Page 112 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF6: Öğretmen, öğrencilere sorunun yanıtını tartışmaları için süre verir. Sınıfın mev-
cuduna, öğrencilerin performans düzeyine göre bu süre arttırılıp azaltılabilir. Tar-
tışma sürecinde grup içinde sözel katkı sağlayamayan öğrenciler, arkadaşlarının
ulaştıkları sonucu kâğıda yazmakla grup içinde görevlendirilebilirler.
SF7: Öğretmen ders sonunda akıllı tahta üzerinden yaptığı özetlemeyi öğrencilere
yazılı bilgi notları veya infografik sayfalar hazırlayarak dağıtabilir.
SF8: Öğretmen, yansıdan 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde yaşanan
askerî ve siyasi olaylardan örnekler açıp öğrencilerin bireysel olarak bu örnek olay-
ları çalışma sayfalarında yer alan başlıkların altına uygun şekilde yazmalarını ister.
Gereksinim duyan öğrenciler var ise, bu aşamada da öğrenciler grupları ile birlikte
çalışabilirler. Yazma, okuma ve doğru bilgiye ulaşma konusunda birbirlerine destek
olmaları öğretmenleri tarafından öğrencilerden istenir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerden, “İstanbul'un Fethi ile yaşanan hangi gelişmeler Os-
manlı Devleti'nin dünya gücü olmasını sağlamıştır?” sorusunu grup içinde tartışma-
larının ardından ulaştıkları sonucu tek kâğıda yazmalarını ve havaya kaldırmala-
rını isteyebileceği gibi, öğrencilerden bireysel olarak not kâğıtlarına yazmalarını
da isteyebilir. Bireysel olarak yazılan not kâğıtları öğretmene teslim edilebilir veya
öğretmenin doğru yanıtı söylemesinin ardından öz değerlendirme yapmaları için
Ürün
öğrencilerde kalabilir.
ÜF2: Öğretmen, Osmanlı Devleti’nin bir cihan devleti olmasını sağlayan etmenle-
re dair öğrencilere sözel olarak sorular sorabileceği gibi, çoktan seçmeli sorular,
boşluk doldurma ve doğru/yanlış cümlelerinden oluşan bireysel çalışma sayfaları
verebilir. Gereksinim duyan öğrenciler için haritada yazan siyasi ve askerî olaylar
çalışma kâğıdında yazılı olarak verilir. Öğrenciden cümleyi uygun olduğu başlığa
çizgi ile sürükleyerek işaretlemesi için değerlendirme aracı uyarlanabilir.
FÖOD1: İstasyonlar öğrencilerin rahatlıkla çalışabileceği mesafelerle yerleştiril-
melidir. Malzemelere ulaşılabilirliğin kolay olmasına dikkat edilmelidir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğrencilerin grupları ile bir arada oturmaları istenir. İstasyonlarda sunu-
lan bilgilerin ardından ortak bir sonuca ulaşmak amacıyla tartışmaları için oturma
düzeni gruplar hâlinde olmalıdır.
112