Page 177 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 177

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 27


        TEMA: MODERN TÜRK DEVLETİNİN DOĞUŞU
         Etkinliğe             İTA.12.1.5. Atatürk Dönemi’nde meydana gelen dış siyasi gelişmeleri yeni devletin
         Dönüştürülecek        öncelikleri açısından karşılaştırabilme
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış     a)  Atatürk Dönemi’nde meydana gelen dış siyasi gelişmeleri inceler.
         Bilgi Birimleri
                                 •  Atatürk Dönemi Türk dış politikasının temel ilkelerini ve amaçlarını açıklar.
         Ön Koşul Beceriler/     •  Atatürk Dönemi Türk dış politikasında yaşanan gelişmeleri analiz eder.
         Temel Kabuller
                                 •  Atatürk’ün Hatay’ı ülkemize katmak konusunda yaptıklarına ve bu uğurda gös-
                                   terdiği özveriye kanıtlar gösterir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Kavramları anlama, Tarihi olay akışını takip edebilme, dil ve terimleri anlama, zaman
         İhtiyaçları           yönetimi, bireysel çalışma, öz değerlendirme, odaklanma
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Tarihsel belgeler ve antlaşma metinleri gibi bazı kaynakları anlamakta zorla-
                               nan öğrenciler için sade metinler oluşturulabilir. Önemli terimlerin ve kavramların
                               tanımlarını içeren bir sözlük oluşturularak öğrenme merkezlerine konulabilir. Ta-
                               rihsel metinleri daha anlaşılır hâle getiren açıklamalı notlar eklenebilir. Özet bilgi
                               içeren bilgi kartlarına yer verilebilir. Ayrıca grafikler, şemalar, resimler, tablolar, çı-
         İçerik
                               kartmalar, çizimler, renkler, semboller, haritalarla metinler desteklenebilir. Ayrıca
                               öğrenme merkezlerinde yer alan kaynakların tümü dijital içeriklerle hazırlanarak
                               öğrencilerin ekran okuyucu yazılımlar kullanmaları sağlanabilir. Video, ses kaydı,
                               büyük metin boyutuyla yazılmış dokümanlar vb. verilerek öğrencilerin bilgiye eri-
                               şimleri sağlanabilir.

                               SF1:  Yönergedeki  açıklamalara  görseller  eklenebilir,  uygun  yazı  tipi  ve  büyüklü-
                               ğü belirlenerek çıktı şeklinde öğrencilere verilebilir ve/veya dijital araçlarda ekran
                               okuyucu yazılımlar kullanılarak okuma sağlanabilir. Ayrıca yönerge kontrol listesi
                               şeklinde oluşturularak öğrencilerin kendi ilerlemelerini adım adım değerlendirme-
                               leri sağlanabilir.
                               SF2: Öğrencilerin öğrenme merkezlerinde yeterli zamanı geçirmelerini sağlamak
                               için her merkeze bir öğrencinin ne kadar süre ayırması gerektiği belirlenebilir. İs-
         Süreç                 teyen öğrencinin zamanlayıcı kullanması sağlanabilir. Ayrıca sınıf mevcudu fazla
                               ise merkezleri gezecek olan öğrencilerde sayı sınırlaması konulabilir. Bir grup bi-
                               tirdiğinde diğer grubun merkezleri gezmesi sağlanabilir. Öğrenme merkezlerinde
                               kaynakları taramada güçlük çeken öğrenciler için daha net ve onlara özgü görevler
                               verilebilir veya ikili gruplar oluşturularak merkezleri gezmeleri istenebilir.
                               SF3: Not almada zorluk çeken öğrencilerin ses kaydı almaları sağlanabilir. Dijital
                               araçlar kullanmasına izin verilebilir. Gerekirse büyük kalemler veya tutma kolaylığı
                               sağlayan araçlar sağlanabilir.








                                                                                                         177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182