Page 197 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 197

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Öğretmen, öğrencilere, hazır bulunuşluklarının ölçüleceği bir test yapacağını söy-
                               ler. Dersin sonunda aynı testi yapacaklarını öğrencilere söylemez. Ardından çevrim
                               içi uygulama formunun linkini öğrencilere gönderir. Test için belli bir süre verir. Süre
                               bittiğinde  cevapların  gönderilmesini  ister.  Test  uygulaması  bittiğinde  öğretmen,
                               dersi  Jigsaw  tekniğiyle  işleyeceklerini  söyler  ve  tekniğin  yönergesini  öğrencilere
                               açıklayarak sınıfı heterojen olarak 7 gruba ayırır (SF2).
                               Grupların konuları, eğitim ve bilim alanındaki inkılaplar ayrı ayrı olmak üzere:

                               1. Tevhid-i Tedrisat Kanunu (3 Mart 1924),
                               2. Harf inkılabı (1 Kasım 1928),

                               3. Millet Mekteplerinin açılması (1 Ocak 1929)
                               4. Türk Tarih Kurumu (15 Nisan 1931,
                               5. Türk Dil Kurumu (12 Temmuz 1932),
                               6. Üniversite reformu (1933)

                               7. Kültür Alanındaki İnkılaplar. (Riyaset-i Cumhur Filarmoni Orkestrası (Cumhur-
                               başkanlığı Filarmoni Orkestrası) Kurulması-1924, Musiki Muallim Mektebinin açıl-
                               ması, Millî Musiki ve Temsil Akademisinin kurulması, Darülbedayi (Şehir Tiyatro-
                               ları),  resim  ve  heykelciliğin  yaygınlaştırılması,  spor  alanında  öğretmen  yetiştiren
                               okulların açılmasının teşvik edilmesi) tek grupta olacak şekilde 7 grup oluşturulur
                               (FÖOD1). Her gruptan uzman veya uzmanlar belirlenir. Konuların içeriğine göre
                               uzman sayısına karar verilir. Bu gruplara kendi konuları dışındaki konularla ilgili
                               kaynaklar verilir.
                               Uzman gruba konuları hakkında araştırma yapabilmeleri ve sunuma hazırlanabil-
                               meleri için kitaplar, makaleler, biyografiler, internet siteleri, döneme ait anlaşma
                               metinleri,  resmî  yazışmalar,  dönemin  gazeteleri,  videolar,  belgeseller,  haritalar,
                               dijital haritalar, Ankara Üniversitesinin web sayfasından gazeteler ile ilgili bölüme
                               girilerek dönemin basına yansımaları ile ilgili yazılar gibi kaynaklar sağlanır (İF1).
                               Uzmanların araştırma yaparken dikkat etmesi gereken hususlar aşağıda belirtildi-
                               ği gibi öğrencilere açıklanır ve her uzmana kendi görevi yazılı olarak verilir.
                                1.  Tevhid-i Tedrisat Kanunu (1924) Uzmanı: Tüm eğitim kurumlarının Millî Eğitim
                                   Bakanlığına bağlanarak eğitimin laikleştirilmesi ve bu yapısal değişikliğin de-
                                   taylı analizini yapması

                                2.  Harf İnkılabı (1928) Uzmanı: Arap alfabesinden Latin alfabesine geçişin top-
                                   lumsal okuryazarlık üzerindeki etkisi ve bu değişimin eğitim sistemindeki yansı-
                                   malarını incelemesi
                                3.  Millet Mektepleri Uzmanı: Mustafa Kemal Atatürk’e Başöğretmenlik ünvanının
                                   verilmesi ve Millet Mekteplerinin ülkedeki okuryazar oranının arttırılmasındaki
                                   rolünün incelenmesi
                                4.  Türk Tarih Kurumu (1931) Uzmanı: Bu kurumun kuruluş amaçları, faaliyetleri ve
                                   Türk tarihi üzerindeki etkilerinin incelenmesi
                                5.  Türk Dil Kurumu (1932) Uzmanı: Bu kurumun kuruluş amaçları, faaliyetleri ve
                                   Türk dili üzerindeki etkilerinin incelenmesi




                                                                                                         197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202