Page 191 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 29
TEMA: TÜRK İNKILABI VE ATATÜRKÇÜLÜK
Etkinliğe 12.2.4. Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde eğitim, bilim ve kül-
Dönüştürülecek tür alanlarında yapılan inkılapları değişim ve süreklilik açısından karşılaştırabilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde eğitim, bilim ve kültür
Bilgi Birimleri alanlarında yapılan inkılapları belirler.
• Öğrencilerin Tanzimat’tan itibaren gerçekleşen yenileşme hareketleri hakkın-
da temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Ön Koşul Beceriler/ • Türk modernleşmesinin Osmanlı Devleti’nden Türkiye Cumhuriyeti’ne devam
Temel Kabuller eden bir süreç olduğu hakkında ön bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
• Atatürk ilkeleri ve Atatürk Dönemi’nde yapılan inkılaplar hakkında temel bilgi-
lere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Araştırma yapma, bilgileri organize etme, analiz yapma, karar verme, aktif katılım
İhtiyaçları sağlama, değişim ve sürekliliği algılama.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Konu ile ilgili metinlere sesli kitaplar ve ses kayıtları eklenebilir. Bilgisayar veya
İçerik
tablet kullanırken ihtiyaç hâlinde ekran okuyucu yazılımlar sağlanabilir.
SF1: Uygulama aşamasında kullanılan Atatürk’ün sözünün öğrenciler tarafından
yorumlanması sırasında yaşanacak sıkıntıların giderilmesi amacıyla daha yalın,
sade, kısa başka cümleler tercih edilebilir veya kısa yanıtlı, kapalı uçlu sorularla sö-
zün anlamının yorumlanmasına yardımcı olunabilir.
SF2: Grup çalışmasında aktif olmayacağı düşünülen öğrenciler, empati kurabilen
ve kişisel-sosyal becerileri iyi olan öğrencilerle aynı grupta olabilir.
SF3: Her öğrenciye, grubuna katkıda bulunabileceği özgün görevler verilebilir. Bu
görevler; grubundaki konuyla ilgili Atatürk’ün sözlerini araştırmak, bir süre grubu
izlemek vb. olabilir. Öğrenciler görevlerini yaparken onlara olumlu dönütler verile-
bilir. Ayrıca not tutarken yazı yazmakta güçlük çeken öğrenciler için bilgisayar veya
Süreç tablet kullanımına izin verilebilir. Gerekirse büyük kalemler veya tutma kolaylığı
sağlayan araçlar sağlanabilir.
SF4: Uzman sunumları esnasında öğretmen; haritalar, videolar ve infografikler gibi
görsel ve işitsel materyaller kullanarak daha basit ve yalın bir dille konuları özetle-
yebilir.
Ayrıca aşağıdaki soruları öğrencilere yönelterek sınıf içi bir tartışma ortamı oluştu-
rabilir:
1. Atatürk Dönemi’nde yapılan eğitim alanındaki inkılaplar, Osmanlı dönemin-
deki eğitim sistemi ile karşılaştırıldığında önemli farklar nelerdir ve bu farklar
Türkiye'nin modernleşme sürecine nasıl katkı sağlamıştır?
191