Page 178 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178

T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF4:  Öğrencilerin  dikkat  süresi  değerlendirilerek  etkinlik  sürecinde  kısa  sessizlik
                               molaları  verilebilir.  Bazı  anlarda  tüm  öğrencilerin  tahtaya  bakması  istenerek  bir
                               görsel, karikatür, video vb. içeriklere dikkat çekilerek yeniden odaklanmaları sağ-
                               lanabilir. Ayrıca bedensel bir aktivite (zıplamak, gerinmek, el çırpmak vb.) yaptırı-
                               larak dağılan dikkatlerini toplamalarına destek olunabilir.

                               ÜF1:  Soruların  düzey  farklılıkları  ve  sayısı  arttırılabilir.  Ayrıca  boşluk  doldurma,
                               çoktan seçmeli, doğru yanlış soruları, yapılandırılmış grid gibi farklı değerlendirme
                               yöntemleri kullanılabilir.
                               ÜF2: Gruplama yapılırken kişisel-sosyal beceriler açısından desteklenmeye ihtiyaç
         Ürün                  duyan öğrenciler çalışma motivasyonu sağlayan, yargılamayan ve iletişim becerisi
                               yüksek olan akranlarıyla aynı grupta yer alması sağlanabilir, öğrencilere grup için-
                               deki görevleri öğretmen tarafından verilebilir. Ayrıca istenen projeler araştırma ra-
                               poru, infografik, belgesel analizi, tarihsel kurgu hikâyesi, zaman çizelgesi, podcast,
                               radyo programı sunma, blog hazırlama, dilekçe ve karar taslağı hazırlama vb. gibi
                               proje görevleri verilebilir.
                               FÖOD1: Sınıfın düzeni değişeceği için alışkın olduğu düzenin değişmesine yeniden
         Fiziksel Öğrenme      uyum sağlaması gereken öğrencilere yapılan değişikliğin betimlemesi yapılabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  Ayrıca  bağımsız  yürüme  konusunda  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  öğrenme
                               merkezlerini gezerken yönünü bulması için akran desteği sağlanabilir.

















































    178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183