Page 186 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 186

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               SF1: Öğretmen bir önceki dersin sonunda öğrencilere “Gelecek ders, Türk moder-
                               nleşmesi çerçevesinde Atatürk Dönemi’nde toplumsal, hukuk ve sağlık alanlarında
                               yapılan  inkılapların  birbirlerine  etkisi  ile  ilgili  çalışma  yapacağız.  Bu  çalışma  için
                               gruplar oluşturacağız” diyerek sınıfı üç büyük gruba ayırır. Öğretmen, öğrencilerin
                               performans düzeylerine göre, ilgi ve gereksinimlerine göre heterojen gruplar oluş-
                               turabileceği gibi kendi gruplarını oluşturmaları için öğrencilere fırsat verebilir.
                               SF2: Öğretmen, tablonun ortasında yer alan “Şapka Kanunu’nun toplum üzerindeki
                               sosyal etkilerini dramatize etmek” görevini tüm grupların gerçekleştireceğini ifade
                               eder. Bu kare ile birlikte soldan sağa, yukarıdan aşağıya veya çaprazlama olarak
                               iki kare daha seçerek görevlerini üç kareye tamamlamaları gruplardan istenir. Öğ-
                               retmen, örnek kareler oluşturarak öğrencilerin görev seçimini üç kareye tamamla-
                               maları için rehberlik edebilir.
                               SF3: Her grubun, seçtikleri kareleri renklendirerek bir örneği grupta kalacak şe-
                               kilde diğerini öğretmenlerine teslim etmeleri istenir. Görev tablosu öğrencilere bi-
                               reysel olarak sunulur ise gereksinim duyan öğrenciler için, seçilen görev karelerinin
                               renklendirilmesi aşamasında akran desteği sağlanabilir.
                               SF4: Kare seçiminden sonra, gruplardaki öğrencilerin seçtikleri üç kare ile ilgili bi-
         Süreç
                               reysel olarak araştırma yapmalarını, yazılı ve görsel kaynak bulmalarını, buldukla-
                               rı kaynakları sınıfa getirmeleri istenir. Gereksinim duyan öğrenciler için öğretmen
                               kaynak  yönlendirmesi  yapabilir.  Dijital  araç  gereçler  üzerinden  öğrencilerle  link,
                               video vb. paylaşımlar yapabilir.
                               SF5: Öğretmen, öğrencilerden yansı ile sunulan kavramları okumalarını ister. Kav-
                               ramları  ve  tanım  cümlelerini  öğrencilerden  bireysel  olarak  okumasını  isteyebilir
                               veya derse aktif katılım sağlaması için desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sesli oku-
                               ma ile görevlendirebilir.
                               SF6: Kavramların sunulmasının ardından, öğretmen, büyük grubun kendi içinde üç
                               gruba ayrılmalarını ister. Gruplar, küçük gruplara ayrılırken öğrenciler ilgi ve gerek-
                               sinimlerine göre kendileri seçim yapabileceği gibi; dengeli bir dağılım olması ama-
                               cıyla öğretmen tarafından da gruplar oluşturulabilir.
                               SF7: Üçe ayrılan gruplar, sınıfa getirdikleri kaynaklar üzerinden birlikte okuma, an-
                               latma, soru cevap, tartışma vb. teknikler kullanarak grup halinde çalışırlar ve ürün-
                               lerini oluştururlar. Öğrencilerin grup içinde çalışmaları öğretmen tarafından takip
                               edilir. Tartışma, soru cevap vb. teknikleri uygulanırken öğretmen gereksinim duyan
                               gruplar için örnek sorularla ipucu desteği sağlayabilir.
                               ÜF1:  Üçe  ayrılan  gruplar,  sınıfa  getirdikleri  kaynaklar  üzerinden  birlikte  okuma,
                               anlatma, soru cevap, tartışma vb. tekniklerini kullanarak grup halinde çalışırlar ve
                               ürünlerini  oluştururlar.  Öğretmen  tabloda  yer  alan  ürünleri,  öğrencilerden  gelen
                               fikirlere göre değiştirebilir, esnetebilir. Afiş yerine poster, araştırma raporu yerine
                               PowerPoint sunusu gibi öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre düzenlemeler ya-
         Ürün                  pılabilir.
                               ÜF2: Öğretmen öğrencilere tarih öğretim programında yer alan “Ek-1 Bildiklerim
                               Merak Ettiklerim, Öğrendiklerim ve Hissettiklerim Formu”nu dağıtarak doldurma-
                               larını ve kendisine teslim etmelerini ister.  Gereksinim duyan öğrenciler için formda
                               yer alan başlıkların altına öğretmen cümleler yazarak uyarlayabilir ve öğrenciler-
                               den uygun gördüklerini işaretlemelerini isteyebilir.



    186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191