Page 177 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 177
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 27
TEMA: MODERN TÜRK DEVLETİNİN DOĞUŞU
Etkinliğe İTA.12.1.5. Atatürk Dönemi’nde meydana gelen dış siyasi gelişmeleri yeni devletin
Dönüştürülecek öncelikleri açısından karşılaştırabilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Atatürk Dönemi’nde meydana gelen dış siyasi gelişmeleri inceler.
Bilgi Birimleri
• Atatürk Dönemi Türk dış politikasının temel ilkelerini ve amaçlarını açıklar.
Ön Koşul Beceriler/ • Atatürk Dönemi Türk dış politikasında yaşanan gelişmeleri analiz eder.
Temel Kabuller
• Atatürk’ün Hatay’ı ülkemize katmak konusunda yaptıklarına ve bu uğurda gös-
terdiği özveriye kanıtlar gösterir.
Tema Bazlı Öğrenci Kavramları anlama, Tarihi olay akışını takip edebilme, dil ve terimleri anlama, zaman
İhtiyaçları yönetimi, bireysel çalışma, öz değerlendirme, odaklanma
Farklılaştırma Alanları
İF1: Tarihsel belgeler ve antlaşma metinleri gibi bazı kaynakları anlamakta zorla-
nan öğrenciler için sade metinler oluşturulabilir. Önemli terimlerin ve kavramların
tanımlarını içeren bir sözlük oluşturularak öğrenme merkezlerine konulabilir. Ta-
rihsel metinleri daha anlaşılır hâle getiren açıklamalı notlar eklenebilir. Özet bilgi
içeren bilgi kartlarına yer verilebilir. Ayrıca grafikler, şemalar, resimler, tablolar, çı-
İçerik
kartmalar, çizimler, renkler, semboller, haritalarla metinler desteklenebilir. Ayrıca
öğrenme merkezlerinde yer alan kaynakların tümü dijital içeriklerle hazırlanarak
öğrencilerin ekran okuyucu yazılımlar kullanmaları sağlanabilir. Video, ses kaydı,
büyük metin boyutuyla yazılmış dokümanlar vb. verilerek öğrencilerin bilgiye eri-
şimleri sağlanabilir.
SF1: Yönergedeki açıklamalara görseller eklenebilir, uygun yazı tipi ve büyüklü-
ğü belirlenerek çıktı şeklinde öğrencilere verilebilir ve/veya dijital araçlarda ekran
okuyucu yazılımlar kullanılarak okuma sağlanabilir. Ayrıca yönerge kontrol listesi
şeklinde oluşturularak öğrencilerin kendi ilerlemelerini adım adım değerlendirme-
leri sağlanabilir.
SF2: Öğrencilerin öğrenme merkezlerinde yeterli zamanı geçirmelerini sağlamak
için her merkeze bir öğrencinin ne kadar süre ayırması gerektiği belirlenebilir. İs-
Süreç teyen öğrencinin zamanlayıcı kullanması sağlanabilir. Ayrıca sınıf mevcudu fazla
ise merkezleri gezecek olan öğrencilerde sayı sınırlaması konulabilir. Bir grup bi-
tirdiğinde diğer grubun merkezleri gezmesi sağlanabilir. Öğrenme merkezlerinde
kaynakları taramada güçlük çeken öğrenciler için daha net ve onlara özgü görevler
verilebilir veya ikili gruplar oluşturularak merkezleri gezmeleri istenebilir.
SF3: Not almada zorluk çeken öğrencilerin ses kaydı almaları sağlanabilir. Dijital
araçlar kullanmasına izin verilebilir. Gerekirse büyük kalemler veya tutma kolaylığı
sağlayan araçlar sağlanabilir.
177