Page 163 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen bir form oluşturarak öğrencilerin değerlendirmesini derecelendirme öl-
çeği ile yapar.
Adı Soyadı: Dereceler
1 2 3 4
Yönergeye uyma
Soru sorma becerisi
Soruları cevaplayabilme
durumu
Panoyu işlevsel kullanabil-
me
Grup içi iş birliği
Görev almada isteklilik hâli
Değerlendirme Sunum becerisi
Grup içi iletişim ve empati
becerisi
Ürünün içeriğinde doğru
bilgilerin olması
Üründeki bilgilerin açık ve
anlaşılır olması
Ürünün özgün olması
Ödev;
Öğrencilerden Trablusgarp, Balkan ve I. Dünya Savaşları’ndan bir tanesini tercih
etmeleri ve bu savaşın sebep olduğu göç hareketlerinin neden ve sonuçları ile gü-
nümüzde yaşanan kitlesel göç hareketleri ve salgınların benzerlik ve farklılıklarını
değerlendiren bir karşılaştırma tablosu hazırlamaları istenir (ÜF2).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunun.
Kullanılan Evrensel • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif
Tasarım Ögeleri uygulamalar vb.).
• İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
landırılmış rehberlik sunun.
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
163