Page 180 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 180

T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               5. Soruları yanıtlamaya önce kendiniz çaba gösterin.
                               6. Zorlandığınızda  veya  daha  fazla  içeriğe  ihtiyaç  duyduğunuzda  ilgili  öğrenme
                                   merkezine geri dönün.
                               Proje Temelli Öğrenme: Bu teknikle öğrencilerin teorik bilgileri pratik projeler ara-
                               cılığıyla daha derin öğrenmelerine, teknolojiyi etkin kullanarak ve araştırma yapa-
                               rak kaynakları etkin kullanma becerilerine katkı sağlanır. Ayrıca iş birliği ve takım
                               çalışması ile sorumluluk alma ve öz denetim becerilerini geliştirmelerine destek olu-
                               nur.
                               Öğretmen Atatürk dönemi Türk dış politikası ile ilgili anahtar kavramlardan “sulh,
                               antant, pakt ve millî egemenlik” kavramlarını tahtaya yazarak öğrencilere bu kav-
                               ramlar ile ilgili düşüncelerini sorar. Ardından verilen cevapları özetler, I. Dünya Sa-
                               vaşı öncesi ve sonrasını gösteren dünya haritasını akıllı tahtada açar.
                               Türkiye’nin bulunduğu konuma harita üzerinden dikkat çekerek Türkiye’nin coğrafi
                               konumu  nedeniyle  karşılaşabileceği  olası  tehlikelerin  neler  olduğunu  öğrencilere
                               sorar. Verilen cevapları özetleyerek Türkiye’nin coğrafi konumunun önemini vurgu-
                               lar. Ardından tahtaya Mustafa Kemal Atatürk’ün “Yurtta barış dünyada barış!” ve
                               “Zorunlu olmadıkça savaş bir cinayettir.” sözünü yazarak öğrencilerin bu söz hak-
                               kındaki fikirlerini sorar. Öğrenciler düşüncelerini sözlü veya yazılı olarak paylaştık-
                               tan sonra “Bugün Atatürk Dönemi’nde meydana gelen dış siyasi gelişmeleri öğren-
                               me merkezleri oluşturarak inceleyeceğiz. Öncelikle üç merkez oluşturacağız.” Bu
                               merkezlerin içerikleri;

                               1. merkez: Türkiye-Yunanistan, Türkiye-İngiltere ilişkileri
                               2. merkez: Türkiye-Fransa, Türkiye-SSCB ilişkileri
                               3. merkez: Öğretmen, “Balkan Antantı ve Sadabat Paktı, Montreux Boğazlar Söz-
                               leşmesi ve Türkiye’nin Milletler Cemiyetine Girişi konularından oluşacak. Her mer-
                               kezde  konuyla  ilgili  kaynaklar  (ders  kitabı,  diğer  kitaplar,  döneme  ait  gazeteler,
         Uygulama Süreci       web sayfaları, Türk Tarih Kurumu resmî web sayfası, haritalar, döneme ait fotoğ-
                               raflar, vb.) yer alacak (İF1). Ayrıca iki adet soru merkezi olacak. Bu merkezlerden
                               biri mavi diğeri kırmızı olacak. Mavi merkezde daha basit kırmızı merkezde daha
                               karmaşık sorular yer alacak (ÜF1). Sürecin nasıl ilerleyeceğini anlatacağım ayrıca
                               her merkezde yapmanız gerekenlerle ilgili bir yönerge yer alacak.” der (SF1). Ar-
                               dından sınıf düzenini oluşturur (FÖOD1).

                               Mavi merkez soru örnekleri:
                                1.  Batı  Trakya’daki  Türkler  ile  İstanbul’daki  Rumlar  hariç  Türkiye’deki  Rumlarla
                                   Yunanistan’daki Türklerin değişimine nerede karar verilmiştir?
                                2.  Musul Sorunu’nun çözümü için toplanan Haliç Konferansı’nda Türkiye’nin Mi-
                                   sak-ı  Millî  kararlarına  dayanarak  kendi  sınırları  içinde  kalmasını  talep  ettiği
                                   yerler nerelerdir?

                                3.  Tayfur Sökmen kimdir?
                                4.  “Hatay iç işlerinde bağımsız fakat dış işlerinde bazı koşullarda Suriye’ye bağlı
                                   “ayrı bir varlık” olacak. Hatay’ın toprak bütünlüğü Türkiye ile Fransa arasında
                                   yapılacak  bir  antlaşma  ile  teminat  altına  alınacak.  Hatay’ın  resmî  dili  Türk-
                                   çe olacak, ordusu bulunmayacak. Hatay için ayrı bir anayasa hazırlanacak.”
                                   maddeleri hangi raporda yer almıştır?


    180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185