Page 181 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 181

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                                5.  Türk dış politikasında Atatürk’ün “şahsi bir dava” olarak nitelendirdiği sorun ne-
                                   dir?
                                6.  Balkan Antantı’na katılan ülkeler hangileridir?
                                7.  Sadabat Paktı hangi ülkeler arasında imzalanmıştır?

                               Kırmızı merkez soru örnekleri;
                                1.  1923-1930 yılları arasında Türkiye-Yunanistan ilişkilerindeki temel sorunlar ne-
                                   lerdir?
                                2.  Etabli nedir açıklayınız?
                                3.  Cumhuriyet’in ilk yıllarında Türk-İngiliz ilişkilerini belirleyen en temel sorun ne-
                                   dir?
                                4.  Türkiye iç güvenliğini tehdit eden hangi isyan nedeniyle Milletler Cemiyetinin
                                   Musul’un Irak’a bırakılması kararını kabul etmek zorunda kalmıştır?
                                5.  Türkiye ile Fransa arasında yaşanan sorunlar nelerdir?

                                6.  Türkiye-SSCB ilişkileri arasında yaşanan problemler nelerdir?
                                7.  Balkan Antantı’nın kuruluş amacı nedir?
                                8.   ………………………………………… Sözleşmesi ile Türkiye’nin Boğazlar üzerinde-
                                   ki hâkimiyeti Lozan’a göre güçlenmiş, egemenliğini ve bağımsızlığını sınırlandı-
                                   ran hükümler kaldırılmıştır. Cümlede boş bırakılan yeri doldurunuz?
                               Öğretmen EK-1’deki görselleri kullanarak öğrenme ve soru merkezlerini oluşturur.
                               Ardından:

                               “Bütün öğrenciler öğrenme merkezlerini ziyaret ederek kaynak taraması yapacak-
                               tır (SF2). Edindiği bilgilerin özetini çıkararak not alacaktır (SF3). Tüm merkezler-
                               deki çalışmaları yaptıktan sonra soru merkezlerine gidecek ve oradaki soruları ce-
                               vaplamaya çalışacaktır. Sorulara cevap ararken sorunun konusuyla ilgili öğrenme
                               merkezi ziyaret edilerek kaynaklardan yararlanılabilecektir. Sürecin takibini size
                               verdiğim yönergeden takip edebilirsiniz.” der (SF4). Böylelikle çalışmayı başlatır.
                               Çalışma süresince öğrencilere yönlendirmeler yapar ve onları motive eder. Ayrıca
                               süreç boyunca gözlemlerini yaparak hazırladığı gözlem formlarıyla değerlendir-
                               melerini yapar. Tüm çalışmalar bittiğinde öğrencilere ödevleri anlatarak dersi son-
                               landırır.
























                                                                                                         181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186