Page 173 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 173
T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Yansı ile sunulan sayfayı öğretmen anlatabileceği gibi derse aktif katılım sağ-
lamak için desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere okutabilir. Öğrenci okuduktan sonra,
açıklama ve örnek kısmını öğretmen verebilir.
SF2: Kavramlara ait tanım kartlarını öğrencilere seçtirerek, ait olduğu kavramın
altına ya da yanına yapıştırmasını ister. Etkinliğin başlangıcında seçenek fazla ol-
duğu için performans düzeyi yüksek, derse aktif katılım sağlayan öğrenciler görev-
lendirilirken kavram seçenekleri azaldıkça performans düzeyi daha düşük ve derse
aktif katılım sağlamayan öğrenciler görevlendirilebilir.
SF3: Kavramların ardından öğretmen, “Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yer
alan cemiyetler konusu ile ilgili çalışma yapacağız. Bu sebeple çalışma grupları
oluşturacağım.” der. Grupları oluşturur. Öğretmen, öğrencilerin performans düzey-
lerine, bireysel özelliklerine göre heterojen gruplar oluşturabileceği gibi öğrenciler
ilgi ve gereksinimlerine göre kendileri de gruplarını oluşturabilirler.
SF4: Öğretmen, gerçekleştirecekleri görevleri üç kareye tamamlamaları gerektiği-
ni belirtir, gereksinim duyarsa örnek kare seçimi yapabilir.
Örnek:
Süreç
1.Kare: Millî Cemiyetleri listele.
2.Kare: Azınlık cemiyetlerinin hangi azınlık tarafından kurulduğunu gösteren bir
şema çiz.
3.Kare: Türklerin kurduğu zararlı cemiyetlerin amaçlarını gösteren bir afiş hazırla.
Yukarıdaki gibi oluşturulmuş görev karelerini seçip tahtaya yazar. Buradaki görev-
lerin nasıl gerçekleştirileceğini anlatır.
SF5: Gruplar, karelerini seçerek gerçekleştirecekleri görevleri belirtirler. Öğrenciler
üç kare tablosundan ilgilerine göre seçim yapabilecekleri gibi öğretmen, öğrenci-
lerin gereksinimlerine göre kareleri kendisi de gruplara dağıtabilir.
SF6: Öğrenciler, karelerdeki görevlerini yerine getirirken çalışma tarzlarını kendi-
leri belirleyebilir. Tüm grup üç karedeki görevleri birlikte yapabileceği gibi kendi
içlerinde üç küçük gruba ayrılarak üç kareyi de paylaşabilirler. Küçük grupların ça-
lışmalarını tamamladıktan sonra gruptaki arkadaşlarına anlatım yapabilecekleri
önerisinde bulunulabilir. Bu amaçla öğretmen, çalışma basamaklarından oluşan
yönerge sayfası hazırlayıp gruplara verebilir. Öğrencilerin kendi kendine çalışma
becerilerini geliştirmeleri, kendi çalışma tarzlarını oluşturmaları için fırsat verebilir.
ÜF1: Tüm gruplar çalışmalarını tamamladıktan sonra, hazırlanan afişler ve ha-
ritalar panoda sergilenir. Bilgi kartları ve hazırlanan listeler ise gruplar arasında
dolaştırılarak incelenir. Öğrenciler gruplarında sesli okuma yapabilirler. Derse ak-
tif katılım sağlamada desteğe ihtiyacı olan öğrenciler, öğretmen tarafından sesli
Ürün
okuma ile görevlendirilebilir. Öğrencilerin okuduklarını sözel olarak arkadaşlarına
özetlemeleri istenebilir veya özet yazmaları istenebilir. İnceleme aşamasında öğ-
rencilerin soru cevap tekniği kullanarak etkileşim kurmaları teşvik edilebilir. Öğren-
cilerin gereksinimlerine göre öğretmen gruplar soru kâğıtları dağıtabilir.
173