Page 160 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Okuyorum, Soruyorum, Sunuyorum
Konu Göç ve Salgınların Osmanlı Devlet ve Toplum Hayatına Etkileri
1908-1918 yılları arasında yaşanan kitlesel göç ve salgınların Osmanlı devlet ve
Öğrenme Hedefleri
toplum hayatına etkilerine ilişkin bakış açısı geliştirebilme
Pano, dökümanlar, metinler, sorular, ürün tablosu, yönerge, dereceli puanlama
Materyaller
ölçeği
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte okuma çemberi stratejisinden yararlanılmıştır.
Okuma Çemberi: Bu teknik sayesinde öğrencilerin eleştirel düşünmeleri sağlanır
ve derin öğrenme olanağı tanınır. İletişim becerilerine katkı verir ve sosyal bağlan-
tılar kurmaları sağlanır. Ayrıca okuma alışkanlıkları geliştirilir ve farklı bakış açısı
geliştirmelerine olanak verilir. Böylelikle hem akademik hem de kişisel gelişimlerine
katkıda bulunulur. Bu teknik uygulanırken aşağıdaki gibi bir yönerge hazırlanır.
Örnek Yönerge:
Herkes metni en az bir kez okur.
Herkes metindeki kendi bölümünü grubundaki diğer arkadaşlarına okur.
Grup gerekli görürse metnin parçalarını birbirleriyle değiştirip tekrar okur.
Etkinlik Açıklaması Herkes metin hakkında en az bir soru sormalıdır.
Soru sormada güçlük çeken veya daha fazla soruya ihtiyacı olanlar panoda kendi
grubunun metnine ait olan listeden soru seçebilir.
Soru panosunda iki veya daha fazla metni kapsayan sorulardan seçilirse gruplar
birbiriyle birleşip bu soruyu yanıtlarlar ardından tekrar ayrılırlar.
Grup üyeleri cevapları verirken kaynaklardan yararlanabilirler veya öğretmene so-
rabilirler.
Tüm soru cevaplar bittiğinde her grup panodaki ürün seçeneklerinden birini veya
birkaçını seçer ve hazırlar.
Hazırladıkları bu ürünleri her grup diğer gruplara sunar.
Dinleyen grupla sunum yapan grup birbirlerine sorular sorarlar.
Giriş
Covid-19 salgınının ülkemizdeki ilk vakasının haberi izletilerek derse giriş yapılır.
Öğretmen, "Son yıllarda dünyayı saran COVID-19 salgını, Osmanlı İmparatorlu-
Uygulama Süreci ğu'nda 20. yüzyılın başlarında yaşanan tifo, tifüs, sıtma gibi salgınların tarihte ya-
rattığı etkileri anlamamıza yardımcı olabilir. Bu derste 1908-1918 yılları arasında
yaşanan kitlesel göç ve salgınların Osmanlı Devleti’nin devlet ve toplum hayatına
etkilerini okuma çemberi etkinliğini kullanarak inceleyeceklerini söyler.
160