Page 193 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 193

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Türk Modernleşmesi
         Konu                  Eğitim ve Bilim Alanında Yapılan İnkılaplar
                               Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde eğitim, bilim ve kültür alan-
         Öğrenme Hedefleri
                               larında yapılan inkılapları değişim ve süreklilik açısından karşılaştırabilme
                               Kitaplar,  makaleler,  biyografiler,  internet  siteleri,  döneme  ait  anlaşma  metinleri,
         Materyaller           resmî yazışmalar, dönemin gazeteleri, videolar, belgeseller, haritalar, dijital harita-
                               lar, Google form için dijital cihaz.

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte Jigsaw, karşılaştırma tablosu, rubrik ve akran öğretimi stratejilerinden
                               yararlanılmıştır.

                               Jigsaw Tekniği: Bu teknik kullanılarak öğrencilerin aktif katılımı sağlanır. Öğrenci-
                               ler, öğrenme sorumluluğu alırlar. Çeşitli bakış açıları geliştirirler ve öz saygı kazan-
                               malarına destek sağlanmış olur. Böylelikle öğrencilerin hem akademik becerileri
                               hem de kişisel-sosyal becerileri gelişir.
                               Bu teknik kullanılırken öğrencilere aşağıdaki yönerge verilir:
                               Öğretmen, “Belirlediğim konularla ilgili sınıfı gruplara böleceğim. Yaptığınız test
                               sonuçlarına göre her gruptan bir veya birkaç uzman belirleyeceğim. Uzmanlara
                               bazı kaynaklar verip çalışmaları için zaman tanıyacağım. Bu sırada uzmanlar dı-
                               şındaki  grup  üyeleri  kendi  gruplarının  konusu  dışındaki  konularla  ilgili  araştırma
         Etkinlik Açıklaması   ve okuma yapacaklar. Uzman grup; çalışmalarını bitirdiğinde öncelikle diğer grup
                               arkadaşlarına, ardından tüm sınıfa doğrudan anlatımla sunum yapacak.” diyerek
                               teknik hakkında kısaca bilgi verir.
                               Karşılaştırma Tablosu: Bu teknik, ödev olarak verilerek öğrencilerin bilgi düzenle-
                               me, analiz yapma ve karar verme becerileri daha etkili hale getirilir.
                               Rubrik: Standartlaştırılmış olması nedeniyle daha şeffaf, adil ve tutarlı bir değer-
                               lendirme yapılmış olur. Ayrıca öğrenciler beklentileri daha iyi anlamış olurlar.
                               Akran Öğretimi: Bu teknik kullanılarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif ka-
                               tılmaları sağlanır. Bilgi paylaşımı ve yardımcı olma hissi öğrencilere kendini değerli
                               hissettirir. İletişim, empati, iş birliği, liderlik gibi sosyal beceriler kazanırlar. Böylelik-
                               le sosyal, akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunulur.

                               Atatürk’ün eğitim, bilim ve kültürle ilgili, “Milletimizin siyasi, toplumsal hayatında,
                               milletimizin fikrî terbiyesinde rehberimiz, ilim ve teknik olacaktır. Mektep sayesinde,
                               mektebin vereceği ilim ve teknik sayesindedir ki Türk milleti, Türk sanatı, ekonomisi,
                               Türk şiir ve edebiyatı, bütün güzelliğiyle gelişir.” sözü tahtada yansıtılır. Atatürk’e ait
                               ses kaydı varsa açılır.  Öğrencilerin bu söz üzerine birkaç dakika düşünmeleri istenir.
                               Ardından öğrencilere bu derste Türk modernleşmesi çerçevesinde Atatürk Döne-
                               mi’nde eğitim, bilim ve kültür alanlarında yapılan inkılapları değişim ve süreklilik
         Uygulama Süreci
                               açısından ele alacakları söylenir (SF1).
                               Bu çalışmada ilk test ve son test ölçme yöntemi ölçme yöntemi kullanılacağı için
                               dersin başında ve sonunda öğrencilere aynı test uygulanır. Bunun için çevrim içi uy-
                               gulamadan bir form oluşturulur. Uzmanları belirlemek için de bu testten faydala-
                               nılır (ÜF1).


                                                                                                         193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198