Page 203 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 203

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Öğretmen her bir istasyona öğrencilerden ne istediğini açıkça bildiren yönergele-
                               rin bulunduğu sayfalar veya kartlar hazırlayıp yerleştirir. Bu yönerge sayfalarında
                               öğretmen aşağıdaki maddeleri sıralayarak çalışma sürecinde öğrencilerden ne is-
                               tediğini belirtir.
                                1.  Öğrenme merkezlerinde bulunma süreleri

                                2.  Her öğrencinin tüm öğrenme merkezlerini ziyaret etmeleri
                                3.  Öğrencilerin öğrenme merkezlerinde bulunan en az bir malzemeyi incelemeleri
                                   gerektiği
                                4.  Öğrenme  merkezlerinde  öğrencilerin  birbirleri  ile  etkileşim  hâlinde  olmaları,
                                   fikir alışverişinde bulunmaları
                               Hazırlanan istasyonları öğrenciler bireysel olarak ziyaret ederler (SF5). İstasyon
                               ziyaretleri tamamlandıktan sonra öğretmen öğrencileri beşer kişilik gruplara ayırır
                               (SF6).
                               Gruplar  27  Mayıs  1960  Askerî  Darbesi,  1971  Muhtırası  ve  1980  Askerî  Darbesi
                               olmak üzere üç gruba ayrılırlar. 27 Mayıs 1960 Askerî Darbesi grubunda olanlar
                               afiş, 1971 Muhtırası grubunda bulunanlar duvar gazetesi ve 1980 Askerî Darbesi
                               grubunda  bulunanlar  poster  hazırlar.  Bu  ürünler  hazırlanmadan  önce  öğretmen
                               gruplara görev dağılımı ile ürünlerde bulunması gerekenlerin belirtildiği yönerge
                               kâğıtları/kartları  dağıtır.  Öğrencilerin  oluşturacağı  ürünlerde  demokrasiyi  ke-
                               sintiye uğratan darbelerin sosyal hayata olan etkileri, dönemin şartlarını anlatan
                               sloganlar, darbeye karşı toplumların kendi hak ve özgürlüklerini kullanma ve koru-
                               maları konusunda taviz verilmemesi gerektiğine ilişkin ögelere yer verilmesi istenir.
                               Hazırlanan ürünler sınıf veya okul panosunda sergilenir (ÜF1).
                               Ürünlerin hazırlanmasının ardından tarih öğretim programında yer alan “Tarihsel
         Değerlendirme         Empati Formu’nu (EK 4)” öğrencilere dağıtarak bireysel olarak doldurmaları istenir
                               (ÜF2).
                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.

                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik edin.

                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
         MerKullanılan             birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
         Evrensel Tasarım        •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (yazı büyüklüğü
         Ögeleri
                                   şekil zemin ayrımı vb.).
                                 •  Kritik özellikleri, büyük fikirleri ve ilişkileri vurgulayan seçenekler sunun.
                                 •  Bilgi işlemeye rehberlik eden seçenekler sunun.
                                 •  İlerlemeyi izleme sağlayan seçenekler sunun.

                                 •  İş birliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler sunun.
                                 •  Kendini değerlendirme ve yansıtmayı geliştiren seçenekler sunun.




                                                                                                         203
   198   199   200   201   202   203   204