Page 108 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Osmanlı Devletleşiyor
         Konu                  Osmanlı Beyliği’nin Devletleşmesini Sağlayan Sistemlerin Özellikleri
                                 •  Ordu, hukuk ve toprak sisteminin Osmanlı'nın devletleşmesine katkısı ile ilgili
                                   kaynak taraması yapar.
                                 •  Ordu, hukuk ve toprak sisteminin Osmanlı'nın devletleşmesine katkılarının neler
         Öğrenme Hedefleri
                                   olduğunu belirler.
                                 •  Ordu, hukuk ve toprak sisteminin Osmanlı'nın devletleşmesine katkılarının neler
                                   olduğu ile ilgili infografik oluşturur.
         Materyaller           Bilgisayar, tablet, kaynak kitaplar, kağıt, kalem
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte öğrenme merkezleri yöntemi ve grup araştırma tekniği kullanılmıştır.
                               Grup Araştırma Tekniği: Öğretmen gruplar oluşturur. Grupların yetenek, cinsiyet
                               ve özgeçmiş açısından heterojen olmasına dikkat edilmelidir. Gruplara yapacakları
                               araştırma konusunda nasıl bir iş bölümü yapacaklarını planlar. Gruplar elde ettik-
         Etkinlik Açıklaması   leri bilgileri rapor biçimine getirirler ve sınıf arkadaşlarına sunarlar.
                               Grafik Düzenleyici: Araştırma süreci sonrasında öğrencilerin edindiği bilgileri ürün
                               haline getirirken bu teknik kullanılacaktır.
                               Özetleme: Ders sonunda bu tekniğe yer verilecektir.

                               Öğretmen  ders  öncesinde  öğrencilere  ordu,  hukuk  ve  toprak  sisteminin  Osmanlı'nın
                               devletleşmesine katkısı ile ilgili araştırma yaparak dergi, kitap, internet çıktılarını sınıfa
                               getirmelerini  ister.  Öğretmen  de  gerçekleştirilecek  çalışma  için  kaynak  eklemeleri
                               yapabilir (İF1).

                               1. Aşama: Sınıftaki öğrenciler üç gruba ayrılır. A, B, C şeklinde gruplar oluşturulur
                               (SF1,  FÖOD1).  Öğretmen  gruplara  görev  dağılımını  yapar  (İF2).  A  grubuna;
                               ordu sisteminin Osmanlı'nın devletleşmesine katkısının neler olduğunu belirlemesi
                               görevi verilir. B grubuna; hukuk sisteminin Osmanlı'nın devletleşmesine katkısının
                               neler olduğunu belirlemesi görevi verilir. C grubuna; toprak sisteminin Osmanlı'nın
                               devletleşmesine katkısının neler olduğunu belirlemesi görevi verilir.

         Uygulama Süreci       2.  Aşama:  Öğrenciler  grupları  ile  bir  araya  gelirler.  Sınıfa  getirmiş  oldukları
                               kaynaklar üzerinden birlikte kaynak taraması yaparlar. Kaynak taraması yaparken
                               ulaştıkları  bilgilerle  ilgili  ortak  bir  şekilde  not  tutarlar.  Gruplar  çalışma  sonunda
                               verilen konulara göre ordu, hukuk ve toprak sisteminin Osmanlı Devleti’ne katkılarının
                               neler olduğunu belirlerler. Gruplar elde ettikleri bilgiyi özetleyerek raporlaştırırlar
                               (ÜF1). Öğretmen ulaştıkları bu bilgilerle bir infografik oluşturacaklarını ifade eder.
                               Öğrencilere infografik ürünün ne olduğu hakkında bilgi verilir (İF3).
                               Gruplara  infografik  oluşturma  çalışmasında  kullanacağı  materyaller  verilir.
                               Gruplar raporladıkları bilgilere göre öğretmenin verdiği karton, renkli A4 kağıtları,
                               kalem, makas, yapıştırıcı kullanarak infografik oluştururlar ve infografiği tahtaya
                               yapıştırarak sınıfa sunum yaparlar (ÜF2, FÖOD2).








    108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113