Page 126 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Osmanlı’nın Kandilleri
                               Osmanlı Devleti’nde Bilim, Kültür, Eğitim, Sanat Alanlarında Ortaya Çıkan Geliş-
         Konu
                               meler ve Âlimler
                               Akşemseddin, Ali Kuşçu, Mimar Sinan, Piri Reis, Sabuncuoğlu Şerefeddin, Buhuri-
                               zade Mustafa Itri Efendi, Kâtip Çelebi, Evliya Çelebi, Matrakçı Nasuh ve Nabi’nin
         Öğrenme Hedefleri
                               Osmanlı Devleti’nin bilim, kültür, eğitim ve sanat anlayışına katkılarını ifade etme-
                               leri istenir.
                               Türk-İslam âlimlerinden biri ile ilgili hazırlanmış örnek e-dergi, öğrenci sayısı ade-
         Materyaller           dince hazırlanmış “proje süreci öz değerlendirme” formu, öğrenci sayısı adedince
                               hazırlanmış “tarihsel bakış açısı formu, etkileşimli tahta, tahta, kâlem vb.
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte proje tabanlı öğrenme ve akran destekli öğrenme kullanılmıştır.
                               Proje Tabanlı Öğrenme: 1453-1683 yılları arasında bilim, kültür, eğitim ve sanat
                               alanlarında ortaya çıkan gelişmeler ile ilgili bölümde bu öğrenme stili kullanılacak-
         Etkinlik Açıklaması
                               tır.
                               Akran Destekli Öğrenim: Etkinlikler masalarda heterojen gruplarla gerçekleştiri-
                               lecektir. Öğrenme aşamasında öğrenciler akranlarını destekleyecektir.
                               Öğretmen  öğrencilere  1453-1683  yılları  arasında  bilim,  kültür,  eğitim  ve  sanat
                               alanlarında ortaya çıkan gelişmeler ile ilgili proje çalışması yapacaklarını söyler. Bu
                               çalışma için öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur (SF1).
                               Gruplar  oluşturulduktan  sonra,  aşağıda  belirtilen  proje  konuları  bütün  hâliyle
                               öğretmen tarafından öğrencilere sunulur (İF1).
                               1- Ali Kuşçu ve Akşemseddin’in Astronomi Bilimine Katkıları
                               2- Mimar Sinan’ın Mimari Alanına Katkıları

                               3- Evliya Çelebi’nin Gezi Alanına Katkıları
                               4- Buhurizade Mustafa Itri Efendi’nin Müzik Alanına Katkıları
                               5- Kâtip Çelebi’nin Felsefe Alanına Katkıları
         Uygulama Süreci
                               6- Nabi’nin Edebiyat Alanına Katkıları
                               7- Matrakçı Nasuh’un Matematik Bilimine Katkıları
                               Öğrencilerin ilgi ve gereksinimleri ile yeterliliklerine göre yukarıda belirtilen alanlar
                               ve âlimler arasından gruplara dağılım yapılır (SF2).
                               Gruplara  konu  dağılımı  yapıldıktan  sonra,  öğretmen,  araştırma  konusu  olarak
                               verilen âlimlerin hayatı, 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nin bilim, kültür,
                               eğitim ve sanat anlayışına katkıları ile ilgili araştırma yapacaklarını ve araştırmaları
                               sonucunda grupların ortak bir e-dergi hazırlayacaklarını öğrencilere söyler (SF3,
                               ÜF1).









    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131