Page 172 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 172
T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 26
TEMA: MODERN TÜRK DEVLETİ'NİN DOĞUŞU
Etkinliğe İTA.12.1.2. Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yaşanan olaylara ilişkin bakış açısı
Dönüştürülecek geliştirebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış c) Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yaşanan olayları kaynaklara dayanarak
Bilgi Birimleri çözümler.
Ön Koşul Beceriler/ Millî Mücadele Dönemi’ne ait temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Temel Kabuller
• Öğrenciler konu içeriğinde geçen kavramları bilemeyebilirler.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde Osmanlı hükûmeti ve azınlıkların amaçları ile
Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri’nin amaçları arasındaki ilişkiyi bilemeyebilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen “Kuvâ-yı milliye, Müdafaa-i Hukuk, Muhafaza-i Hukuk, saltanat ve
hilafet” kavramları ile powerpoint sunusu hazırlar, yansı ile öğrencilere sunar. Sunu
yerine tahtaya yazabilir, öğrencilere yansının örneği olan sayfaları bireysel olarak
dağıtılabilir.
İF2: Ardından öğretmen hazırlamış olduğu kavram kartlarını tahtaya asar. Ge-
reksinim duyan öğrenciler için kavramlar yazı zemin zıtlığına uygun olacak şekilde
renkli kartonlarla hazırlanarak sunulabilir. Kavram ve tanım kartları yerine öğret-
men web2 araçları üzerinden oyun oluşturarak etkileşimli tahta ile bu etkinliği ger-
çekleştirebilir. Gereksinim duyan öğrenciler için sesli betimlemeler kullanılabilir.
İF3: Öğrenciler yerleştikten sonra Öğretmen Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde
yer alan cemiyetler ile ilgili hazırlamış olduğu toplam dokuz farklı seçeneğin yer
aldığı üç kare tablosunu yansı ile sunabileceği gibi renkli kartonlara hazırlayarak
tahtaya asabilir. Grup ya da bireysel olarak öğrencilere dağıtabilir. Gereksinim
duyan öğrenciler için yazı-zemin zıtlığı ile yazının karakteri ve büyüklüğüne dikkat
İçerik edilmelidir.
İF4: Öğretmen, gereksinim duyan öğrenciler var ise şema, afiş gibi ürünlerle ilgi-
li örnek çalışmalar gösterebilir veya sınıf tahtasına çizebilir. Gerekli durumlarda
ogm.materyal.gov.tr sitesinden faydalanmaları için öğrenciler yönlendirebilir. Ör-
neğin; “Millî Cemiyetler’in kurulduğu bölgeleri gösteren haritayı çizer.” görevi için
öğrenciler aşağıdaki linke yönlendirilebilirler:
http://meb.ai/dnbusk
İF5: Görev seçimlerinin ardından öğrencilerden ders kitaplarından faydalanarak
araştırma yapmaları, grupları ile çalışarak beklenen ürünleri oluşturmaları istenir.
Öğretmen, araştırma aşamasında ders kitabının yanında süreci zenginleştirmek
için sınıfa çeşitli kaynaklar getirebilir. Bu kaynaklar dergi, gazete, ansiklopedi ola-
bileceği gibi e-dergi, e-kitap, seslendirilmiş kitaplar da olabilir.
172