Page 185 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 28
TEMA: TÜRK İNKILABI VE ATATÜRKÇÜLÜK
Etkinliğe TA.12.2.2. Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal alan
Dönüştürülecek ile hukuk ve sağlıkta yapılan inkılapları günlük yaşama etkisi açısından değerlen-
Öğrenme Çıktıları direbilme
Basamaklandırılmış b) Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal alan ile hukuk ve
Bilgi Birimleri sağlıkta yapılan inkılapların günlük yaşama etkisine ilişkin yargıda bulunur.
• Hukuk alanında meydana gelen gelişmelerin toplumsal hayata yansımalarını
kavrar.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller • Toplumsal alanda yapılan inkılapları ve meydana gelen gelişmeleri kavrar.
• Atatürk Dönemi’nde sağlık alanında yapılan çalışmaları devletin temel görev-
leri ile ilişkilendirir.
• Öğrencilerin II. Mahmud Dönemi’nden Cumhuriyet’e geçiş sürecine kadar Os-
manlı Devleti’nde toplumsal, hukuk ve sağlık alanlarında yapılan yenilikleri se-
Tema Bazlı Öğrenci bep sonuç ilişkisi kurma yönünde kronoloji bilgilerimde eksiklik olabilir.
İhtiyaçları • Öğrenciler, Atatürk Dönemi’nde yapılan toplumsal, hukuk ve sağlık alanlarında
yapılan inkılapların günümüze etkisi ve aralarındaki bağlantıları kurma beceri-
si göstermekte zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: “Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal, hukuk ve
sağlık alanlarında yapılan inkılapların birbirlerine etkisine ilişkin yargıda bulunur.”
çıktısı ile ilgili toplam dokuz farklı seçeneğin yer aldığı seçim tablosunu yansı ile
sunar. Gereksinim duyan öğrenciler için üç kare tablosu şekil zemin zıtlığına, yazı-
ların büyüklüğüne dikkat edilerek büyük kartonlara hazırlanarak tahtaya, duvara
asılabilir. Tablonun sayfası gruplara dağıtılabileceği gibi tüm öğrencilere bireysel
olarak dağıtılabilir.
İF2: Öğretmen, grup çalışmalarına başlamadan önce konu ile ilgili “Hukuk, inkılap,
mecelle ve laiklik” kavramlarını yansıda sunarak derse başlar. Kavramlar yansıda
sunulabileceği gibi öğretmen tarafından tahtaya kavramlar yazılabilir, tanımlarını
öğrencilerin defterlerine not etmeleri istenebilir. Gereksinim duyan öğrenciler var
İçerik
ise bilgi kartları, notları hazırlanarak öğrencilere dağıtılabilir.
İF3: Üçe ayrılan gruplar, sınıfa getirdikleri kaynaklar üzerinden birlikte okuma, an-
latma, soru cevap, tartışma vb. teknikler kullanarak grup halinde çalışırlar ve ürün-
lerini oluştururlar. Küçük grupların gerçekleştirdikleri çalışmanın sınırlarını, ulaşıl-
ması gereken sonuçları belirleyip soru kartları hazırlayarak gruplara dağıtabilir.
İF4: Öğretmen tabloda yer alan dokuz basamakla ilgili hazırlamış olduğu tanılayıcı
dallanmış ağaç sayfasını yansıda sunarak özetler. Aynı zamanda öğrencilere bi-
reysel olarak tanılayıcı dallanmış ağaç sayfası notları dağıtabilir, özet bilgilerin yer
aldığı bilgi kartları dağıtabilir.
185