Page 167 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 25


        TEMA: MODERN TÜRK DEVLETİ’NİN DOĞUŞU
         Etkinliğe             İTA.12.1.1. Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerinin oluşmasında etkili olan un-
         Dönüştürülecek        surları çözümleyebilme
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış      c) Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleriyle bu özelliklerin oluşmasında rol oyna-
         Bilgi Birimleri           yan unsurlar arasında ilişki kurar.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerine ilişkin temel bilgilere sahip
         Temel Kabuller        oldukları kabul edilmektedir.

                                 •  Öğrencilerin, edindiği bilgilerden yola çıkarak öğrendiklerim, hissettiklerim il-
                                   gili formu doldurmakta zorluk yaşayabilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Öğrenciler  Mustafa  Kemal  Paşa’nın  kişilik  özellikleriyle,  bu  özelliklerin  oluş-
                                   masında rol oynayan unsurlar arasında ilişki kurarak test sorusu oluşturmakta
                                   güçlük yaşayabilirler

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Verilen kaynaklar öğrencilerin öğrenme stillerine (görsel, işitsel, kinestetik vb.)
                               göre oluşturulabilir.
                               İF2: Tahtadaki yazıyı görmekte güçlük yaşayan öğrenciler için etkileşimli tahtada
         İçerik                yazı büyütülüp, bu öğrencilere belirtke tablosunun çıktısı verilebilir.
                               İF3:  Öğretmen,  bilgi  yarışması  sorularını  büyük  yazılı  olacak  şekilde  öğrencilere
                               powerpoint de hazırlatabilir.

                               SF1: Öğretmen, bilgi kartları hazırlayarak Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleri
                               ile ilişkilendirilebilecek metinler verilebilir.
                               SF2: Ders kitapları yanında OGM materyal platformundan ders anlatım videola-
                               rından yararlanmaları sağlanabilir.
                               SF3:  Öğrencilere  grup  içinde  görev  verirken  öğrencilerin  hazır  bulunuşluklarına
         Süreç
                               göre gruplar oluşturulabilir.
                               SF4: Test sorusu oluştururken öğrencilerin ortaya koydukları performansa göre bil-
                               gi yarışmasında yarışacak öğrenci grupları oluşturulabilir.
                               SF5: Soru oluşturma etkinliğine başlamadan önce öğrencilere oluşturacakları so-
                               rulara benzer soru örnekleri etkileşimli tahtaya yansıtılıp gösterilebilir.
                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerden, edindikleri bilgilerden yola çıkarak öğrendiklerim,
                               hissettiklerim formunun ilgili bölümünü doldurmaları istenebilir.
                               ÜF2: Belirtke tablosuna öğrencilerin yeterliliklerine göre ihtiyaç duyabileceği ilke-
         Ürün                  ler eklenebilir.

                               ÜF3: Öğrencilerin hazırlamış olduğu test soru ve maddeleri belirtke tablosundaki
                               ilkelere göre değerlendirilebilir.






                                                                                                         167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172