Page 107 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 15


        TEMA: BEYLİKTEN DEVLETE OSMANLI (1299-1453)
         Etkinliğe             TAR.10.2.3. Osmanlı Devleti’nin ordu, hukuk ve toprak sistemi ile devletleşme süreci
         Dönüştürülecek        arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış     a)  Osmanlı Beyliği’nin devletleşmesini sağlayan sistemlerin özelliklerini belirler.
         Bilgi Birimleri

         Ön Koşul Beceriler/   Osmanlı Devleti’nin cihan devleti hâline gelmesini sağlayan politikaları sorgulaya-
         Temel Kabuller        bilme

                               Öğrenciler kaynak taraması yaparken Osmanlı Devleti’nin ordu, hukuk ve toprak
         Tema Bazlı Öğrenci    sistemi  ile  devletleşme  süreci  arasındaki  ilişkileri  çözümleyebilmede  ve  Osmanlı
         İhtiyaçları           Devleti’nin ordu, hukuk ve toprak sistemi ile devletleşme sürecine etkilerinin neler
                               olduğunu tespit etmekte güçlük yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  Öğretmen  ders  öncesinde  ordu,  hukuk,  toprak  sisteminin  Osmanlı’nın
                               devletleşmesine katkısı ile ilgili öğrencilerin ilgi ve öğrenme sitillerine göre araştırma
                               yapmalarına fırsat sağlayabilir. Öğretmen tarafından öğrenme stillerine göre hazır
                               kaynaklar sunulabilir.

                               İF2:  Öğretmen  etkinlikte  grup  dağılımlarını  ve  yapılacak  etkinliğin  çalışma
         İçerik
                               aşamalarını  sözlü  ifade  edebileceği  gibi  görev  şemalarını  yazılı  formu  ile  de
                               sunabilir.  Gereksinim  duyan  öğrenciler  için  yazıların  punto  büyüklüğüne  dikkat
                               edilebilir.

                               İF3:  Öğretmen  tarafından  infografik  ürün  örnekleri  akıllı  tahtaya  yansıtılarak
                               yapılacak çalışma hakkında öğrencilere fikir verilebilir.
                               SF1: Grup araştırma tekniğini uygularken gruplar öğrencilerin, ilgi ve hazırbulu-
         Süreç                 nuşluklarına göre oluşturulabilir.
                               SF2: Değerlendirmede derecelendirme ölçeği kullanılabilir. Görüş bildirmede des-
                               teğe ihtiyaç duyan öğrencilerden bu dönütler sözel olarak da alınabilir.
                               ÜF1: Öğretmen 2. aşamada gruplara verilen konularına göre ordu, hukuk, toprak
                               sisteminin Osmanlı Devleti'ne katkılarının neler olduğunu belirleyebilir. Elde ettik-
                               leri bilgiyi özetleyerek hazırladıkları rapordaki bilgileri değerlendirmek için değer-
         Ürün                  lendirme formu oluşturabilir. Öğrencilere raporda hangi bilgilere yer vermeleri ge-
                               rektiği konusunda bir liste verilebilir.

                               ÜF2: Öğrencilere boş bir infografi verilebilir. Gereksinim duyan öğrenciler için boş
                               infografik sayfası verilebilir. Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre infografik ürün-
                               leri dijital ortamda hazırlamaları istenebilir.
                               FÖOD1: Öğrenme merkezleri öğrencilerin sınıf içinde rahatlıkla hareket edebile-
                               ceği alanlarda oluşturulabilir. Öğrencilerin öğrenme merkezindeki kaynakların (ki-
                               tap, dergi, video gibi) gruplanarak yerleştirilmesi öğrencilerin kaynaklara erişimini
         Fiziksel Öğrenme      kolaylaştırabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri
                               FÖOD2: Sınıfta sunumu yapılan infografik ürün sınıf tahtasına yapıştırılarak bütün
                               öğrencilerin  kolaylıkla  görebilmesi  sağlanabilir.  İnfografik  ürünün  parlama  yap-
                               madan görülmesi için sınıfın aydınlatılmasına dikkat edilebilir.


                                                                                                         107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112