Page 203 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 203
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Öğretmen her bir istasyona öğrencilerden ne istediğini açıkça bildiren yönergele-
rin bulunduğu sayfalar veya kartlar hazırlayıp yerleştirir. Bu yönerge sayfalarında
öğretmen aşağıdaki maddeleri sıralayarak çalışma sürecinde öğrencilerden ne is-
tediğini belirtir.
1. Öğrenme merkezlerinde bulunma süreleri
2. Her öğrencinin tüm öğrenme merkezlerini ziyaret etmeleri
3. Öğrencilerin öğrenme merkezlerinde bulunan en az bir malzemeyi incelemeleri
gerektiği
4. Öğrenme merkezlerinde öğrencilerin birbirleri ile etkileşim hâlinde olmaları,
fikir alışverişinde bulunmaları
Hazırlanan istasyonları öğrenciler bireysel olarak ziyaret ederler (SF5). İstasyon
ziyaretleri tamamlandıktan sonra öğretmen öğrencileri beşer kişilik gruplara ayırır
(SF6).
Gruplar 27 Mayıs 1960 Askerî Darbesi, 1971 Muhtırası ve 1980 Askerî Darbesi
olmak üzere üç gruba ayrılırlar. 27 Mayıs 1960 Askerî Darbesi grubunda olanlar
afiş, 1971 Muhtırası grubunda bulunanlar duvar gazetesi ve 1980 Askerî Darbesi
grubunda bulunanlar poster hazırlar. Bu ürünler hazırlanmadan önce öğretmen
gruplara görev dağılımı ile ürünlerde bulunması gerekenlerin belirtildiği yönerge
kâğıtları/kartları dağıtır. Öğrencilerin oluşturacağı ürünlerde demokrasiyi ke-
sintiye uğratan darbelerin sosyal hayata olan etkileri, dönemin şartlarını anlatan
sloganlar, darbeye karşı toplumların kendi hak ve özgürlüklerini kullanma ve koru-
maları konusunda taviz verilmemesi gerektiğine ilişkin ögelere yer verilmesi istenir.
Hazırlanan ürünler sınıf veya okul panosunda sergilenir (ÜF1).
Ürünlerin hazırlanmasının ardından tarih öğretim programında yer alan “Tarihsel
Değerlendirme Empati Formu’nu (EK 4)” öğrencilere dağıtarak bireysel olarak doldurmaları istenir
(ÜF2).
• İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik edin.
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
MerKullanılan birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
Evrensel Tasarım • Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (yazı büyüklüğü
Ögeleri
şekil zemin ayrımı vb.).
• Kritik özellikleri, büyük fikirleri ve ilişkileri vurgulayan seçenekler sunun.
• Bilgi işlemeye rehberlik eden seçenekler sunun.
• İlerlemeyi izleme sağlayan seçenekler sunun.
• İş birliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler sunun.
• Kendini değerlendirme ve yansıtmayı geliştiren seçenekler sunun.
203