Page 189 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Seçim tablosu aşağıdaki şekilde hazırlanabilir:
Medeni Kanun'un Türk Medeni ve ceza
Hukuk Alanında yapılan aile yapısına etkilerini hukukundaki
inkılapları listele araştır değişimlerin günümüz
Türkiye'sine etkileri
(Araştırma & Sunum) (Araştırma & Rapor)
Kadın haklarında
Toplumsal alanlarda ve Şapka Kanunu'nun toplum yaşanan değişiklikleri görsel
sağlık alanında yapılan üzerindeki sosyal etkilerini bir zaman çizelgesi ile gös-
inkılapları listele dramatize et (Rol Yapma)
ter (Görsel Sanatlar)
1930'ların Türkiye'sinde Atatürk'ün toplumsal
Eski ve yeni Türk toplumu
bir günü birinci şahıs değişim hedeflerini
günlük hayatının karşılaştı-
anlatımıyla yaz (Yaratıcı destekleyen bir konuş-
rılması (Görsel Sanatlar)
Yazı) ma yaz (Edebiyat)
Örnek: Üç kare tablosu
Örneğin;
• Şapka Kanunu’nun toplum üzerindeki sosyal etkilerini dramatize etmek göre-
vinde canlandırma yapacak olan grupların, canlandırmanın betimlendiği, ko-
nuşma diyaloglarının bulunduğu metin yazmaları ve canlandırma yapmaları;
• Medeni Kanun’un Türk aile yapısına etkileri ile ilgili araştırma yapan grubun,
araştırma sonuçlarından infografik afiş tasarlamaları;
• Eski ve yeni Türk toplumu günlük hayatının karşılaştırılması ile ilgili çalışma ya-
pan grubun, görsel sanat malzemelerini kullanarak resim tablosu oluşturmala-
rı istenir.
Üçe ayrılan gruplar, sınıfa getirdikleri kaynaklar üzerinden birlikte okuma, anlat-
ma, soru cevap, tartışma vb. teknikler kullanarak grup halinde çalışırlar ve ürünle-
rini oluştururlar (SF7, İF3, ÜF1).
Grupların çalışmaları tamamlandıktan sonra, öğrencilerin oluşturdukları afişler,
posterler, bilgi kartları, araştırma raporları vb. ürünler sınıf panosunda veya duva-
rında sergilenir.
Şapka Kanunu’nun toplum üzerindeki sosyal etkilerini dramatize etme görevini
alan gruplar sırasıyla sunularını yaparak rol canlandırırlar (FÖOD2).
Ürünler sergilendikten ve rol canlandırma etkinliği gerçekleştirildikten sonra, öğ-
retmen tabloda yer alan dokuz basamakla ilgili hazırlamış olduğu tanılayıcı dal-
lanmış ağaç sayfasını yansıda sunarak özetler (İF4).
189