Page 115 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerden gelen tahminlerin ardından, öğretmen akıllı tahta üzerinden Os-
manlı Devleti haritası açar. Bu harita üzerinde, istasyon yöntemi etkinliğinde de
belirtilmiş olan 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde yaşanan askeri ve
siyasi olaylar coğrafi konumlara göre yazılı haliyle öğrencilere sunularak özetleme
yapılır (SF7).
Öğrencilere “Anadolu Hâkimiyeti, İslam Dünyası Hâkimiyeti, Orta Avrupa Hâkimi-
yeti” başlıklarının olduğu çalışma kâğıtları verilir (İF10). Öğretmen, yansıdan 1453-
Değerlendirme 1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde yaşanan askerî ve siyasi olaylardan ör-
nekler açar (İF11). Öğrencilerin bu olayları, çalışma sayfalarında yer alan uygun
başlıkların altına yazmaları istenir (SF8, ÜF2).
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
Kullanılan Evrensel teşvik edin.
Tasarım Ögeleri
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.).
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
115