Page 163 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen bir form oluşturarak öğrencilerin değerlendirmesini derecelendirme öl-
                               çeği ile yapar.
                                Adı Soyadı:                                 Dereceler
                                                             1           2           3           4
                                Yönergeye uyma
                                Soru sorma becerisi
                                Soruları cevaplayabilme
                                durumu
                                Panoyu işlevsel kullanabil-
                                me
                                Grup içi iş birliği
                                Görev almada isteklilik hâli
         Değerlendirme          Sunum becerisi
                                Grup içi iletişim ve empati
                                becerisi
                                Ürünün içeriğinde doğru
                                bilgilerin olması
                                Üründeki bilgilerin açık ve
                                anlaşılır olması
                                Ürünün özgün olması
                                Ödev;
                               Öğrencilerden Trablusgarp, Balkan ve I. Dünya Savaşları’ndan bir tanesini tercih
                               etmeleri ve bu savaşın sebep olduğu göç hareketlerinin neden ve sonuçları ile gü-
                               nümüzde yaşanan kitlesel göç hareketleri ve salgınların benzerlik ve farklılıklarını
                               değerlendiren bir karşılaştırma tablosu hazırlamaları istenir (ÜF2).

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunun.

         Kullanılan Evrensel     •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif
         Tasarım Ögeleri           uygulamalar vb.).

                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
                                 •  Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
                                   landırılmış rehberlik sunun.
                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.







                                                                                                         163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168