Page 170 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 170

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               1. Grup:
                                 •   İleri görüşlülüğü

                                 •  Sabırlılığı ve disiplinliği
                                 •  Açık sözlülüğü
                               2. Grup:

                                 •  Vatan ve millet sevgisi
                                 •  İdealistliği.
                                 •  Çok yönlülüğü

                               3.Grup:
                                 •  Gerçeği arama gücü
                                 •  İyi kalpliliği

                                 •  Mantıklılığı
                               Öğrencilere kaynak kitaplar verilir (İF1). Öğrenciler konu dağılımlarına göre Mus-
                               tafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerinin ortaya çıkmasına neden olan aile, çevre,
                               önemli olaylar ile ilgili 10 çoktan seçmeli soru oluşturmaları istenir (SF4). Öğretmen
                               belirtke tablosunu tahtaya yansıtarak öğrencilere tabloda yazan ilkeler hakkında
                               bilgi verilir (İF2). Gruplara belirtke tablosu çıktıları verilerek belirtke tablosundaki
                               maddelere uygun bir şekilde soru ve madde oluşturmaları söylenir (ÜF2).


                                Belirtke tablosuna göre test yazarken kontrol listesindeki il-  Evet  Hayır
                                kelerin gözetilmesi önemlidir. Test sorusu hazırlarken kontrol
                                listesindeki ilkeleri göz önünde bulundurunuz.
                                1.Soru açık ve anlaşılır mı?
                                2.Madde seçenekleri birbirinden bağımsız mı?
                                3.Maddelerde bilen öğrenciyi yanıltabilecek ifadelerden
                                kaçınılmış mı?
                                4. Maddeler noktalama yazım kurallarına uygun yazılmış mı?

                               Cevap şıklarına Atatürk’ün kişilik özelliklerini yazarlar. Öğretmen tarafından öğ-
                               rencilerin  hazırlamış  olduğu  maddelerin  kontrolü  yapılır  (ÜF3).  Öğrenciler,  bilgi
                               yarışması için sorularını bilgisayarda yazar. Öğretmen grupların hazırladığı soru-
                               ları birleştirir (İF3).

                               Bilgi yarışması kısmına geçilir. Beşer kişilik üç grup oluşturulur (SF5). Yarışacak öğ-
                               rencilere oturma alanları oluşturulur (FÖOD2).  Öğretmen ekrana soruyu yansıtır.
                               Öğretmen,  soruyu  ve  sorunun  şıklarını  okur,  süreyi  başlatır.  Gruplar  kendi  içinde
                               soruyu değerlendirir. Kâğıda cevap şıkkını yazarlar. Süre bitiminde gruplar cevap-
                               larını gösterirler. Öğretmen kontrol listesine doğru cevap veren gruplara tik atar
                               (ÜF4). Öğretmen cevap şıkkının ne olduğunu açıklar. Bilgi yarışması bu şekilde de-
                               vam ettirilir. Bilgi yarışması sonrasında grupların doğru cevap sayıları açıklanır. Bi-
                               rinci olan grup ödüllendirilir.







    170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175