Page 121 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 121

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Farklı bölgelerde uygulanan sömürge yönetim sistemleri (doğrudan yönetim, do-
                               laylı yönetim vb.).
                               Yerel halkların sömürgecilik karşısındaki tepkileri ve direniş hareketleri.
                               Yapılacak üründe yer alması gerekenler:
                               Tabloda veya diyagramda net ve açık karşılaştırmalar yapmak.
                               Her bölgenin özgün özelliklerini vurgulamak.

                               Görsel ögelerle bilgiyi desteklemek (haritalar, grafikler, ikonlar).
                               5. Masa: Biz Çözeriz Masası
                               Ürün:
                               Öğrencilerden  Avrupalıların  sömürgeci  politikalarının  günümüze  etkileri  ile  ilgi
                               araştırma yaparak analiz etmeleri ve analiz sonuçlarını sunmaları istenir.
                               Araştırma aşaması:
                               Bağımsızlık hareketlerinin tarihsel süreçlerini araştırmaları istenir.
                               Önemli liderlerin ve hareketlerin stratejilerini incelemeleri istenir.

                               Kolonizasyon sonrası ülkelerdeki dönüşümleri analiz etmeleri istenir.
                               İçerikte yer alması gereken konular:
                               20. yüzyılda başlayan kolonizasyon hareketlerinin nedenleri.
                               Asya ve Afrika'daki önemli bağımsızlık mücadeleleri ve liderleri.
                               Kolonizasyon ardından eski sömürgelerde yaşanan sosyal, ekonomik ve politik de-
                               ğişimler.
                               Yapılacak üründe yer alması gerekenler:
                               Seçilen ülkenin bağımsızlık sürecini detaylı bir şekilde anlatmak.
                               Hareketin liderlerini ve önemli olayları vurgulamak.

                               Bağımsızlık sonrası dönemin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini değerlendirmek.
                               6. Masa: Biz Eleştiririz Masası
                               Ürün:
                               Öğrencilerden  sömürgeciliğin  sosyo-ekonomik,  kültürel  ve  politik  etkileri  üzerine
                               eleştirel makale veya rapor yazmaları istenir.
                               Araştırma aşaması:
                               Günümüzde sömürgeciliğin mirasını ve etkilerini araştırmaları istenir.

                               Sömürgecilik sonrası dönemde yaşanan sosyal ve ekonomik sorunları incelemeleri
                               istenir.
                               Kültürel miras ve kimlik konularını analiz etmeleri istenir.
                               İçerikte yer alması gereken konular:

                               Sömürgeciliğin günümüz toplumları üzerindeki ekonomik, sosyal ve kültürel etkileri.
                               Sömürgecilik sonrası ülkelerin karşılaştığı zorluklar ve bu zorlukların çözümleri.
                               Sömürgeciliğin kültürel miras ve kimlik üzerindeki etkileri.




                                                                                                         121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126