Page 172 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 172

T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 26

        TEMA: MODERN TÜRK DEVLETİ'NİN DOĞUŞU

         Etkinliğe             İTA.12.1.2. Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yaşanan olaylara ilişkin bakış açısı
         Dönüştürülecek        geliştirebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış     c)  Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yaşanan olayları kaynaklara dayanarak
         Bilgi Birimleri           çözümler.

         Ön Koşul Beceriler/   Millî Mücadele Dönemi’ne ait temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
         Temel Kabuller
                                 •  Öğrenciler konu içeriğinde geçen kavramları bilemeyebilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde Osmanlı hükûmeti ve azınlıkların amaçları ile
                                   Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri’nin amaçları arasındaki ilişkiyi bilemeyebilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen “Kuvâ-yı milliye, Müdafaa-i Hukuk, Muhafaza-i Hukuk, saltanat ve
                               hilafet” kavramları ile powerpoint sunusu hazırlar, yansı ile öğrencilere sunar. Sunu
                               yerine tahtaya yazabilir, öğrencilere yansının örneği olan sayfaları bireysel olarak
                               dağıtılabilir.
                               İF2: Ardından  öğretmen  hazırlamış  olduğu  kavram  kartlarını  tahtaya  asar.    Ge-
                               reksinim duyan öğrenciler için kavramlar yazı zemin zıtlığına uygun olacak şekilde
                               renkli kartonlarla hazırlanarak sunulabilir. Kavram ve tanım kartları yerine öğret-
                               men web2 araçları üzerinden oyun oluşturarak etkileşimli tahta ile bu etkinliği ger-
                               çekleştirebilir. Gereksinim duyan öğrenciler için sesli betimlemeler kullanılabilir.
                               İF3: Öğrenciler yerleştikten sonra Öğretmen Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde
                               yer alan cemiyetler ile ilgili hazırlamış olduğu toplam dokuz farklı seçeneğin yer
                               aldığı üç kare tablosunu yansı ile sunabileceği gibi renkli kartonlara hazırlayarak
                               tahtaya  asabilir.  Grup  ya  da  bireysel  olarak  öğrencilere  dağıtabilir.  Gereksinim
                               duyan öğrenciler için yazı-zemin zıtlığı ile yazının karakteri ve büyüklüğüne dikkat
         İçerik                edilmelidir.
                               İF4: Öğretmen, gereksinim duyan öğrenciler var ise şema, afiş gibi ürünlerle ilgi-
                               li  örnek  çalışmalar  gösterebilir  veya  sınıf  tahtasına  çizebilir.  Gerekli  durumlarda
                               ogm.materyal.gov.tr sitesinden faydalanmaları için öğrenciler yönlendirebilir. Ör-
                               neğin; “Millî Cemiyetler’in kurulduğu bölgeleri gösteren haritayı çizer.” görevi için
                               öğrenciler aşağıdaki linke yönlendirilebilirler:
                               http://meb.ai/dnbusk

                               İF5: Görev seçimlerinin ardından öğrencilerden ders kitaplarından faydalanarak
                               araştırma yapmaları, grupları ile çalışarak beklenen ürünleri oluşturmaları istenir.
                               Öğretmen,  araştırma  aşamasında  ders  kitabının  yanında  süreci  zenginleştirmek
                               için sınıfa çeşitli kaynaklar getirebilir. Bu kaynaklar dergi, gazete, ansiklopedi ola-
                               bileceği gibi e-dergi, e-kitap, seslendirilmiş kitaplar da olabilir.








    172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177