Page 183 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 183

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                                 5. Balkan Antantı ve Sadabat Paktı:
                               Öğrencilerden Balkan Antantı ve Sadabat Paktı'nın içeriklerini, amaçlarını, bu ant-
                               laşmaların bölgesel barış ve iş birliği üzerindeki etkilerini analiz ederek her iki pak-
                               tın benzerlikleri ve farklılıklarını içeren karşılaştırma tablosu hazırlamaları istenir.
                               6. Montreux Boğazlar Sözleşmesi:
                               Öğrencilerden Montreux Boğazlar Sözleşmesi’nin ana maddelerini ve bu madde-
                               lerin Türkiye'nin stratejik deniz kontrolü üzerindeki etkilerini anlatan sözleşmenin
                               ulusal güvenlik ve uluslararası deniz ticareti açısından önemini içeren bir infografik
                               hazırlamaları istenir.

                               Her grup hazırladığı performans görevini sırasıyla diğer gruplara sunar. Gruplar
                               birbirlerine performans görevleriyle ilgili öneri ve eleştirilerini yapar.

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
                                 •  Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
                                   landırılmış rehberlik sunun.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunun.
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).

                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın. Öğ-
                                   rencilerin  kendi  hızlarında  ilerlemelerine  olanak  tanıyan  etkileşimli  öğrenme
                                   araçları kullanın.
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.).
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).




























                                                                                                         183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188