Page 118 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 118

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Zamanın Ruhunda Sömürü
         Konu                  Avrupalıların Sömürgeci Politikalarının Etkileri
                               Avrupalıların sömürgeci politikalarının etkilerini tarihsel bağlamı içerisinde değer-
         Öğrenme Hedefleri
                               lendirebilme
         Materyaller           Masa, kaynaklar, pano ve pano iğneleri, dijital araçlar
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte kademeli etkinlikler, doğrudan anlatım ve akran öğretiminden yarar-
                               lanılmıştır.
                               Kademeli Etkinlikler: Bloom taksonomisindeki eğitsel öğrenme seviyelerine göre
                               6 masa oluşturulur. Böylelikle öğrencilerin farklı öğrenme seviyelerine ve ihtiyaç-
                               larına uygun olarak tasarlanmış öğrenme etkinlikleri iş birliği içerisinde uygulanır.
         Etkinlik Açıklaması   Doğrudan Anlatım: Bu teknikle öğrencilerin bilgiye net, anlaşılır, kapsayıcı şekilde
                               ve hızlıca ulaşmaları sağlanır.
                               Akran Öğretimi: Bu teknik kullanılarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine daha ak-
                               tif katılmaları sağlanır, bilgi paylaşımı ve yardımcı olma hissi öğrencilere kendini
                               değerli hissettirir, iletişim, empati, işbirliği, liderlik gibi sosyal beceriler kazanırlar,
                               böylelikle; sosyal, akademik ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunulur.
                               Öğretmen, sömürgecilikle ilgili tarihî bir karikatür veya sömürgeciliği anlatan bir
                               görseli  akıllı  tahtada  açar.  Öğrencilere  görselde;  “Dikkatinizi  çeken  neler  oldu?
                               Size  neler  düşündürdü  ve  neler  hissettirdi?”  diye  sorar  (İF1,  SF1).  Öğrencilerden
                               cevapları aldıktan sonra öğretmen “Tüm görsellerde güçlünün güçsüze hâkimiyetini
                               gördünüz.  Sömürgecilik  bir  devletin  kendi  ülkesinin  sınırları  dışında  egemenlik
                               kurarak  yönettiği  ekonomik  siyasal  çıkarlar  sağlaması  demektir.  Bu  derste
                               Avrupalıların sömürgecilik politikalarını tarihsel bağlamı içinde ele alacağız” der.
                               Daha sonra aşağıdaki bağlantıyı kullanarak OGM materyal sayfasındaki haritayı
                               açar.
                               http://meb.ai/L2Qee7

                               Öğretmen, doğrudan anlatım yöntemiyle konuyu öğrencilere aktarır ve öğrencilerin
                               not tutmasını ister (İF2, SF2).
         Uygulama Süreci
                               Öğretmen  öğrencilere  Avrupa’nın  sömürge  faaliyetlerine  yönelik  grup  çalışması
                               yapacaklarını, sınıfı 6 gruba ayıracağını ve her grubun görevlerinin farklı olduğunu
                               söyler.  Ardından  sınıfı  eğitsel  öğrenme  becerilerindeki  farklılıklara  göre  kendi
                               içinde  homojen  olacak  şekilde  6  seviyeye  (bilgi,  kavrama,  uygulama,  analiz,
                               sentez  ve  değerlendirme  vb.)  ayırır  (SF3).  Her  gruptaki  öğrenci  sayısı  farklı
                               olabilir.  Her grubun kendisi için oluşturulmuş masa etrafında oturacağını ve verilen
                               kaynaklardan  yararlanarak  iş  birliği  içerisinde  görevlerini  yapmaları  gerektiğini
                               söyler. Ardından masaların görevlerini aşağıdaki örnekteki gibi belirleyerek açıklar.
                               Ayrıca  değerlendirme  kriterlerini  öğrencilere  aktararak  çalışmalarını  yaparken
                               nelere dikkat etmeleri gerektiğini belirtir.








    118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123