Page 178 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178
T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF4: Öğrencilerin dikkat süresi değerlendirilerek etkinlik sürecinde kısa sessizlik
molaları verilebilir. Bazı anlarda tüm öğrencilerin tahtaya bakması istenerek bir
görsel, karikatür, video vb. içeriklere dikkat çekilerek yeniden odaklanmaları sağ-
lanabilir. Ayrıca bedensel bir aktivite (zıplamak, gerinmek, el çırpmak vb.) yaptırı-
larak dağılan dikkatlerini toplamalarına destek olunabilir.
ÜF1: Soruların düzey farklılıkları ve sayısı arttırılabilir. Ayrıca boşluk doldurma,
çoktan seçmeli, doğru yanlış soruları, yapılandırılmış grid gibi farklı değerlendirme
yöntemleri kullanılabilir.
ÜF2: Gruplama yapılırken kişisel-sosyal beceriler açısından desteklenmeye ihtiyaç
Ürün duyan öğrenciler çalışma motivasyonu sağlayan, yargılamayan ve iletişim becerisi
yüksek olan akranlarıyla aynı grupta yer alması sağlanabilir, öğrencilere grup için-
deki görevleri öğretmen tarafından verilebilir. Ayrıca istenen projeler araştırma ra-
poru, infografik, belgesel analizi, tarihsel kurgu hikâyesi, zaman çizelgesi, podcast,
radyo programı sunma, blog hazırlama, dilekçe ve karar taslağı hazırlama vb. gibi
proje görevleri verilebilir.
FÖOD1: Sınıfın düzeni değişeceği için alışkın olduğu düzenin değişmesine yeniden
Fiziksel Öğrenme uyum sağlaması gereken öğrencilere yapılan değişikliğin betimlemesi yapılabilir.
Ortamı Düzenlemeleri Ayrıca bağımsız yürüme konusunda desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme
merkezlerini gezerken yönünü bulması için akran desteği sağlanabilir.
178