Page 197 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 197
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Öğretmen, öğrencilere, hazır bulunuşluklarının ölçüleceği bir test yapacağını söy-
ler. Dersin sonunda aynı testi yapacaklarını öğrencilere söylemez. Ardından çevrim
içi uygulama formunun linkini öğrencilere gönderir. Test için belli bir süre verir. Süre
bittiğinde cevapların gönderilmesini ister. Test uygulaması bittiğinde öğretmen,
dersi Jigsaw tekniğiyle işleyeceklerini söyler ve tekniğin yönergesini öğrencilere
açıklayarak sınıfı heterojen olarak 7 gruba ayırır (SF2).
Grupların konuları, eğitim ve bilim alanındaki inkılaplar ayrı ayrı olmak üzere:
1. Tevhid-i Tedrisat Kanunu (3 Mart 1924),
2. Harf inkılabı (1 Kasım 1928),
3. Millet Mekteplerinin açılması (1 Ocak 1929)
4. Türk Tarih Kurumu (15 Nisan 1931,
5. Türk Dil Kurumu (12 Temmuz 1932),
6. Üniversite reformu (1933)
7. Kültür Alanındaki İnkılaplar. (Riyaset-i Cumhur Filarmoni Orkestrası (Cumhur-
başkanlığı Filarmoni Orkestrası) Kurulması-1924, Musiki Muallim Mektebinin açıl-
ması, Millî Musiki ve Temsil Akademisinin kurulması, Darülbedayi (Şehir Tiyatro-
ları), resim ve heykelciliğin yaygınlaştırılması, spor alanında öğretmen yetiştiren
okulların açılmasının teşvik edilmesi) tek grupta olacak şekilde 7 grup oluşturulur
(FÖOD1). Her gruptan uzman veya uzmanlar belirlenir. Konuların içeriğine göre
uzman sayısına karar verilir. Bu gruplara kendi konuları dışındaki konularla ilgili
kaynaklar verilir.
Uzman gruba konuları hakkında araştırma yapabilmeleri ve sunuma hazırlanabil-
meleri için kitaplar, makaleler, biyografiler, internet siteleri, döneme ait anlaşma
metinleri, resmî yazışmalar, dönemin gazeteleri, videolar, belgeseller, haritalar,
dijital haritalar, Ankara Üniversitesinin web sayfasından gazeteler ile ilgili bölüme
girilerek dönemin basına yansımaları ile ilgili yazılar gibi kaynaklar sağlanır (İF1).
Uzmanların araştırma yaparken dikkat etmesi gereken hususlar aşağıda belirtildi-
ği gibi öğrencilere açıklanır ve her uzmana kendi görevi yazılı olarak verilir.
1. Tevhid-i Tedrisat Kanunu (1924) Uzmanı: Tüm eğitim kurumlarının Millî Eğitim
Bakanlığına bağlanarak eğitimin laikleştirilmesi ve bu yapısal değişikliğin de-
taylı analizini yapması
2. Harf İnkılabı (1928) Uzmanı: Arap alfabesinden Latin alfabesine geçişin top-
lumsal okuryazarlık üzerindeki etkisi ve bu değişimin eğitim sistemindeki yansı-
malarını incelemesi
3. Millet Mektepleri Uzmanı: Mustafa Kemal Atatürk’e Başöğretmenlik ünvanının
verilmesi ve Millet Mekteplerinin ülkedeki okuryazar oranının arttırılmasındaki
rolünün incelenmesi
4. Türk Tarih Kurumu (1931) Uzmanı: Bu kurumun kuruluş amaçları, faaliyetleri ve
Türk tarihi üzerindeki etkilerinin incelenmesi
5. Türk Dil Kurumu (1932) Uzmanı: Bu kurumun kuruluş amaçları, faaliyetleri ve
Türk dili üzerindeki etkilerinin incelenmesi
197