Page 188 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 188

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Modern Türk Toplumu Doğuyor
         Konu                  Toplumsal, hukuk ve sağlık alanlarında yapılan inkılaplar
                               Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal, hukuk ve sağlık
         Öğrenme Hedefleri
                               alanlarında yapılan inkılapların birbirlerine etkisine ilişkin bilgi sahibi olma.
                               Etkileşimli tahta, fon kartonları, tanılayıcı dallanmış ağaç formları, yapıştırıcı, boy-
         Materyaller
                               alar, renkli kalemler vb.
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte doğrudan anlatım, üç kare, tartışma ve özetleme stratejilerinden ya-
                               rarlanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Konu ile ilgili “Hukuk, inkılap, mecelle ve laiklik” kavramları öğ-
                               rencilere sunulurken bu tekniğe yer verilecektir.
                               Üç Kare Tekniği: Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal,
         Etkinlik Açıklaması
                               hukuk ve sağlık  alanlarında yapılan inkılapların birbirlerine etkisi ile ilgili grup ça-
                               lışması yapılırken bu tekniğe yer verilecektir.
                               Tartışma: Küçük grup çalışması yapılırken grup içinde bu teknik kullanılacaktır.
                               Özetleme: Öğretmen ders sonunda tanılayıcı dallandırılmış ağaç kullanarak özet-
                               leme yapacaktır.
                               Öğretmen,  tablonun  ortasında  yer  alan  “Şapka  Kanunu’nun  toplum  üzerindeki
                               sosyal etkilerini dramatize etmek” görevini tüm grupların gerçekleştireceğini ifade
                               eder. Bu kare ile birlikte soldan sağa, yukarıdan aşağıya veya çaprazlama olarak iki
                               kare daha seçerek görevlerini üç kareye tamamlamaları gruplardan istenir (SF2).

                               Her grubun, seçtikleri kareleri renklendirerek bir örneği grupta kalacak şekilde di-
                               ğerini öğretmenlerine teslim etmeleri istenir (SF3).

                                Kare seçiminden sonra, gruplardaki öğrencilerin seçtikleri üç kare ile ilgili bireysel
                               olarak araştırma yapmalarını, yazılı ve görsel kaynak bulmalarını, buldukları kay-
                               nakları sınıfa getirmeleri istenir (SF4).
         Uygulama Süreci
                               Kaynakları ile sınıfa gelen öğrenciler grup çalışması yapmaları için birlikte oturması
                               istenir (FÖOD1).
                               Öğretmen,  grup  çalışmalarına  başlamadan  önce  konu  ile  ilgili  “Hukuk,  inkılap,
                               mecelle ve laiklik” kavramlarını yansıda sunarak derse başlar (İF2). Öğrencilerden
                               yansı ile sunulan kavramları okumalarını ister (SF5).

                               Kavramların sunulmasının ardından, öğretmen, büyük grubun kendi içinde üç gru-
                               ba ayrılmalarını ister (SF6). Üç küçük gruba ayrılan öğrenciler, tablodan seçmiş
                               oldukları üç görevi aralarında paylaşırlar.












    188
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193