Page 199 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 199
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Uzman Öğrencilerin Sunumlarını Değerlendirmek İçin Örnek Rubrik:
Adı ve Soyadı
4 3 2 1
Kriterler
Tüm önemli Çoğu önemli Bazı önemli nok- Birçok önemli
İçerik noktalar ele noktalar ele talar eksik. nokta atlanmış.
alınmış. alınmış.
Sunum çok iyi Sunum iyi ya- Sunum kısmen Sunum dağınık,
yapılandırıl- pılandırılmış, yapılandırılmış, akıcı değil.
Organizasyon
mış, oldukça çoğunlukla bazı kopukluklar
akıcı. akıcı. var.
Görsel mater- Görsel mater- Görsel materyal- Görsel materyal-
yaller etkili ve yaller genelde ler kısmen etkili, ler yeterli değil
Görsel Mater- destekleyici, etkili ve des- bazen destekleyi- veya destekleyi-
yal
çok iyi kullanıl- tekleyici. ci değil. ci değil.
mış.
Konuşma Konuşma net Konuşma bazen Konuşma an-
net, akıcı ve ve genelde anlaşılmaz veya laşılmaz, akıcı
Sunum
etkileyici, göz akıcı, göz akıcılığı düşük, değil, göz tema-
Becerisi
teması etkili teması yeterli göz teması yeterli sı yok denecek
kullandı. düzeyde. değil. kadar az.
Zamanı verimli Zamanı genel Zamanı kısmen Zamanı yeteri
Zaman kullandı. olarak verimli verimli kullandı. kadar verimli
Yönetimi
kullandı. kullanamadı.
Grubuyla iş Grubuyla iş Grubuyla iş Grubuyla iş bir-
birliğini çok birliği iyi dü- birliği kısmen iyi liği yeteri kadar
İş birliği
iyi düzeyde zeyde sağladı. sağladı. iyi değildi.
sağladı.
Sorulara net Sorulara Sorulara verilen Sorulara verilen
ve doğru genelde doğru cevaplar kısmen cevaplar yeterli
Soru-Cevap cevaplar ve- cevaplar ve- doğru, konuya değil. Konuya
Bölümü rilmiş, konuya rilmiş, konuya hakimiyet kısmen hakimiyet yeteri
hakimiyet hakimiyet iyi iyi durumda. kadar iyi değil.
gösterilmiş. düzeyde.
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.).
Kullanılan Evrensel • Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
Tasarım Ögeleri larına uygun hedefler belirleyin.
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
araçları kullanın.
• Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
landırılmış rehberlik sunun.
199