Page 167 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 25
TEMA: MODERN TÜRK DEVLETİ’NİN DOĞUŞU
Etkinliğe İTA.12.1.1. Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerinin oluşmasında etkili olan un-
Dönüştürülecek surları çözümleyebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış c) Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleriyle bu özelliklerin oluşmasında rol oyna-
Bilgi Birimleri yan unsurlar arasında ilişki kurar.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerine ilişkin temel bilgilere sahip
Temel Kabuller oldukları kabul edilmektedir.
• Öğrencilerin, edindiği bilgilerden yola çıkarak öğrendiklerim, hissettiklerim il-
gili formu doldurmakta zorluk yaşayabilirler.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Öğrenciler Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleriyle, bu özelliklerin oluş-
masında rol oynayan unsurlar arasında ilişki kurarak test sorusu oluşturmakta
güçlük yaşayabilirler
Farklılaştırma Alanları
İF1: Verilen kaynaklar öğrencilerin öğrenme stillerine (görsel, işitsel, kinestetik vb.)
göre oluşturulabilir.
İF2: Tahtadaki yazıyı görmekte güçlük yaşayan öğrenciler için etkileşimli tahtada
İçerik yazı büyütülüp, bu öğrencilere belirtke tablosunun çıktısı verilebilir.
İF3: Öğretmen, bilgi yarışması sorularını büyük yazılı olacak şekilde öğrencilere
powerpoint de hazırlatabilir.
SF1: Öğretmen, bilgi kartları hazırlayarak Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleri
ile ilişkilendirilebilecek metinler verilebilir.
SF2: Ders kitapları yanında OGM materyal platformundan ders anlatım videola-
rından yararlanmaları sağlanabilir.
SF3: Öğrencilere grup içinde görev verirken öğrencilerin hazır bulunuşluklarına
Süreç
göre gruplar oluşturulabilir.
SF4: Test sorusu oluştururken öğrencilerin ortaya koydukları performansa göre bil-
gi yarışmasında yarışacak öğrenci grupları oluşturulabilir.
SF5: Soru oluşturma etkinliğine başlamadan önce öğrencilere oluşturacakları so-
rulara benzer soru örnekleri etkileşimli tahtaya yansıtılıp gösterilebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerden, edindikleri bilgilerden yola çıkarak öğrendiklerim,
hissettiklerim formunun ilgili bölümünü doldurmaları istenebilir.
ÜF2: Belirtke tablosuna öğrencilerin yeterliliklerine göre ihtiyaç duyabileceği ilke-
Ürün ler eklenebilir.
ÜF3: Öğrencilerin hazırlamış olduğu test soru ve maddeleri belirtke tablosundaki
ilkelere göre değerlendirilebilir.
167