Page 200 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 200
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 30
TEMA: II. DÜNYA SAVAŞI’NDAN KÜRESELLEŞME SÜRECİNE TÜRKİYE
Etkinliğe İTA.12.3.4. Soğuk Savaş Dönemi’nin başlangıcından itibaren Türkiye’de meydana
Dönüştürülecek gelen siyasi gelişmelerin demokratikleşme sürecine etkilerini yorumlayabilme
Öğrenme Çıktıları
b) Soğuk Savaş Dönemi’nin başlangıcından itibaren Türkiye’de meydana gelen
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri siyasi gelişmelere ilişkin kaynaklarda verilen bilgileri bağlamından kopmadan
sözlü, yazılı, görsel biçimlere dönüştürür.
• İkinci Dünya Savaşı’ndaki gelişmelerin ve bu savaşın sonuçlarının Türkiye’ye et-
Ön Koşul Beceriler/ kilerini analiz eder.
Temel Kabuller • İkinci Dünya Savaşı’nın Türkiye’ye etkilerini siyasi, sosyal ve ekonomik yönden
ele alınır.
II. Dünya Savaşı’ndan sonra oluşan ABD önderliğindeki Batı bloğu ile SSCB önder-
Tema Bazlı Öğrenci liğindeki Doğu bloğu arasında NATO ve Avrupa Konseyi’ne girerek Batı bloğunu
İhtiyaçları tercih eden Türkiye’nin iç siyasette yaşadığı siyasi, ekonomik ve sosyal olayları ana
başlıklarıyla bilmesi gerekir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen bir önceki ders konusundan yola çıkarak öğrencilere “Soğuk savaş
nedir?, Darbe nedir?” sorularını sözel olarak yöneltebileceği gibi gereksinim duyan
öğrenciler için yansı veya soru kartları kullanabilir.
İF2: Yazma becerisinde güçlük çeken öğrenciler için öğretmen tanım cümlelerinin
İçerik
yazılı hâlini öğrencilere verebilir. Bu cümlelerin öğrencinin defterine/çalışma sayfa-
sına yapıştırmaları istenebilir.
İF3: Öğretmen öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre malzemeleri zenginleştirebilir
veya sadeleştirebilir. Dijital materyaller, fotoğraflar ağırlıklı olarak kullanılabilir.
SF1: Beyin fırtınası sürecinde sözel katkı sağlamakta zorlanan öğrencilerden biri
arkadaşlarının söylediklerini tahtaya yazmakla görevlendirilebilir.
SF2: Öğretmen bu sayfayı tüm öğrencilerin birlikte incelemesi için etkileşimli tah-
tadan açabilir. Açılan bu sayfayı tüm öğrencilerin görebileceği şekilde büyütebilir.
Sayfanın tüm öğrenciler tarafından net olarak görülebilmesi için özen gösterilir.
Konu ile ilgili infografik tüm sınıf tarafından incelenir. Burada derse aktif katılım
sağlamayan öğrenciler sesli okuma ile görevlendirilebilir. İnfografikte yer alan bö-
Süreç lümler parçalar hâlinde farklı öğrencilere okutulabilir. Öğretmen, öğrencilere bö-
lümde okunan bilgilerle ilgili öğrenmeyi pekiştirici sorular yöneltebilir.
SF3: http://meb.ai/Br06Lm linkinde yer alan etkinlik yapılırken öğretmen soruları
tüm öğrencilere yöneltir. Derse aktif olarak katılım sağlamak için desteğe ihtiyaç
duyan öğrenciler, etkileşimli tahta üzerinde etkinlik yapılırken arkadaşlarından ge-
len yanıtları tutup sürüklemede görevlendirilebilirler.
200