Page 105 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Derecelendirilmiş Rubrik Örneği
Adı ve
Soyadı 4 3 2 1
Kriterler
Soruları doğru Soruları doğru Soruyu kısmen Soruyu yanıtla-
Soru kartı ve ayrıntılı bir yanıtlar fakat bazı doğru yanıtlar, makta zorlanır,
yanıtı şekilde yanıtlar. ayrıntıları eksik bazı sorularda doğru cevapları
olabilir. yanlışlar veya genelde bula-
eksikler olabilir. maz.
Değerlendirme Oyun Kuralları içselleş- Kurallara uyma Kuralları bilir fakat Kurallara uyma
kuralları- tirir. konusunda istek- bazen uymak iste- konusunda
na uyma lidir. mez. isteksizdir.
Oyun arkadaşla- Oyun arkadaşla- Oyun arkadaşla- Oyun arka-
rıyla göz teması rıyla göz teması rıyla göz teması daşlarına karşı
İletişim kurar, empatik kurar, yeterli kurar, sınırlı ilgisizdir.
tepkiler verir. düzeyde iletişim iletişim kurar.
kurar.
Puanlamayı tam Puanlamada Puanlamayı ba- Puanlamada
olarak doğru nadiren gözünden zen hatalı yaptı. sıkça hatalar
Puanlayıcı
yaptı. kaçan hususlar yaptı.
oldu
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
Kullanılan Evrensel • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
Tasarım Ögeleri
sel vb.).
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
105