ürün tablosu:
Kavram Haritası Dergi Bulmaca tasarlama Araştırma raporu
Sayısal Veriler
Balık Kılçığı Drama Resim
Tabloları
Haber-Bülten hazırlama Oyun tasarlama İnfografik Tarih şeridi vb.
Uygulama süreci:
Öğretmen, okuma çemberi etkinliği için bir yönerge hazırladığını ve öğrencilerin bu
yönergeye uyarak etkinliği tamamlamaları gerektiğini söyler. Hazırlık aşamasında
oluşturduğu soru dokümanlarını ve ürün listesini panoya asar. Yönergede yer alan
tüm basamakları öğrencilere açıklar. Ardından grupları oluşturduğunda her gruba
bir veya birkaç tane olacak şekilde yönergeleri çıktı olarak vermek üzere hazırlar
(İF2). Öğretmen, sınıfı ilgilerine göre heterojen olarak 4 gruba ayırır (SF2). Sınıf
düzeni gruplar kendi içlerinde çember olabilecekleri şekilde yeniden oluşturulur
(FÖOD1).
Her gruba “Göçün Ekonomik Etkileri”, “Göçün Sosyolojik Etkileri”, Göç Sürecindeki
Politik İklim” ve “Göçün Halk Sağlığı (Salgınlar) Açısından Değerlendirilmesi” baş-
lıklarında hazırladığı metinlerden birini verir. Her grup üyesinin kendi grubundaki
konuya ait metni baştan sona okuması sağlanır. Ardından grup sayısına göre metni
böler ve numaralandırır. Her bir grup üyesine metnin parçalarını dağıtır (SF3).
Öğrenciler parçalanmış metni sıralarına göre okurlar. Eğer gerekirse parçaları
kendi aralarında değiştirip tekrar okuyabilirler. Metnin okunması tamamlanınca
her grup kendi içinde metinle ilgili soruları birbirlerine sorar. Herkes en az bir kez
soru sormak zorundadır. Öğrenciler soruyu kendileri üretebilir veya panodan se-
çebilir (SF4). Soru panosunda iki veya daha fazla metni kapsayan sorulardan se-
çim yapılırsa gruplar birbiriyle birleşip bu soruyu yanıtlar ardından tekrar ayrılırlar.
Birbirlerine sordukları sorulara cevap verirken kaynaklardan yararlanabilir veya
öğretmene danışabilirler. Tüm soru cevaplar bittiğinde her grup panodaki ürün se-
çeneklerinden birini veya birkaçını seçerek ürünü oluştururlar (SF5). Hazırladıkları
bu ürünleri her grup diğer gruplara sunar (ÜF1). Sunumlar bittiğinde ders sonlanır.
162