Page 156 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 156

Tarih

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Yönerge  kartı  paylaşıldıktan  sonra  öğretmen  gruplara  Trablusgarp  Savaşı  ve  I.
                               Balkan Savaşı ile ilgili hazırlamış olduğu aşağıda belirtilen içeriklerden oluşan oku-
                               ma metinlerini verir (İF2).

                               Örneğin, Trablusgarp Savaşı ile ilgili metinlerin içeriğinde:
                                 •  Trablusgarp ve İtalya neresidir? sorusuna cevap aranır. Okuma metninde bu
                                   bölgeleri gösteren bir harita sunulur.
                                 •  Trablusgarp Savaşı’nın sebepleri yine metinde öğrencilerin anlayacağı seviye-
                                   de verilir.
                                 •  Başta Mustafa Kemal olmak üzere bu savaştaki gönüllü subaylar ve çalışmala-
                                   rına yer verilir.
                                    •  Okuma metninde Trablusgarp Savaşı’nın sonuçları, 1912 yılında imzalanan Uşi
                                   Antlaşması ve maddeleri odak alınarak öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarına uy-
                                   gun şekilde verilir.
                                I. Balkan Savaşı ile ilgili metinlerin içeriğinde:

         Uygulama Süreci           •  Coğrafi bölge olarak Balkanlar neresidir? sorusuna cevap aranır. Okuma met-
                                   ninde savaşa katılan Bulgaristan, Yunanistan, Sırbistan ve Karadağ’ı gösteren
                                   bir harita sunulur.
                                 •  I.  Balkan  Savaşı’nın  sebepleri  yine  metinde  öğrencilerin  anlayacağı  seviyede
                                   verilir.
                                 •  Osmanlı Devleti’nin bu savaşı kaybetmesine sebep olan “alaylı-mektepli subay-
                                   lar” kavramı açıklanır.
                                 •  Okuma metninde I. Balkan Savaşı’nın sonuçlarına yer verilir.

                               Okuma metinlerinin gruplara verilmesinin ardından yönerge kartında bulunan kri-
                               terlere göre öğrenciler grup içinde sırasıyla metinlerini okurlar. Okuma metninin
                               tümü, öğrencilerin bölümleri parça parça okumasıyla tamamlanır (SF3). Öğrenci-
                               ler metinleri okuyarak konu ile ilgili bilgi edinirler. Ardından gruplar kendi içlerinde
                               birbirlerine metinle ilgili sorular sorup tartışırlar (SF4). Tartışma süreci tamamlan-
                               dıktan sonra, öğrencilerin okudukları metinle ilgili en önemli bilgiye ulaşmaları iste-
                               nir. Ulaştıkları bu bilgiyi kâğıda yazmaları ve arkadaşları ile paylaşmaları beklenir.
                               (ÜF1). Gruplar, sırayla söz alarak paylaşımlarını yaparlar (SF5).

                               Okuma etkinliği sonrasında öğretmen, öğrencilerden metinde verilen tema ile ilgili
         Değerlendirme
                               bireysel olarak kavram haritası hazırlamalarını ister (ÜF2).
                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.

         Kullanılan Evrensel     •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
         Tasarım Ögeleri           teşvik edin.
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).

                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.


    156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161