Page 192 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 192

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                                2.  Harf inkılabının Türk toplumunun okuryazarlık düzeyine ve kültürel kimliğine
                                   etkilerini değerlendiriniz?
                                3.  Cumhuriyetin ilk yıllarında kurulan Türk Dil Kurumu ve Türk Tarih Kurumunun,
                                   Türkiye'nin bilim ve kültür hayatındaki etkileri sizce nasıl olmuştur?
                                4.  Atatürk  Dönemi’nde  eğitim,  bilim  ve  kültür  alanlarında  yapılan  inkılapların
                                   hangilerinin bugün hâlâ etkili olduğunu düşünüyorsunuz, bu inkılaplar nasıl bir
                                   süreklilik sağlamıştır?

                                5.  Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş sürecinde, eğitim ve kültür alanlarında yaşa-
                                   nan değişimler ile süreklilikler arasında bir denge kurmanın zorlukları neler ola-
                                   bilir, sizce bu süreç nasıl yönetilmiştir?
                               Bu sorulardan bazıları öğrencilere sorularak sınıfta bir tartışma ortamı oluşturulur.

                               ÜF1: Test için ihtiyaç hâlinde yazı büyüklüğü, ekran ışığı gibi düzenlemeler yapıla-
                               bilir. Dijitale erişemeyen öğrenciler için çıktı şeklinde kâğıt üzerinden değerlendir-
                               me yapılabilir. Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere testin içeriğinin veya seçenek
                               sayısının daha sade hâli verilebilir. Ayrıca aşağıdaki linkten farklı sorular seçilebilir.
         Ürün
                               http://meb.ai/cuHP3r
                               ÜF2: Uzmanlar sunumlarını kavram haritaları, powerpoint sunumları, infografikler
                               veya bilgi kartları kullanarak yapabilir. Ayrıca uzmanların sunumlarının arasında
                               kısa molalar verilebilir. Bu molalarda beden hareketleri yaptırılabilir.
                               FÖOD1: Sınıf içinde her grubun bir arada oturması sağlanır. Ayrıca uzman grup
         Fiziksel Öğrenme      için ayrı bir masa hazırlanır. Bu masada tüm kaynaklar yer almalıdır. Oluşturulan
         Ortamı Düzenlemeleri
                               gruplar arasında hareket ederken dokunsal işaretler kullanılabilir.








































    192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197