Page 115 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerden  gelen  tahminlerin  ardından,  öğretmen  akıllı  tahta  üzerinden  Os-
                               manlı  Devleti  haritası  açar.  Bu  harita  üzerinde,  istasyon  yöntemi  etkinliğinde  de
                               belirtilmiş olan 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde yaşanan askeri ve
                               siyasi olaylar coğrafi konumlara göre yazılı haliyle öğrencilere sunularak özetleme
                               yapılır (SF7).

                               Öğrencilere “Anadolu Hâkimiyeti, İslam Dünyası Hâkimiyeti, Orta Avrupa Hâkimi-
                               yeti” başlıklarının olduğu çalışma kâğıtları verilir (İF10). Öğretmen, yansıdan 1453-
         Değerlendirme         1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde yaşanan askerî ve siyasi olaylardan ör-
                               nekler açar (İF11). Öğrencilerin bu olayları, çalışma sayfalarında yer alan uygun
                               başlıkların altına yazmaları istenir (SF8, ÜF2).

                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.

                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
         Kullanılan Evrensel       teşvik edin.
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.).
                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.











































                                                                                                         115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120