Page 199 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 199

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Uzman Öğrencilerin Sunumlarını Değerlendirmek İçin Örnek Rubrik:

                                 Adı ve Soyadı
                                                    4            3              2              1
                                   Kriterler
                                              Tüm önemli    Çoğu önemli   Bazı önemli nok-  Birçok önemli
                                İçerik        noktalar ele   noktalar ele   talar eksik.  nokta atlanmış.
                                              alınmış.      alınmış.
                                              Sunum çok iyi   Sunum iyi ya-  Sunum kısmen   Sunum dağınık,
                                              yapılandırıl-  pılandırılmış,   yapılandırılmış,   akıcı değil.
                                Organizasyon
                                              mış, oldukça   çoğunlukla   bazı kopukluklar
                                              akıcı.        akıcı.       var.
                                              Görsel mater-  Görsel mater-  Görsel materyal-  Görsel materyal-
                                              yaller etkili ve   yaller genelde  ler kısmen etkili,   ler yeterli değil
                                Görsel Mater-  destekleyici,   etkili ve des-  bazen destekleyi-  veya destekleyi-
                                yal
                                              çok iyi kullanıl-  tekleyici.  ci değil.   ci değil.
                                              mış.
                                              Konuşma       Konuşma net   Konuşma bazen   Konuşma an-
                                              net, akıcı ve   ve genelde   anlaşılmaz veya   laşılmaz, akıcı
                                Sunum
                                              etkileyici, göz   akıcı, göz   akıcılığı düşük,   değil, göz tema-
                                Becerisi
                                              teması etkili   teması yeterli   göz teması yeterli  sı yok denecek
                                              kullandı.     düzeyde.     değil.          kadar az.
                                              Zamanı verimli  Zamanı genel   Zamanı kısmen   Zamanı yeteri
                                Zaman         kullandı.     olarak verimli   verimli kullandı.  kadar verimli
                                Yönetimi
                                                            kullandı.                    kullanamadı.
                                              Grubuyla iş   Grubuyla iş   Grubuyla iş    Grubuyla iş bir-
                                              birliğini çok   birliği iyi dü-  birliği kısmen iyi   liği yeteri kadar
                                İş birliği
                                              iyi düzeyde   zeyde sağladı.  sağladı.     iyi değildi.
                                              sağladı.
                                              Sorulara net   Sorulara    Sorulara verilen   Sorulara verilen
                                              ve doğru      genelde doğru  cevaplar kısmen   cevaplar yeterli
                                Soru-Cevap    cevaplar ve-  cevaplar ve-  doğru, konuya   değil. Konuya
                                Bölümü        rilmiş, konuya   rilmiş, konuya   hakimiyet kısmen  hakimiyet yeteri
                                              hakimiyet     hakimiyet iyi   iyi durumda.  kadar iyi değil.
                                              gösterilmiş.  düzeyde.


                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.

                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.).
         Kullanılan Evrensel     •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
         Tasarım Ögeleri           larına uygun hedefler belirleyin.

                                 •  Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
                                   araçları kullanın.

                                 •  Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
                                   landırılmış rehberlik sunun.




                                                                                                         199
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204