Page 201 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 201
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF4: Öğrenciler istasyonlarda kendi ilgi ve ihtiyaçlarına göre öğrenme malzemele-
rini seçebilirler.
SF5: Öğretmen istasyonları ziyaret eden öğrencilerin inceleme esnasında fikirlerini
paylaşmaları konusunda birbirlerini teşvik etmesini isteyebilir. İstasyonlara örnek
soru kartları bırakarak öğrencilere grup içindeki iletişimleri için ipucu sağlayabilir.
SF6: Sınıfın mevcuduna göre grup sayısı arttırılıp azaltılabilir. Gruplarda dengeli
bir dağılım olmasına dikkat edilmelidir. Grupta bulunan öğrencilerin tümünün ürün
oluşturma aşamasında görev alması hususunda öğretmen rehberlik edebilir veya
grup içindeki görev dağılımını kendisi yapabilir.
ÜF1: Gruplar tarafından hazırlanan afiş, poster, duvar gazetesi gibi ürünler öğ-
rencilerin ilgi, gereksinim ve okul imkânlarına göre dijital ortamda hazırlanıp EBA
Ürün platformu üzerinden okul sayfasında paylaşılabilir.
ÜF2: Empati formu yerine öğrencilerden o yıllarda yaşadığını varsayarak bir yakı-
nına dönemin koşullarını yansıtan mektup yazmalarını istenebilir.
FÖOD1: Merkezlerde bulunan malzemeler kolaylıkla ulaşılabilecek şekilde yerleş-
Fiziksel Öğrenme tirilmelidir. Çalışma esnasında öğrenmeyi engellemeyecek şekilde istasyonlar arası
Ortamı Düzenlemeleri
mesafe düzenlenmelidir.
201