Page 191 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 29


        TEMA: TÜRK İNKILABI VE ATATÜRKÇÜLÜK
         Etkinliğe             12.2.4. Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde eğitim, bilim ve kül-
         Dönüştürülecek        tür alanlarında yapılan inkılapları değişim ve süreklilik açısından karşılaştırabilme
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış     a)  Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde eğitim, bilim ve kültür
         Bilgi Birimleri           alanlarında yapılan inkılapları belirler.
                                 •  Öğrencilerin Tanzimat’tan itibaren gerçekleşen yenileşme hareketleri hakkın-
                                   da temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Türk  modernleşmesinin  Osmanlı  Devleti’nden  Türkiye  Cumhuriyeti’ne  devam
         Temel Kabuller            eden bir süreç olduğu hakkında ön bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.

                                 •  Atatürk ilkeleri ve Atatürk Dönemi’nde yapılan inkılaplar hakkında temel bilgi-
                                   lere sahip oldukları kabul edilmektedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Araştırma  yapma,  bilgileri  organize  etme,  analiz  yapma,  karar  verme,  aktif  katılım
         İhtiyaçları           sağlama, değişim ve sürekliliği algılama.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Konu ile ilgili metinlere sesli kitaplar ve ses kayıtları eklenebilir. Bilgisayar veya
         İçerik
                               tablet kullanırken ihtiyaç hâlinde ekran okuyucu yazılımlar sağlanabilir.
                               SF1: Uygulama aşamasında kullanılan Atatürk’ün sözünün  öğrenciler tarafından
                               yorumlanması  sırasında  yaşanacak  sıkıntıların  giderilmesi  amacıyla  daha  yalın,
                               sade, kısa başka cümleler tercih edilebilir veya kısa yanıtlı, kapalı uçlu sorularla sö-
                               zün anlamının yorumlanmasına yardımcı olunabilir.
                               SF2: Grup çalışmasında aktif olmayacağı düşünülen öğrenciler, empati kurabilen
                               ve kişisel-sosyal becerileri iyi olan öğrencilerle aynı grupta olabilir.

                               SF3: Her öğrenciye, grubuna katkıda bulunabileceği özgün görevler verilebilir. Bu
                               görevler; grubundaki konuyla ilgili Atatürk’ün sözlerini araştırmak, bir süre grubu
                               izlemek vb. olabilir. Öğrenciler görevlerini yaparken onlara olumlu dönütler verile-
                               bilir. Ayrıca not tutarken yazı yazmakta güçlük çeken öğrenciler için bilgisayar veya
         Süreç                 tablet  kullanımına  izin  verilebilir.  Gerekirse  büyük  kalemler  veya  tutma  kolaylığı
                               sağlayan araçlar sağlanabilir.
                               SF4: Uzman sunumları esnasında öğretmen; haritalar, videolar ve infografikler gibi
                               görsel ve işitsel materyaller kullanarak daha basit ve yalın bir dille konuları özetle-
                               yebilir.
                               Ayrıca aşağıdaki soruları öğrencilere yönelterek sınıf içi bir tartışma ortamı oluştu-
                               rabilir:

                                1.  Atatürk  Dönemi’nde  yapılan  eğitim  alanındaki  inkılaplar,  Osmanlı  dönemin-
                                   deki eğitim sistemi ile karşılaştırıldığında önemli farklar nelerdir ve bu farklar
                                   Türkiye'nin modernleşme sürecine nasıl katkı sağlamıştır?








                                                                                                         191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196