Page 112 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF6: Öğretmen, öğrencilere sorunun yanıtını tartışmaları için süre verir. Sınıfın mev-
                               cuduna, öğrencilerin performans düzeyine göre bu süre arttırılıp azaltılabilir. Tar-
                               tışma sürecinde grup içinde sözel katkı sağlayamayan öğrenciler, arkadaşlarının
                               ulaştıkları sonucu kâğıda yazmakla grup içinde görevlendirilebilirler.
                               SF7: Öğretmen ders sonunda akıllı tahta üzerinden yaptığı özetlemeyi öğrencilere
                               yazılı bilgi notları veya infografik sayfalar hazırlayarak dağıtabilir.
                               SF8: Öğretmen, yansıdan 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde yaşanan
                               askerî ve siyasi olaylardan örnekler açıp öğrencilerin bireysel olarak bu örnek olay-
                               ları çalışma sayfalarında yer alan başlıkların altına uygun şekilde yazmalarını ister.
                               Gereksinim duyan öğrenciler var ise, bu aşamada da öğrenciler grupları ile birlikte
                               çalışabilirler. Yazma, okuma ve doğru bilgiye ulaşma konusunda birbirlerine destek
                               olmaları öğretmenleri tarafından öğrencilerden istenir.

                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerden, “İstanbul'un Fethi ile yaşanan hangi gelişmeler Os-
                               manlı Devleti'nin dünya gücü olmasını sağlamıştır?” sorusunu grup içinde tartışma-
                               larının ardından ulaştıkları sonucu tek kâğıda yazmalarını ve havaya kaldırmala-
                               rını  isteyebileceği  gibi,  öğrencilerden  bireysel  olarak  not  kâğıtlarına  yazmalarını
                               da isteyebilir. Bireysel olarak yazılan not kâğıtları öğretmene teslim edilebilir veya
                               öğretmenin doğru yanıtı söylemesinin ardından öz değerlendirme yapmaları için
         Ürün
                               öğrencilerde kalabilir.
                               ÜF2: Öğretmen, Osmanlı Devleti’nin bir cihan devleti olmasını sağlayan etmenle-
                               re dair öğrencilere sözel olarak sorular sorabileceği gibi, çoktan seçmeli sorular,
                               boşluk doldurma ve doğru/yanlış cümlelerinden oluşan bireysel çalışma sayfaları
                               verebilir. Gereksinim duyan öğrenciler için haritada yazan siyasi ve askerî olaylar
                               çalışma kâğıdında yazılı olarak verilir. Öğrenciden cümleyi uygun olduğu başlığa
                               çizgi ile sürükleyerek işaretlemesi için değerlendirme aracı uyarlanabilir.
                               FÖOD1:  İstasyonlar  öğrencilerin  rahatlıkla  çalışabileceği  mesafelerle  yerleştiril-
                               melidir. Malzemelere ulaşılabilirliğin kolay olmasına dikkat edilmelidir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğrencilerin grupları ile bir arada oturmaları istenir. İstasyonlarda sunu-
                               lan bilgilerin ardından ortak bir sonuca ulaşmak amacıyla tartışmaları için oturma
                               düzeni gruplar hâlinde olmalıdır.





























    112
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117