Page 182 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 182

T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrenme merkezleri etkinliği gözlem formu örneği;


                                Adı ve Soyadı                                              Gözlemler ve
                                                                Evet            Hayır
                                Kriterler                                                     Notlar
                                Öğrenci kaynaklardan yete-
                                rince yararlandı mı?
                                Öğrenci kaynaklardan fayda-
                                lanırken diğer arkadaşlarının
                                haklarına saygı gösterdi mi?
                                Öğrenci öğrenme merkez-
                                lerini gezerken süreyi etkili
                                kullandı mı?
                                Öğrenci soru masalarına
                                giderek soruları yanıtlamaya
                                çalıştı mı?
                                Öğrenci soruları yanıtlamada
                                zorlandığında öğrenme mer-
                                kezlerine dönüp ek çalışma
                                yaptı mı?

                               Ödev:
                               Öğretmen sınıfı ilgi ve yeteneklerine göre 6 heterojen gruba ayırır. Her gruba aşa-
                               ğıdaki konu başlıkları kapsamında performans ödevi verir (ÜF2).
         Değerlendirme
                               1. Türkiye-Yunanistan İlişkileri:
                               Öğrencilerin 1923-1930 yılları arasında Türkiye-Yunanistan ilişkilerindeki temel so-
                               runlar, nüfus mübadelesi ve Patrikhane konularında yaşanan gelişmeler ve Türkiye
                               ile İngiltere arasında imzalanan 5 Haziran 1926 tarihli Ankara Antlaşması'nın mad-
                               deleri ile ilgili broşür hazırlamaları istenir.
                               2. Türkiye- İngiltere İlişkileri ve Musul Sorunu:

                               Öğrencilerden Türkiye ile İngiltere arasında yaşanan Musul sorununun çözüm süre-
                               ci ve bu süreçte Birleşmiş Milletler’in rolü üzerinde durulur. Konu ile ilgili istasyonda
                               görevli öğrencilerden powerpoint sunusu hazırlamaları istenir.
                               3. Türkiye- Fransa İlişkileri ve Hatay’ın Anavatana Katılması:

                               Öğrencilerden Türkiye-Suriye sınırının belirlenmesinde yaşanan sıkıntılar, Fransız
                               okulları, Adana-Mersin demiryolunun millîleştirilmesi, Osmanlı’dan kalan borçlar
                               nedeniyle Fransa ile yaşanan süreç ve Hatay’ın anavatana katılma süreci ile ilgili
                               dönemin gazeteleri de araştırılarak duvar gazetesi çıkarmaları istenir.
                               4. Türkiye-SSCB İlişkileri:
                               TBMM ve Sovyet Rusya arasında imzalanan Moskova Antlaşması’nın Türkiye SSCB
                               ilişkilerine etkileri üzerine poster hazırlanmaları istenir.
                               Öğrencilerden Türkiye’nin Milletler Cemiyetine giriş süreci ile ilgili bir drama yaz-
                               maları ve sınıfta canlandırmaları istenir.






    182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187