Page 160 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160

Tarih

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Okuyorum, Soruyorum, Sunuyorum
         Konu                  Göç ve Salgınların Osmanlı Devlet ve Toplum Hayatına Etkileri
                               1908-1918 yılları arasında yaşanan kitlesel göç ve salgınların Osmanlı devlet ve
         Öğrenme Hedefleri
                               toplum hayatına etkilerine ilişkin bakış açısı geliştirebilme
                               Pano,  dökümanlar,  metinler,  sorular,  ürün  tablosu,  yönerge,  dereceli  puanlama
         Materyaller
                               ölçeği
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte okuma çemberi stratejisinden yararlanılmıştır.
                               Okuma Çemberi: Bu teknik sayesinde öğrencilerin eleştirel düşünmeleri sağlanır
                               ve derin öğrenme olanağı tanınır. İletişim becerilerine katkı verir ve sosyal bağlan-
                               tılar kurmaları sağlanır. Ayrıca okuma alışkanlıkları geliştirilir ve farklı bakış açısı
                               geliştirmelerine olanak verilir. Böylelikle hem akademik hem de kişisel gelişimlerine
                               katkıda bulunulur.  Bu teknik uygulanırken aşağıdaki gibi bir yönerge hazırlanır.
                               Örnek Yönerge:

                               Herkes metni en az bir kez okur.
                               Herkes metindeki kendi bölümünü grubundaki diğer arkadaşlarına okur.
                               Grup gerekli görürse metnin parçalarını birbirleriyle değiştirip tekrar okur.

         Etkinlik Açıklaması   Herkes metin hakkında en az bir soru sormalıdır.
                               Soru sormada güçlük çeken veya daha fazla soruya ihtiyacı olanlar panoda kendi
                               grubunun metnine ait olan listeden soru seçebilir.
                               Soru panosunda iki veya daha fazla metni kapsayan sorulardan seçilirse gruplar
                               birbiriyle birleşip bu soruyu yanıtlarlar ardından tekrar ayrılırlar.
                               Grup üyeleri cevapları verirken kaynaklardan yararlanabilirler veya öğretmene so-
                               rabilirler.

                               Tüm soru cevaplar bittiğinde her grup panodaki ürün seçeneklerinden birini veya
                               birkaçını seçer ve hazırlar.

                               Hazırladıkları bu ürünleri her grup diğer gruplara sunar.
                               Dinleyen grupla sunum yapan grup birbirlerine sorular sorarlar.

                               Giriş
                               Covid-19 salgınının ülkemizdeki ilk vakasının haberi izletilerek derse giriş yapılır.

                               Öğretmen, "Son yıllarda dünyayı saran COVID-19 salgını, Osmanlı İmparatorlu-
         Uygulama Süreci       ğu'nda 20. yüzyılın başlarında yaşanan tifo, tifüs, sıtma gibi salgınların tarihte ya-
                               rattığı etkileri anlamamıza yardımcı olabilir. Bu derste 1908-1918 yılları arasında
                               yaşanan kitlesel göç ve salgınların Osmanlı Devleti’nin devlet ve toplum hayatına
                               etkilerini okuma çemberi etkinliğini kullanarak inceleyeceklerini söyler.









    160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165