Page 198 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 198

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                                6.  Üniversite Reformu (1933) Uzmanı: Darülfünun’un kapatılıp İstanbul Üniversi-
                                   tesinin kurulması ve üniversitelerin bilimsel özerkliğinin ve akademik kalitesinin
                                   artırılması hedeflerinin değerlendirilmesi.

                                7.  Kültür Alanındaki İnkılapların Uzmanı: Eğitim ve kültür reformlarının toplumda
                                   nasıl  karşılandığı  ve  adaptasyon  süreçlerini,  kadınların  eğitime  katılımlarının
                                   etkileri, dil devrimi ve yeni alfabenin kabulü ile birlikte dilin gelişimi ve kültürel
                                   kimlik üzerindeki etkilerinin incelenmesi.

                               Ayrıca her uzmanın Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemindeki eğitim, bilim ve
                               kültür kurumları ve uygulamaları incelemesi ve değişim ve süreklilik açısından da
                               değerlendirme yapması istenir. Uzman grubundaki öğrenciler kendilerine verilen
                               konuyu verilen kaynaklardan detaylı bir şekilde araştırır ve öğrenirler. Hazırlanma-
                               ları için verilen sürede edindikleri bilgileri yapacakları sunuma göre düzenlerler.

                               Her grubun uzmanları sunum için hazırlanırken diğer grup üyeleri kendi gruplarının
                               konusu dışındaki konular hakkında kaynak taraması ve okuma yapar. Notlar alır
                               ve uzmanlara sormak için sorularını hazırlar (SF3). Hazırlıklarını bitiren uzmanlar
                               önce kendi gruplarıyla bir araya gelerek sunumlarını yapar. Ardından her grubun
                               uzmanı tüm sınıfa sırayla konusunu doğrudan anlatımla sunar (ÜF2). Grup üyeleri
                               uzmanlara hazırladıkları soruları sorar. Böylece tüm sınıf, her konuyu genel hatla-
                               rıyla tekrar etmiş olur.

                               Uzman grubun sunumları esnasında öğretmen, görsel ve işitsel materyaller kulla-
                               narak ve sorulara yanıt vererek uzman gruba gerektiğinde destek olur (SF4).

                               Sunumlar bittiğinde dersin başında yapılan test tekrarlanarak değerlendirme aşa-
                               masına geçilir.

                               Öğrencilere  dersin  başında  yapılan  ön  testin  aynısı,  test  paralel  test  yöntemine
                               göre son test yapılır.  Yapılan son test sonuç puanlarına göre değerlendirme yapılır.
                               Her öğrenciye ön test ve son test sonuçları açıklanır. Test bittiğinde öğrencilerden,
                               Jigsaw tekniğiyle çalışma deneyimlerini değerlendiren kısa bir yazı yazmaları veya
         Değerlendirme         sözel ifade etmeleri istenir.

                               Verilen karşılaştırma tablosu ödevine göre değerlendirme yapılır. Uzman öğrenci-
                               lerin sunum becerisi hazırlanan rubriğe göre yapılır.




























    198
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203