Page 200 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 200

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 30


        TEMA: II. DÜNYA SAVAŞI’NDAN KÜRESELLEŞME SÜRECİNE TÜRKİYE
         Etkinliğe             İTA.12.3.4. Soğuk Savaş Dönemi’nin başlangıcından itibaren Türkiye’de meydana
         Dönüştürülecek        gelen siyasi gelişmelerin demokratikleşme sürecine etkilerini yorumlayabilme
         Öğrenme Çıktıları
                                b)  Soğuk  Savaş  Dönemi’nin  başlangıcından  itibaren  Türkiye’de  meydana  gelen
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri           siyasi gelişmelere ilişkin kaynaklarda verilen bilgileri bağlamından kopmadan
                                   sözlü, yazılı, görsel biçimlere dönüştürür.

                                 •  İkinci Dünya Savaşı’ndaki gelişmelerin ve bu savaşın sonuçlarının Türkiye’ye et-
         Ön Koşul Beceriler/       kilerini analiz eder.
         Temel Kabuller          •  İkinci Dünya Savaşı’nın Türkiye’ye etkilerini siyasi, sosyal ve ekonomik yönden
                                   ele alınır.
                               II. Dünya Savaşı’ndan sonra oluşan ABD önderliğindeki Batı bloğu ile SSCB önder-
         Tema Bazlı Öğrenci    liğindeki Doğu bloğu arasında NATO ve Avrupa Konseyi’ne girerek Batı bloğunu
         İhtiyaçları           tercih eden Türkiye’nin iç siyasette yaşadığı siyasi, ekonomik ve sosyal olayları ana
                               başlıklarıyla bilmesi gerekir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen bir önceki ders konusundan yola çıkarak öğrencilere “Soğuk savaş
                               nedir?, Darbe nedir?” sorularını sözel olarak yöneltebileceği gibi gereksinim duyan
                               öğrenciler için yansı veya soru kartları kullanabilir.
                               İF2: Yazma becerisinde güçlük çeken öğrenciler için öğretmen tanım cümlelerinin
         İçerik
                               yazılı hâlini öğrencilere verebilir. Bu cümlelerin öğrencinin defterine/çalışma sayfa-
                               sına yapıştırmaları istenebilir.
                               İF3: Öğretmen öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre malzemeleri zenginleştirebilir
                               veya sadeleştirebilir. Dijital materyaller, fotoğraflar ağırlıklı olarak kullanılabilir.
                               SF1: Beyin fırtınası sürecinde sözel katkı sağlamakta zorlanan öğrencilerden biri
                               arkadaşlarının söylediklerini tahtaya yazmakla görevlendirilebilir.

                               SF2: Öğretmen bu sayfayı tüm öğrencilerin birlikte incelemesi için etkileşimli tah-
                               tadan açabilir.  Açılan bu sayfayı tüm öğrencilerin görebileceği şekilde büyütebilir.
                               Sayfanın tüm öğrenciler tarafından net olarak görülebilmesi için özen gösterilir.
                               Konu ile ilgili infografik tüm sınıf tarafından incelenir. Burada derse aktif katılım
                               sağlamayan öğrenciler sesli okuma ile görevlendirilebilir. İnfografikte yer alan bö-
         Süreç                 lümler parçalar hâlinde farklı öğrencilere okutulabilir. Öğretmen, öğrencilere bö-
                               lümde okunan bilgilerle ilgili öğrenmeyi pekiştirici sorular yöneltebilir.
                               SF3: http://meb.ai/Br06Lm linkinde yer alan etkinlik yapılırken öğretmen soruları
                               tüm öğrencilere yöneltir. Derse aktif olarak katılım sağlamak için desteğe ihtiyaç
                               duyan öğrenciler, etkileşimli tahta üzerinde etkinlik yapılırken arkadaşlarından ge-
                               len yanıtları tutup sürüklemede  görevlendirilebilirler.









    200
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204