Page 169 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 169

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Bir Kahraman Doğuyor
         Konu                  Mustafa Kemal Paşa’nın Kişilik Özelliklerinin Oluşmasında Etkili Olan Unsurlar
                                 •  Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerinin oluşmasında etkili olan unsurları
                                   çözümler.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleriyle bu özelliklerin oluşmasında rol oy-
                                   nayan unsurlar arasında ilişki kurar.
                               Bilgi  formu,  bilgisayar,  tablet,  kaynak  kitaplar,  kâğıt,  kalem,  renkli  kalem,  silgi,
         Materyaller
                               pano, çift taraflı bant.
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte doğrudan anlatım yöntemi ve soru-yanıt tekniğinden yararlanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım Yöntemi: Bu etkinlikte öğretmen öğrencilere Mustafa Kemal
                               Paşa’nın kişilik özellikleri ile bu özellikleri ortaya çıkaran temel unsurlar arasında
         Etkinlik Açıklaması   ilişki kurmalarının nasıl yapılacağını sözel olarak ifade eder.
                               Soru-Cevap Tekniği: Öğrencilerin öğrenme düzeylerini ortaya koyar. Sorular üze-
                               rinden öğrenciler için konu tekrarı yapılmış olur. Bilgi yarışmasındaki rekabet öğ-
                               rencilerin öğrenme motivasyonları arttırabilir.

                               1.Aşama Doğrudan Anlatım:
                               Öğretmen sınıf tahtasına Mustafa Kemal’in kişisel özelliklerini yazar (SF1). Öğret-
                               men sınıftaki tüm öğrencilere Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerinden;
                                 •  İleri görüşlülüğü

                                 •  Sabırlılığı ve disinliliği
                                 •  Açık sözlülüğü

                                 •  Vatan ve millet sevgisi
                                 •  İdealistliği
                                 •  Çok yönlülüğü
         Uygulama Süreci         •  Gerçeği arama gücü

                                 •  İyi kalpliliği
                                 •  Mantıklılığı

                               ile  ilgili  bilgilerin  ve  bunların  oluşmasında  etkili  olan  unsurların  anlatımını  yapar
                               (SF2). Öğretmen öğrencilere Atatürk’ün kişisel özelliklerinin kendilerine ne hissetti-
                               rip neler öğrettiği hakkında öğrencilerle ohbet eder (ÜF1).
                               2.Aşama Soru-Cevap:
                               Öğrenciler üç gruba ayrılır (SF3). Gruplara çalışma alanları oluşturulur (FÖOD1).
                               Her gruba aşağıdaki gibi Atatürk’ün üç kişisel özelliği verilir.









                                                                                                         169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174