Page 202 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 202

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Kesintili Demokrasi
         Konu                  Türkiye’de Meydana Gelen Siyasi Gelişmeler
                                 •  Türkiye’de demokrasiyi kesintiye uğratan olayları ve sonuçlarını bilme
         Öğrenme Hedefleri       •  Darbelerin ülkelerde ne gibi siyasi, sosyal ve ekonomik sonuçlar doğurduğunu
                                   bilme
                               Akıllı tahta, dijital araç gereçler (bilgisayar, tablet vb.), konu ile ilgili videolar, radyo
         Materyaller           kayıtları, belgeseller, dergiler, gazeteler, fotoğraflar, hatıratlar vb., karton, kâğıt,
                               yapıştırıcı vb., öğrenci sayısı kadar tarihsel empati formu
         Süre                  1 ders saati
                               Bu etkinlikte beyin fırtınası, yardımcı teknoloji kullanımı ve istasyon stratejilerinden
                               yararlanılmıştır.
                               Beyin Fırtınası: Dersin girişinde öğrencilerin ilgi ve dikkatini çekmek amacıyla bu
                               teknik kullanılacaktır.
         Etkinlik Açıklaması   Yardımcı Teknoloji Kullanımı: Zaman çizelgesi üzerinden Soğuk Savaş Dönemi’nin
                               başlangıcından itibaren Türkiye’deki siyasi gelişmeler anlatılırken bu teknik kulla-
                               nılacaktır.

                               İstasyon: Bu teknik dönem olaylarını görsel, işitsel ve yazılı kaynaklarla öğrencilere
                               sunma aşamasında kullanılacaktır.

                               Öğretmen bir önceki ders konusundan yola çıkarak öğrencilere “Soğuk savaş ne-
                               dir?, Darbe nedir?” sorularını yöneltir (İF1).  Öğretmen bu sorularla  beyin fırtınası
                               başlatır. Öğrencilerden gelen yanıtları tahtaya yazar (SF1). Beyin fırtınasında öğ-
                               rencilerden gelen kelimeler ve cümleler öğretmen tarafından düzenlenerek tanım
                               cümlesi hâline getirilir. Bu tanım cümlesi tahtaya yazılır, öğrencilerden defterleri-
                               ne/çalışma sayfalarına bu tanımları yazması istenir (İF2).

                               Kavramların tanımlarının yazılmasının ardından öğretmen öğrencilerin ders kitap-
                               larında ve aşağıdaki bağlantıda bulunan zaman çizelgesi üzerinden Soğuk Savaş
                               Dönemi’nin başlangıcından itibaren Türkiye’deki siyasi gelişmelerin infografik ola-
                               rak gösterildiği sayfayı açmalarını ve bu sayfayı incelemelerini ister (SF2).
                               http://meb.ai/w0fdTH

                               Bu sayfanın incelenmesinin ardından aşağıdaki bağlantıda yer alan etkinlik ger-
         Uygulama Süreci       çekleştirilir (SF3).
                               http://meb.ai/UGCwlfI

                               Soğuk Savaş Dönemi’nin başlangıcından itibaren Türkiye’de meydana gelen siya-
                               si gelişmelere ilişkin hazırlanmış olan infografik sayfanın konuşulmasının ardından
                               öğretmen;
                                1.  27 Mayıs 1960 Askerî Darbesi
                                2.  1971 Muhtırası
                                3.  1980 Askerî Darbesi konuları ile ilgili üç adet istasyon oluşturur.
                               İstasyonlarda her dönemle ilgili infografik olarak hazırlanmış sayfalar, dijital araç
                               gereçler  (bilgisayar,  tablet  vb.),  konu  ile  ilgili  videolar,  radyo  kayıtları,  belgesel-
                               ler,  dergiler,  gazeteler,  fotoğraflar,  hatıratlar  vb.  malzemeler  bulunur  (İF3,  SF4,
                               FÖOD1).

    202
   197   198   199   200   201   202   203   204