Page 107 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 15
TEMA: BEYLİKTEN DEVLETE OSMANLI (1299-1453)
Etkinliğe TAR.10.2.3. Osmanlı Devleti’nin ordu, hukuk ve toprak sistemi ile devletleşme süreci
Dönüştürülecek arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Osmanlı Beyliği’nin devletleşmesini sağlayan sistemlerin özelliklerini belirler.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Osmanlı Devleti’nin cihan devleti hâline gelmesini sağlayan politikaları sorgulaya-
Temel Kabuller bilme
Öğrenciler kaynak taraması yaparken Osmanlı Devleti’nin ordu, hukuk ve toprak
Tema Bazlı Öğrenci sistemi ile devletleşme süreci arasındaki ilişkileri çözümleyebilmede ve Osmanlı
İhtiyaçları Devleti’nin ordu, hukuk ve toprak sistemi ile devletleşme sürecine etkilerinin neler
olduğunu tespit etmekte güçlük yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen ders öncesinde ordu, hukuk, toprak sisteminin Osmanlı’nın
devletleşmesine katkısı ile ilgili öğrencilerin ilgi ve öğrenme sitillerine göre araştırma
yapmalarına fırsat sağlayabilir. Öğretmen tarafından öğrenme stillerine göre hazır
kaynaklar sunulabilir.
İF2: Öğretmen etkinlikte grup dağılımlarını ve yapılacak etkinliğin çalışma
İçerik
aşamalarını sözlü ifade edebileceği gibi görev şemalarını yazılı formu ile de
sunabilir. Gereksinim duyan öğrenciler için yazıların punto büyüklüğüne dikkat
edilebilir.
İF3: Öğretmen tarafından infografik ürün örnekleri akıllı tahtaya yansıtılarak
yapılacak çalışma hakkında öğrencilere fikir verilebilir.
SF1: Grup araştırma tekniğini uygularken gruplar öğrencilerin, ilgi ve hazırbulu-
Süreç nuşluklarına göre oluşturulabilir.
SF2: Değerlendirmede derecelendirme ölçeği kullanılabilir. Görüş bildirmede des-
teğe ihtiyaç duyan öğrencilerden bu dönütler sözel olarak da alınabilir.
ÜF1: Öğretmen 2. aşamada gruplara verilen konularına göre ordu, hukuk, toprak
sisteminin Osmanlı Devleti'ne katkılarının neler olduğunu belirleyebilir. Elde ettik-
leri bilgiyi özetleyerek hazırladıkları rapordaki bilgileri değerlendirmek için değer-
Ürün lendirme formu oluşturabilir. Öğrencilere raporda hangi bilgilere yer vermeleri ge-
rektiği konusunda bir liste verilebilir.
ÜF2: Öğrencilere boş bir infografi verilebilir. Gereksinim duyan öğrenciler için boş
infografik sayfası verilebilir. Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre infografik ürün-
leri dijital ortamda hazırlamaları istenebilir.
FÖOD1: Öğrenme merkezleri öğrencilerin sınıf içinde rahatlıkla hareket edebile-
ceği alanlarda oluşturulabilir. Öğrencilerin öğrenme merkezindeki kaynakların (ki-
tap, dergi, video gibi) gruplanarak yerleştirilmesi öğrencilerin kaynaklara erişimini
Fiziksel Öğrenme kolaylaştırabilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Sınıfta sunumu yapılan infografik ürün sınıf tahtasına yapıştırılarak bütün
öğrencilerin kolaylıkla görebilmesi sağlanabilir. İnfografik ürünün parlama yap-
madan görülmesi için sınıfın aydınlatılmasına dikkat edilebilir.
107