Page 192 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 192
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
2. Harf inkılabının Türk toplumunun okuryazarlık düzeyine ve kültürel kimliğine
etkilerini değerlendiriniz?
3. Cumhuriyetin ilk yıllarında kurulan Türk Dil Kurumu ve Türk Tarih Kurumunun,
Türkiye'nin bilim ve kültür hayatındaki etkileri sizce nasıl olmuştur?
4. Atatürk Dönemi’nde eğitim, bilim ve kültür alanlarında yapılan inkılapların
hangilerinin bugün hâlâ etkili olduğunu düşünüyorsunuz, bu inkılaplar nasıl bir
süreklilik sağlamıştır?
5. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş sürecinde, eğitim ve kültür alanlarında yaşa-
nan değişimler ile süreklilikler arasında bir denge kurmanın zorlukları neler ola-
bilir, sizce bu süreç nasıl yönetilmiştir?
Bu sorulardan bazıları öğrencilere sorularak sınıfta bir tartışma ortamı oluşturulur.
ÜF1: Test için ihtiyaç hâlinde yazı büyüklüğü, ekran ışığı gibi düzenlemeler yapıla-
bilir. Dijitale erişemeyen öğrenciler için çıktı şeklinde kâğıt üzerinden değerlendir-
me yapılabilir. Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere testin içeriğinin veya seçenek
sayısının daha sade hâli verilebilir. Ayrıca aşağıdaki linkten farklı sorular seçilebilir.
Ürün
http://meb.ai/cuHP3r
ÜF2: Uzmanlar sunumlarını kavram haritaları, powerpoint sunumları, infografikler
veya bilgi kartları kullanarak yapabilir. Ayrıca uzmanların sunumlarının arasında
kısa molalar verilebilir. Bu molalarda beden hareketleri yaptırılabilir.
FÖOD1: Sınıf içinde her grubun bir arada oturması sağlanır. Ayrıca uzman grup
Fiziksel Öğrenme için ayrı bir masa hazırlanır. Bu masada tüm kaynaklar yer almalıdır. Oluşturulan
Ortamı Düzenlemeleri
gruplar arasında hareket ederken dokunsal işaretler kullanılabilir.
192