Page 162 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162

Tarih

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Örnek ürün tablosu:

                                Kavram Haritası       Dergi          Bulmaca tasarlama  Araştırma raporu
                                                                                       Sayısal Veriler
                                Balık Kılçığı         Drama          Resim
                                                                                       Tabloları
                                Haber-Bülten hazırlama  Oyun tasarlama  İnfografik     Tarih şeridi vb.

                               Uygulama süreci:
                               Öğretmen, okuma çemberi etkinliği için bir yönerge hazırladığını ve öğrencilerin bu
                               yönergeye uyarak etkinliği tamamlamaları gerektiğini söyler. Hazırlık aşamasında
                               oluşturduğu soru dokümanlarını ve ürün listesini panoya asar. Yönergede yer alan
                               tüm basamakları öğrencilere açıklar. Ardından grupları oluşturduğunda her gruba
                               bir veya birkaç tane olacak şekilde yönergeleri çıktı olarak vermek üzere hazırlar
                               (İF2). Öğretmen, sınıfı ilgilerine göre heterojen olarak 4 gruba ayırır (SF2). Sınıf
                               düzeni  gruplar  kendi  içlerinde  çember  olabilecekleri  şekilde  yeniden  oluşturulur
                               (FÖOD1).

                               Her gruba “Göçün Ekonomik Etkileri”, “Göçün Sosyolojik Etkileri”, Göç Sürecindeki
                               Politik İklim” ve “Göçün Halk Sağlığı (Salgınlar) Açısından Değerlendirilmesi” baş-
                               lıklarında hazırladığı metinlerden birini verir. Her grup üyesinin kendi grubundaki
                               konuya ait metni baştan sona okuması sağlanır.  Ardından grup sayısına göre metni
                               böler ve numaralandırır. Her bir grup üyesine metnin parçalarını dağıtır (SF3).

                               Öğrenciler  parçalanmış  metni  sıralarına  göre  okurlar.  Eğer  gerekirse  parçaları
                               kendi  aralarında  değiştirip  tekrar  okuyabilirler.  Metnin  okunması  tamamlanınca
                               her grup kendi içinde metinle ilgili soruları birbirlerine sorar. Herkes en az bir kez
                               soru sormak zorundadır. Öğrenciler soruyu kendileri üretebilir veya panodan se-
                               çebilir (SF4). Soru panosunda iki veya daha fazla metni kapsayan sorulardan se-
                               çim yapılırsa gruplar birbiriyle birleşip bu soruyu yanıtlar ardından tekrar ayrılırlar.
                               Birbirlerine  sordukları  sorulara  cevap  verirken  kaynaklardan  yararlanabilir  veya
                               öğretmene danışabilirler.  Tüm soru cevaplar bittiğinde her grup panodaki ürün se-
                               çeneklerinden birini veya birkaçını seçerek ürünü oluştururlar (SF5).  Hazırladıkları
                               bu ürünleri her grup diğer gruplara sunar (ÜF1). Sunumlar bittiğinde ders sonlanır.






























    162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167