Page 117 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF3: Gruplar oluşturulduktan sonra benzer seviyelerde olan öğrenciler bir arada
                               olacağı  için  eğer  yaptıkları  etkinliklerde  desteğe  ihtiyaç  hissederlerse  üst  beceri
                               masalarından öğrenciler alt beceri masalarına eklenebilir. Kendi seviyesinin göre-
                               vini tamamladığı düşünülen öğrenciler üst seviyedeki masalara alınabilir.
                               SF4: Görev kartları daha sade, net cümlelerle ve görseller kullanılarak hazırlana-
                               bilir.  İş  birliğinde  zorlanan  öğrencilere  özel  görevler  verilebilir.  Her  grup  düzenli
                               olarak ziyaret edilerek araştırma sürecinde karşılaştıkları zorluklar hakkında öğ-
                               rencilerden geri bildirim alınarak gerektiğinde ek kaynaklar (sesli kitaplar, grafik-
                               ler, şemalar, resimler, tablolar, çıkartmalar, çizimler, haritalar, dijital araçlar vb.) ve
                               ihtiyaçlarına yönelik destekler sağlanabilir.

                               SF5: Araştırma yapılırken dijital araçlarda ekran okuyucu yazılımlar kullanılarak
                               okuma sağlanabilir. Çizim ve yazma için dijital araçlar (tabletler, stiluslar vb.) sağ-
                               lanabilir veya kalın uçlu kalemler, özel kağıtlar ve diğer yardımcı araçlar sağlana-
                               rak çizim ve yazma işlemleri kolaylaştırılabilir.
                               Çizim  gerektiren  görevler  yerine  metin  veya  sesli  açıklamalar  istenebilir.  Ayrıca
                               öğrencilerin araştırmaları sonucunda yapacakları ürünler için örnek teşkil etmesi
                               amacıyla öğrencilere başka konularla ilgili hazırlanmış kendi görevlerinde yer alan
                               örnek ürünler verilebilir. Zaman yönetimi için akıllı tahtada saat açılabilir.
                               ÜF1: 1. masa, poster veya infografik hazırlarken dijital araçlar kullanarak bazı uy-
                               gulamalardan (canva, piktochart vb.) yararlanabilir.
                               2. masa, haritaları ve kâşiflerin rotalarını görselleştirmek için dijital harita araç-
                               larını (google earth, national geographic maps vb.) kullanabilirler. Ayrıca zaman
                               çizelgelerini oluştururken dijital araçlar kullanarak bazı uygulamalardan (tiki-toki,
                               timetoast vb.) yararlanabilir.
         Ürün
                               3. masa, 3D modelleri dijital olarak oluşturmak için SketchUp veya Tinkercad gibi
                               araçları kullanabilir.
                               4. masa, tablolar ve diyagramlar oluştururken dijital araçlar kullanarak bazı uygu-
                               lamalardan (lucidchart, miro vb.) yararlanabilir.
                               5. masa, SWOT analizi gibi yöntemleri kullanarak analiz yapabilir.

                               6. masaya örnek makaleler ve raporlar verilebilir ayrıca akademik yazım kuralları
                               hakkında bilgi notları verilebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Masalar oluşturulurken sınıf düzeni öğrencilerin grup çalışmasını rahatça
         Ortamı Düzenlemeleri  yapabilecekleri ve rahat hareket edebilecekleri şekilde yeniden oluşturulabilir.





















                                                                                                         117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122