Page 176 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 176
T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Üç kare tablosu aşağıdaki şekilde hazırlanabilir:
Millî Cemiyetlerin Millî Cemiyetlerin Ortak
Millî Cemiyetleri Listele Kurulduğu Bölgeleri Özelliklerini Gösteren
Gösteren Bir Harita Çiz Bilgi Kartı Hazırla
Uygulama Süreci Azınlık Cemiyetlerinin
Azınlıkların Azınlık
Kurduğu Zararlı Hangi Azınlıklar Tarafından Cemiyetlerinin Amaçlarını
Cemiyetleri Listele Kurulduğunu Gösteren Bir Gösteren Afiş Hazırla
Şema Çiz
Türklerin Türklerin Kurduğu Zararlı Türklerin Kurduğu Zararlı
Kurduğu Zararlı Cemiyetlerin Ortak Özel- Cemiyetlerin Amaçlarını
Cemiyetleri Listele liklerini Yaz Gösteren Afiş Hazırla
Öğretmen, öğrencilere bireysel olarak tanılayıcı dallanmış ağaç formu dağıtır.
Bu formda:
• Millî Cemiyetler
Değerlendirme
• Azınlıkların Kurduğu Cemiyetler
• Türklerin Kurduğu Zararlı Cemiyetler
başlıkları yer alır. Başlıkların altını öğrencilerin doldurması istenir (ÜF2).
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
Kullanılan Evrensel • Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
Tasarım Ögeleri • Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunun.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
Kullanılan Evrensel teşvik edin.
Tasarım Ögeleri
• Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
landırılmış rehberlik sunun.
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
176