Page 117 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Gruplar oluşturulduktan sonra benzer seviyelerde olan öğrenciler bir arada
olacağı için eğer yaptıkları etkinliklerde desteğe ihtiyaç hissederlerse üst beceri
masalarından öğrenciler alt beceri masalarına eklenebilir. Kendi seviyesinin göre-
vini tamamladığı düşünülen öğrenciler üst seviyedeki masalara alınabilir.
SF4: Görev kartları daha sade, net cümlelerle ve görseller kullanılarak hazırlana-
bilir. İş birliğinde zorlanan öğrencilere özel görevler verilebilir. Her grup düzenli
olarak ziyaret edilerek araştırma sürecinde karşılaştıkları zorluklar hakkında öğ-
rencilerden geri bildirim alınarak gerektiğinde ek kaynaklar (sesli kitaplar, grafik-
ler, şemalar, resimler, tablolar, çıkartmalar, çizimler, haritalar, dijital araçlar vb.) ve
ihtiyaçlarına yönelik destekler sağlanabilir.
SF5: Araştırma yapılırken dijital araçlarda ekran okuyucu yazılımlar kullanılarak
okuma sağlanabilir. Çizim ve yazma için dijital araçlar (tabletler, stiluslar vb.) sağ-
lanabilir veya kalın uçlu kalemler, özel kağıtlar ve diğer yardımcı araçlar sağlana-
rak çizim ve yazma işlemleri kolaylaştırılabilir.
Çizim gerektiren görevler yerine metin veya sesli açıklamalar istenebilir. Ayrıca
öğrencilerin araştırmaları sonucunda yapacakları ürünler için örnek teşkil etmesi
amacıyla öğrencilere başka konularla ilgili hazırlanmış kendi görevlerinde yer alan
örnek ürünler verilebilir. Zaman yönetimi için akıllı tahtada saat açılabilir.
ÜF1: 1. masa, poster veya infografik hazırlarken dijital araçlar kullanarak bazı uy-
gulamalardan (canva, piktochart vb.) yararlanabilir.
2. masa, haritaları ve kâşiflerin rotalarını görselleştirmek için dijital harita araç-
larını (google earth, national geographic maps vb.) kullanabilirler. Ayrıca zaman
çizelgelerini oluştururken dijital araçlar kullanarak bazı uygulamalardan (tiki-toki,
timetoast vb.) yararlanabilir.
Ürün
3. masa, 3D modelleri dijital olarak oluşturmak için SketchUp veya Tinkercad gibi
araçları kullanabilir.
4. masa, tablolar ve diyagramlar oluştururken dijital araçlar kullanarak bazı uygu-
lamalardan (lucidchart, miro vb.) yararlanabilir.
5. masa, SWOT analizi gibi yöntemleri kullanarak analiz yapabilir.
6. masaya örnek makaleler ve raporlar verilebilir ayrıca akademik yazım kuralları
hakkında bilgi notları verilebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Masalar oluşturulurken sınıf düzeni öğrencilerin grup çalışmasını rahatça
Ortamı Düzenlemeleri yapabilecekleri ve rahat hareket edebilecekleri şekilde yeniden oluşturulabilir.
117