Page 169 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 169
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Bir Kahraman Doğuyor
Konu Mustafa Kemal Paşa’nın Kişilik Özelliklerinin Oluşmasında Etkili Olan Unsurlar
• Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerinin oluşmasında etkili olan unsurları
çözümler.
Öğrenme Hedefleri
• Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleriyle bu özelliklerin oluşmasında rol oy-
nayan unsurlar arasında ilişki kurar.
Bilgi formu, bilgisayar, tablet, kaynak kitaplar, kâğıt, kalem, renkli kalem, silgi,
Materyaller
pano, çift taraflı bant.
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte doğrudan anlatım yöntemi ve soru-yanıt tekniğinden yararlanılmıştır.
Doğrudan Anlatım Yöntemi: Bu etkinlikte öğretmen öğrencilere Mustafa Kemal
Paşa’nın kişilik özellikleri ile bu özellikleri ortaya çıkaran temel unsurlar arasında
Etkinlik Açıklaması ilişki kurmalarının nasıl yapılacağını sözel olarak ifade eder.
Soru-Cevap Tekniği: Öğrencilerin öğrenme düzeylerini ortaya koyar. Sorular üze-
rinden öğrenciler için konu tekrarı yapılmış olur. Bilgi yarışmasındaki rekabet öğ-
rencilerin öğrenme motivasyonları arttırabilir.
1.Aşama Doğrudan Anlatım:
Öğretmen sınıf tahtasına Mustafa Kemal’in kişisel özelliklerini yazar (SF1). Öğret-
men sınıftaki tüm öğrencilere Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerinden;
• İleri görüşlülüğü
• Sabırlılığı ve disinliliği
• Açık sözlülüğü
• Vatan ve millet sevgisi
• İdealistliği
• Çok yönlülüğü
Uygulama Süreci • Gerçeği arama gücü
• İyi kalpliliği
• Mantıklılığı
ile ilgili bilgilerin ve bunların oluşmasında etkili olan unsurların anlatımını yapar
(SF2). Öğretmen öğrencilere Atatürk’ün kişisel özelliklerinin kendilerine ne hissetti-
rip neler öğrettiği hakkında öğrencilerle ohbet eder (ÜF1).
2.Aşama Soru-Cevap:
Öğrenciler üç gruba ayrılır (SF3). Gruplara çalışma alanları oluşturulur (FÖOD1).
Her gruba aşağıdaki gibi Atatürk’ün üç kişisel özelliği verilir.
169