Page 173 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 173

T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Yansı ile sunulan sayfayı öğretmen anlatabileceği gibi derse aktif katılım sağ-
                               lamak için desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere okutabilir. Öğrenci okuduktan sonra,
                               açıklama ve örnek kısmını öğretmen verebilir.

                               SF2: Kavramlara ait tanım kartlarını öğrencilere seçtirerek, ait olduğu kavramın
                               altına ya da yanına yapıştırmasını ister. Etkinliğin başlangıcında seçenek fazla ol-
                               duğu için performans düzeyi yüksek, derse aktif katılım sağlayan öğrenciler görev-
                               lendirilirken kavram seçenekleri azaldıkça performans düzeyi daha düşük ve derse
                               aktif katılım sağlamayan öğrenciler görevlendirilebilir.
                               SF3:  Kavramların  ardından  öğretmen,  “Millî  Mücadele’nin  hazırlık  sürecinde  yer
                               alan  cemiyetler  konusu  ile  ilgili  çalışma  yapacağız.  Bu  sebeple  çalışma  grupları
                               oluşturacağım.” der. Grupları oluşturur. Öğretmen, öğrencilerin performans düzey-
                               lerine, bireysel özelliklerine göre heterojen gruplar oluşturabileceği gibi öğrenciler
                               ilgi ve gereksinimlerine göre kendileri de gruplarını oluşturabilirler.
                               SF4: Öğretmen, gerçekleştirecekleri görevleri üç kareye tamamlamaları gerektiği-
                               ni belirtir, gereksinim duyarsa örnek kare seçimi yapabilir.
                               Örnek:
         Süreç
                               1.Kare: Millî Cemiyetleri listele.
                               2.Kare:  Azınlık  cemiyetlerinin  hangi  azınlık  tarafından  kurulduğunu  gösteren  bir
                               şema çiz.
                               3.Kare: Türklerin kurduğu zararlı cemiyetlerin amaçlarını gösteren bir afiş hazırla.
                               Yukarıdaki gibi oluşturulmuş görev karelerini seçip tahtaya yazar. Buradaki görev-
                               lerin nasıl gerçekleştirileceğini anlatır.
                               SF5: Gruplar, karelerini seçerek gerçekleştirecekleri görevleri belirtirler. Öğrenciler
                               üç kare tablosundan ilgilerine göre seçim yapabilecekleri gibi öğretmen, öğrenci-
                               lerin gereksinimlerine göre kareleri kendisi de gruplara dağıtabilir.

                               SF6: Öğrenciler, karelerdeki görevlerini yerine getirirken çalışma tarzlarını kendi-
                               leri belirleyebilir. Tüm grup üç karedeki görevleri birlikte yapabileceği gibi kendi
                               içlerinde üç küçük gruba ayrılarak üç kareyi de paylaşabilirler. Küçük grupların ça-
                               lışmalarını tamamladıktan sonra gruptaki arkadaşlarına anlatım yapabilecekleri
                               önerisinde bulunulabilir. Bu amaçla öğretmen, çalışma basamaklarından oluşan
                               yönerge sayfası hazırlayıp gruplara verebilir. Öğrencilerin kendi kendine çalışma
                               becerilerini geliştirmeleri, kendi çalışma tarzlarını oluşturmaları için fırsat verebilir.
                               ÜF1:  Tüm  gruplar  çalışmalarını  tamamladıktan  sonra,  hazırlanan  afişler  ve  ha-
                               ritalar panoda sergilenir. Bilgi kartları ve hazırlanan listeler ise gruplar arasında
                               dolaştırılarak incelenir. Öğrenciler gruplarında sesli okuma yapabilirler. Derse ak-
                               tif katılım sağlamada desteğe ihtiyacı olan öğrenciler, öğretmen tarafından sesli
         Ürün
                               okuma ile görevlendirilebilir. Öğrencilerin okuduklarını sözel olarak arkadaşlarına
                               özetlemeleri istenebilir veya özet yazmaları istenebilir.   İnceleme aşamasında öğ-
                               rencilerin soru cevap tekniği kullanarak etkileşim kurmaları teşvik edilebilir. Öğren-
                               cilerin gereksinimlerine göre öğretmen gruplar soru kâğıtları dağıtabilir.









                                                                                                         173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178