Page 188 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 188
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Modern Türk Toplumu Doğuyor
Konu Toplumsal, hukuk ve sağlık alanlarında yapılan inkılaplar
Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal, hukuk ve sağlık
Öğrenme Hedefleri
alanlarında yapılan inkılapların birbirlerine etkisine ilişkin bilgi sahibi olma.
Etkileşimli tahta, fon kartonları, tanılayıcı dallanmış ağaç formları, yapıştırıcı, boy-
Materyaller
alar, renkli kalemler vb.
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte doğrudan anlatım, üç kare, tartışma ve özetleme stratejilerinden ya-
rarlanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Konu ile ilgili “Hukuk, inkılap, mecelle ve laiklik” kavramları öğ-
rencilere sunulurken bu tekniğe yer verilecektir.
Üç Kare Tekniği: Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal,
Etkinlik Açıklaması
hukuk ve sağlık alanlarında yapılan inkılapların birbirlerine etkisi ile ilgili grup ça-
lışması yapılırken bu tekniğe yer verilecektir.
Tartışma: Küçük grup çalışması yapılırken grup içinde bu teknik kullanılacaktır.
Özetleme: Öğretmen ders sonunda tanılayıcı dallandırılmış ağaç kullanarak özet-
leme yapacaktır.
Öğretmen, tablonun ortasında yer alan “Şapka Kanunu’nun toplum üzerindeki
sosyal etkilerini dramatize etmek” görevini tüm grupların gerçekleştireceğini ifade
eder. Bu kare ile birlikte soldan sağa, yukarıdan aşağıya veya çaprazlama olarak iki
kare daha seçerek görevlerini üç kareye tamamlamaları gruplardan istenir (SF2).
Her grubun, seçtikleri kareleri renklendirerek bir örneği grupta kalacak şekilde di-
ğerini öğretmenlerine teslim etmeleri istenir (SF3).
Kare seçiminden sonra, gruplardaki öğrencilerin seçtikleri üç kare ile ilgili bireysel
olarak araştırma yapmalarını, yazılı ve görsel kaynak bulmalarını, buldukları kay-
nakları sınıfa getirmeleri istenir (SF4).
Uygulama Süreci
Kaynakları ile sınıfa gelen öğrenciler grup çalışması yapmaları için birlikte oturması
istenir (FÖOD1).
Öğretmen, grup çalışmalarına başlamadan önce konu ile ilgili “Hukuk, inkılap,
mecelle ve laiklik” kavramlarını yansıda sunarak derse başlar (İF2). Öğrencilerden
yansı ile sunulan kavramları okumalarını ister (SF5).
Kavramların sunulmasının ardından, öğretmen, büyük grubun kendi içinde üç gru-
ba ayrılmalarını ister (SF6). Üç küçük gruba ayrılan öğrenciler, tablodan seçmiş
oldukları üç görevi aralarında paylaşırlar.
188