Page 175 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 175

T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Millî Mücadele Örgütleri
         Konu                  Millî Mücadele'nin Hazırlık Sürecinde Yaşanan Olaylar
                               Millî  Mücadele’nin  hazırlık  sürecinde  yaşanan  olayları  kaynaklara  dayanarak
         Öğrenme Hedefleri
                               çözümlemeleri beklenir.
                               Etkileşimli  tahta,  ders  kitapları,  kalem,  kâğıt,  renkli  fon  kartonları,  bilgisayar,
         Materyaller
                               tanılayıcı ağaç formu vb.
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte doğrudan anlatım, oyunlaştırma ve üç kare tekniğinden yararlanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen Kuvâ-yı Milliye, Müdafaa-i Hukuk, Muhafaza-i Hu-
                               kuk, saltanat ve hilafet kavramları ile powerpoint sunusu hazırlar, yansı ile öğrenci-
                               lere sunarken bu teknik kullanılacaktır.
         Etkinlik Açıklaması   Oyunlaştırma:  Kavramlara  ait  tanım  kartlarını  öğrencilere  seçtirerek  ait  olduğu
                               kavramın altına ya da yanına yapıştırması etkinliği oyunlaştırılarak uygulanır.
                               Üç Kare Tekniği: “Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yer alan cemiyetler konusu
                               ile ilgili çalışma yapılırken bu teknik kullanılacaktır.

                               Öğretmen Kuvâ-yı Milliye, Müdafaa-i Hukuk, Muhafaza-i Hukuk, saltanat ve hi-
                               lafet kavramları ile powerpoint sunusu hazırlar, yansı ile öğrencilere sunar (İF1).
                               Yansı ile sunulan kavramları öğretmen anlatır (SF1). Ardından öğretmen hazırla-
                               mış olduğu kavram kartlarını tahtaya asar (İF2). Kavramlara ait tanım kartlarını
                               öğrencilere seçtirerek ait olduğu kavramın altına ya da yanına yapıştırmasını ister
                               (SF2).

                               Kavramların ardından öğretmen, “Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yer alan ce-
                               miyetler konusu ile ilgili çalışma yapacağız. Bu sebeple çalışma grupları oluştura-
                               cağım.” der. Grupları oluşturur (SF3). Öğrencilerin çalışma grupları ile birlikte otur-
                               ması istenir (FÖOD1). Öğrenciler yerleştikten sonra öğretmen Millî Mücadele’nin
                               hazırlık sürecinde yer alan cemiyetler ile ilgili hazırlamış olduğu toplam dokuz farklı
                               seçeneğin yer aldığı üç kare tablosunu yansı ile sunar (İF3).
         Uygulama Süreci       Sunulan  üç  kare  tablosunun  ortasındaki  karede  yer  alan  “Azınlık  cemiyetlerinin
                               hangi azınlıklar tarafından kurulduğunu gösteren bir şema çiz” görevini tüm grup-
                               ların gerçekleştireceğini ifade eder. Bu kareden hariç, yukarıdan aşağıya, sağdan
                               sola veya çapraz olarak iki kare daha seçip gerçekleştirecekleri görevleri üç kareye
                               tamamlamaları gerektiğini belirtir (SF4, İF4).

                               Gruplar  karelerini  seçerek  gerçekleştirecekleri  görevleri  belirtirler  (SF5).  Görev
                               seçimlerinin  ardından  öğrencilerden  ders  kitaplarından  faydalanarak  araştırma
                               yapmaları, grupları ile çalışarak beklenen ürünleri oluşturmaları istenir (İF5, SF6).
                               Tüm  gruplar  çalışmalarını  tamamladıktan  sonra  hazırlanan  afişler  ve  haritalar
                               panoda sergilenir. Bilgi kartları ve listeler gruplar arasında dolaştırılarak incelenir
                               (ÜF1).








                                                                                                         175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180