Page 176 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 176

T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                               Üç kare tablosu aşağıdaki şekilde hazırlanabilir:





                                                             Millî Cemiyetlerin   Millî Cemiyetlerin Ortak
                                   Millî Cemiyetleri Listele  Kurulduğu Bölgeleri   Özelliklerini Gösteren
                                                          Gösteren Bir Harita Çiz   Bilgi Kartı Hazırla






         Uygulama Süreci                                    Azınlık Cemiyetlerinin
                                        Azınlıkların                                    Azınlık
                                      Kurduğu Zararlı    Hangi Azınlıklar  Tarafından  Cemiyetlerinin Amaçlarını
                                     Cemiyetleri Listele  Kurulduğunu Gösteren Bir   Gösteren Afiş Hazırla
                                                                Şema Çiz





                                         Türklerin       Türklerin Kurduğu Zararlı  Türklerin Kurduğu Zararlı
                                      Kurduğu Zararlı     Cemiyetlerin Ortak Özel-  Cemiyetlerin Amaçlarını
                                     Cemiyetleri Listele       liklerini Yaz       Gösteren Afiş Hazırla





                               Öğretmen, öğrencilere bireysel olarak tanılayıcı dallanmış ağaç formu dağıtır.
                               Bu formda:
                                 •  Millî Cemiyetler
         Değerlendirme
                                 •  Azınlıkların Kurduğu Cemiyetler

                                 •  Türklerin Kurduğu Zararlı Cemiyetler
                               başlıkları yer alır. Başlıkların altını öğrencilerin doldurması istenir (ÜF2).

                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
         Kullanılan Evrensel     •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
         Tasarım Ögeleri         •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.


                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunun.
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
         Kullanılan Evrensel       teşvik edin.
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
                                   landırılmış rehberlik sunun.
                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.


    176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181