Page 198 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 198
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
6. Üniversite Reformu (1933) Uzmanı: Darülfünun’un kapatılıp İstanbul Üniversi-
tesinin kurulması ve üniversitelerin bilimsel özerkliğinin ve akademik kalitesinin
artırılması hedeflerinin değerlendirilmesi.
7. Kültür Alanındaki İnkılapların Uzmanı: Eğitim ve kültür reformlarının toplumda
nasıl karşılandığı ve adaptasyon süreçlerini, kadınların eğitime katılımlarının
etkileri, dil devrimi ve yeni alfabenin kabulü ile birlikte dilin gelişimi ve kültürel
kimlik üzerindeki etkilerinin incelenmesi.
Ayrıca her uzmanın Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemindeki eğitim, bilim ve
kültür kurumları ve uygulamaları incelemesi ve değişim ve süreklilik açısından da
değerlendirme yapması istenir. Uzman grubundaki öğrenciler kendilerine verilen
konuyu verilen kaynaklardan detaylı bir şekilde araştırır ve öğrenirler. Hazırlanma-
ları için verilen sürede edindikleri bilgileri yapacakları sunuma göre düzenlerler.
Her grubun uzmanları sunum için hazırlanırken diğer grup üyeleri kendi gruplarının
konusu dışındaki konular hakkında kaynak taraması ve okuma yapar. Notlar alır
ve uzmanlara sormak için sorularını hazırlar (SF3). Hazırlıklarını bitiren uzmanlar
önce kendi gruplarıyla bir araya gelerek sunumlarını yapar. Ardından her grubun
uzmanı tüm sınıfa sırayla konusunu doğrudan anlatımla sunar (ÜF2). Grup üyeleri
uzmanlara hazırladıkları soruları sorar. Böylece tüm sınıf, her konuyu genel hatla-
rıyla tekrar etmiş olur.
Uzman grubun sunumları esnasında öğretmen, görsel ve işitsel materyaller kulla-
narak ve sorulara yanıt vererek uzman gruba gerektiğinde destek olur (SF4).
Sunumlar bittiğinde dersin başında yapılan test tekrarlanarak değerlendirme aşa-
masına geçilir.
Öğrencilere dersin başında yapılan ön testin aynısı, test paralel test yöntemine
göre son test yapılır. Yapılan son test sonuç puanlarına göre değerlendirme yapılır.
Her öğrenciye ön test ve son test sonuçları açıklanır. Test bittiğinde öğrencilerden,
Jigsaw tekniğiyle çalışma deneyimlerini değerlendiren kısa bir yazı yazmaları veya
Değerlendirme sözel ifade etmeleri istenir.
Verilen karşılaştırma tablosu ödevine göre değerlendirme yapılır. Uzman öğrenci-
lerin sunum becerisi hazırlanan rubriğe göre yapılır.
198