Page 175 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 175
T.C. Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Millî Mücadele Örgütleri
Konu Millî Mücadele'nin Hazırlık Sürecinde Yaşanan Olaylar
Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yaşanan olayları kaynaklara dayanarak
Öğrenme Hedefleri
çözümlemeleri beklenir.
Etkileşimli tahta, ders kitapları, kalem, kâğıt, renkli fon kartonları, bilgisayar,
Materyaller
tanılayıcı ağaç formu vb.
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte doğrudan anlatım, oyunlaştırma ve üç kare tekniğinden yararlanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen Kuvâ-yı Milliye, Müdafaa-i Hukuk, Muhafaza-i Hu-
kuk, saltanat ve hilafet kavramları ile powerpoint sunusu hazırlar, yansı ile öğrenci-
lere sunarken bu teknik kullanılacaktır.
Etkinlik Açıklaması Oyunlaştırma: Kavramlara ait tanım kartlarını öğrencilere seçtirerek ait olduğu
kavramın altına ya da yanına yapıştırması etkinliği oyunlaştırılarak uygulanır.
Üç Kare Tekniği: “Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yer alan cemiyetler konusu
ile ilgili çalışma yapılırken bu teknik kullanılacaktır.
Öğretmen Kuvâ-yı Milliye, Müdafaa-i Hukuk, Muhafaza-i Hukuk, saltanat ve hi-
lafet kavramları ile powerpoint sunusu hazırlar, yansı ile öğrencilere sunar (İF1).
Yansı ile sunulan kavramları öğretmen anlatır (SF1). Ardından öğretmen hazırla-
mış olduğu kavram kartlarını tahtaya asar (İF2). Kavramlara ait tanım kartlarını
öğrencilere seçtirerek ait olduğu kavramın altına ya da yanına yapıştırmasını ister
(SF2).
Kavramların ardından öğretmen, “Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yer alan ce-
miyetler konusu ile ilgili çalışma yapacağız. Bu sebeple çalışma grupları oluştura-
cağım.” der. Grupları oluşturur (SF3). Öğrencilerin çalışma grupları ile birlikte otur-
ması istenir (FÖOD1). Öğrenciler yerleştikten sonra öğretmen Millî Mücadele’nin
hazırlık sürecinde yer alan cemiyetler ile ilgili hazırlamış olduğu toplam dokuz farklı
seçeneğin yer aldığı üç kare tablosunu yansı ile sunar (İF3).
Uygulama Süreci Sunulan üç kare tablosunun ortasındaki karede yer alan “Azınlık cemiyetlerinin
hangi azınlıklar tarafından kurulduğunu gösteren bir şema çiz” görevini tüm grup-
ların gerçekleştireceğini ifade eder. Bu kareden hariç, yukarıdan aşağıya, sağdan
sola veya çapraz olarak iki kare daha seçip gerçekleştirecekleri görevleri üç kareye
tamamlamaları gerektiğini belirtir (SF4, İF4).
Gruplar karelerini seçerek gerçekleştirecekleri görevleri belirtirler (SF5). Görev
seçimlerinin ardından öğrencilerden ders kitaplarından faydalanarak araştırma
yapmaları, grupları ile çalışarak beklenen ürünleri oluşturmaları istenir (İF5, SF6).
Tüm gruplar çalışmalarını tamamladıktan sonra hazırlanan afişler ve haritalar
panoda sergilenir. Bilgi kartları ve listeler gruplar arasında dolaştırılarak incelenir
(ÜF1).
175