Page 185 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 28


        TEMA: TÜRK İNKILABI VE ATATÜRKÇÜLÜK
         Etkinliğe             TA.12.2.2. Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal alan
         Dönüştürülecek        ile hukuk ve sağlıkta yapılan inkılapları günlük yaşama etkisi açısından değerlen-
         Öğrenme Çıktıları     direbilme
         Basamaklandırılmış     b)  Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal alan ile hukuk ve
         Bilgi Birimleri           sağlıkta yapılan inkılapların günlük yaşama etkisine ilişkin yargıda bulunur.
                                 •  Hukuk alanında meydana gelen gelişmelerin toplumsal hayata yansımalarını
                                   kavrar.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller          •  Toplumsal alanda yapılan inkılapları ve meydana gelen gelişmeleri kavrar.
                                 •  Atatürk Dönemi’nde sağlık alanında yapılan çalışmaları devletin temel görev-
                                   leri ile ilişkilendirir.
                                 •  Öğrencilerin II. Mahmud Dönemi’nden Cumhuriyet’e geçiş sürecine kadar Os-
                                   manlı Devleti’nde toplumsal, hukuk ve sağlık alanlarında yapılan yenilikleri se-
         Tema Bazlı Öğrenci        bep sonuç ilişkisi kurma yönünde kronoloji bilgilerimde eksiklik olabilir.
         İhtiyaçları             •  Öğrenciler, Atatürk Dönemi’nde yapılan toplumsal, hukuk ve sağlık alanlarında
                                   yapılan inkılapların günümüze etkisi ve aralarındaki bağlantıları kurma beceri-
                                   si göstermekte zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: “Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal, hukuk ve
                               sağlık alanlarında yapılan inkılapların birbirlerine etkisine ilişkin yargıda bulunur.”
                               çıktısı ile ilgili toplam dokuz farklı seçeneğin yer aldığı seçim tablosunu yansı ile
                               sunar. Gereksinim duyan öğrenciler için üç kare tablosu şekil zemin zıtlığına, yazı-
                               ların büyüklüğüne dikkat edilerek büyük kartonlara hazırlanarak tahtaya, duvara
                               asılabilir. Tablonun sayfası gruplara dağıtılabileceği gibi tüm öğrencilere bireysel
                               olarak dağıtılabilir.

                               İF2: Öğretmen, grup çalışmalarına başlamadan önce konu ile ilgili “Hukuk, inkılap,
                               mecelle ve laiklik” kavramlarını yansıda sunarak derse başlar. Kavramlar yansıda
                               sunulabileceği gibi öğretmen tarafından tahtaya kavramlar yazılabilir, tanımlarını
                               öğrencilerin defterlerine not etmeleri istenebilir. Gereksinim duyan öğrenciler var
         İçerik
                               ise bilgi kartları, notları hazırlanarak öğrencilere dağıtılabilir.
                               İF3: Üçe ayrılan gruplar, sınıfa getirdikleri kaynaklar üzerinden birlikte okuma, an-
                               latma, soru cevap, tartışma vb. teknikler kullanarak grup halinde çalışırlar ve ürün-
                               lerini oluştururlar.  Küçük grupların gerçekleştirdikleri çalışmanın sınırlarını, ulaşıl-
                               ması gereken sonuçları belirleyip soru kartları hazırlayarak gruplara dağıtabilir.

                               İF4: Öğretmen tabloda yer alan dokuz basamakla ilgili hazırlamış olduğu tanılayıcı
                               dallanmış ağaç sayfasını yansıda sunarak özetler. Aynı zamanda öğrencilere bi-
                               reysel olarak tanılayıcı dallanmış ağaç sayfası notları dağıtabilir, özet bilgilerin yer
                               aldığı bilgi kartları dağıtabilir.








                                                                                                         185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190