Page 174 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 174
T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ÜF2: Öğretmen, öğrencilere bireysel olarak tanılayıcı dallanmış ağaç formu dağı-
tır.
Bu formda:
• Millî Cemiyetler
• Azınlıkların Kurduğu Cemiyetler
• Türklerin Kurduğu Zararlı Cemiyetler
başlıkları yer alır. Başlıkların altını öğrencilerin doldurması istenir. Gereksinim du-
yan öğrenciler için forma doldurulacak cümleler karışık şekilde yazılabilir. Öğren-
cilerden, bu cümleleri ayırt ederek uygun başlığın altına sürüklemeleri istenebilir.
Tanılayıcı dallanmış ağacı formu yerine, zihin haritası, infografik gibi araçlar da
kullanılabilir.
FÖOD1: Öğrencilerin seçtikleri karelerdeki görevlerini yerine getirmeleri için çalış-
Fiziksel Öğrenme ma grupları ile birlikte oturması istenir. Sınıfın fiziki koşullarına göre grupların ça-
Ortamı Düzenlemeleri lışma sırasında ses olarak birbirini etkilemeyecek şekilde düzenlenmesi gerekebilir.
Çalışma ortamının ışığının uygun olmasına da dikkat edilmelidir.
174