Page 153 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 23


        TEMA: SAVAŞLAR SARMALINDA OSMANLI (1908-1918)
         Etkinliğe             TAR.11.3.1. 1908-1918 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde meydana gelen siyasi
         Dönüştürülecek        ve askerî gelişmelerin sonuçlarını tarihsel bağlamı içerisinde değerlendirebilme
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış     b)  1908-1918 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde meydana gelen siyasi ve askerî
         Bilgi Birimleri           gelişmelerle ilgili olarak dönemin koşullarını fark eder.
                               Öğrencilerin Tanzimat’tan II. Meşrutiyet’e kadar meydana gelen olaylara ilişkin ön
         Ön Koşul Beceriler/   bilgilere  sahip  oldukları  kabul  edilmektedir.  1908-1918  yılları  arasında  Osmanlı
         Temel Kabuller        Devleti’nde  meydana  gelen  siyasi  ve  askerî  gelişmeleri  kaynaklara  dayanarak
                               çözümler.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler  ll.  Meşrutiyet’in  ilanı,  Trablusgarp  Savaşı  ve  I.  Balkan  Savaşı’nın
         İhtiyaçları           yaşandığı dönem şartlarını anlamakta güçlük çekebilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, okuma çemberi etkinliğinde öğrencilerin dikkat etmesi gerektiği
                               kuralları içeren bir yönerge kartı sunar. Bu yönerge kartında yer alan basamak-
                               lar aşamalandırılmış şekilde, öğrencilerin anlayabileceği yalın bir dille yazılmalıdır.
                               Öğretmen, yönerge kartlarını öğrencilere bireysel veya grup olarak verebileceği
                               gibi yansı ile tüm öğrencilerin görebileceği şekilde de sunabilir. Yansı ile sunuldu-
                               ğunda gereksinim duyan öğrenciler için seslendirme kullanılabilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen, Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı ile ilgili hazırlamış olduğu
                               aşağıda belirtilen içeriklerden oluşan okuma metinlerini gruplara dağıtır. Okuma
                               metinlerinin düzeyleri gruplarda yer alan öğrencilerin ders içi performanslarına,
                               ilgi ve ihtiyaçlarına göre belirlenebilir. Bazı gruplar için daha zor metinler hazırla-
                               nabilir, gereksinim duyan öğrenciler için sadeleştirilmiş basit düzeyde okuma me-
                               tinleri verilebilir. Gereksinim duyan öğrenciler için öğretmen dijital araç gereç ile
                               öğrencilere sesli bir metin sunabilir.

                               SF1: Öğretmen, öğrencilere “Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı ile ilgili oku-
                               ma çemberi etkinliği yapacağız. Bu etkinlik için çalışma grupları oluşturacağım.”
                               diyerek  derse  giriş  yapar.  Gruplar  öğrencilerin  bireysel  özellikleri  ve  performans
                               düzeyleri dikkate alınarak heterojen bir şekilde oluşturulur. Fakat, sınıfın var olan
                               durumuna göre grup oluşturma aşaması öğrencilerin kendilerine de bırakılabilir.

                               SF2: Etkinlik süresince gruptaki her öğrenciye okuma, soru sorma ve konuşma sü-
                               resi verilmesine dikkat edilmesi gerektiği yazar. Sınıftaki öğrencilerin performans
                               düzeylerine göre verilen süreler azaltılabilir veya arttırılabilir. Aynı zamanda öğ-
         Süreç                 rencilerin okuma düzeyine göre öğretmen, önceden metinde okunacak bölümleri
                               öğrencilere paylaştırabilir. Okuma performansı desteklenmeye ihtiyaç duyan öğ-
                               renciler için kısa bölümler verilebilir.
                               SF3:  Okuma  metninin  tümü,  öğrencilerin  bölümleri  parça  parça  okumasıyla  ta-
                               mamlanır. Akıcı okuma, okuduğunu anlama gibi becerilerde desteklenmeye ihti-
                               yaç duyan öğrencilere metinden kısa bölümler verilebilir. Öğretmen, metni grup-
                               lara dağıtmadan önce hangi paragrafı hangi öğrencinin okuyacağına dair notlar
                               düşerek görev dağılımı yapabilir.


                                                                                                         153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158