Page 122 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Sömürgecilik ile İnsan Hakları Evrensel Bildirgesini karşılaştırmak.
Yapılacak üründe yer alması gerekenler:
Makalede veya raporda derinlemesine analizler yapmak ve argümanları destek-
lemek.
Geçmişten günümüze sömürgeciliğin etkilerini örneklerle açıklamak.
Çözüm önerileri ve geleceğe yönelik perspektifler sunmak.
Uygulama Aşaması;
6 masa oluşturulur ve öğrenciler bu masalar etrafında oturma düzeni alır (FÖOD1).
Öğretmen kaynakları masalara dağıtır. Her grubun ismiyle beraber yapacakları-
nın yer aldığı görev kartları masalarında yer alır (SF4). Öğretmen tarafından be-
lirlenen sürede öğrencilerin görevlerini tamamlamaları istenir (SF5). Daha sonra
eski oturma düzenine geçilir ve her grup oluşturdukları üründen faydalanarak sınıf
sunumlarını yapar. Öğretmen öğrencilere kriterlerini açıkladığı dereceli puanlama
anahtarı (Rubrik) ile süreci takip ederek değerlendirmelerini yapar.
Derecelendirilmiş Rubrik Örneği
Adı ve
Soyadı 4 3 2 1
Kriterler
Araştır- Detaylı ve İyi düzeyde araş- Araştırma Araştırma çok yü-
ma kapsamlı araştırma tırma yapılmış. yeterince iyi zeysel yapılmış.
Kapsamı yapılmış. yapılmamış.
Önemli noktaların Çoğu önemli nok- Bazı önemli Birçok önemli
İçerik tümü ele alınmış. talar ele alınmış. noktalar eksik. nokta göz ardı
edilmiş.
Oldukça fazla farklı Yeterince farklı Materyal çeşitli- Materyal çeşitliliği
materyal kullanıla- materyaller liği sınırlı. yok.
Ürün
rak ürün oluşturul- kullanılarak ürün
muş. oluşturulmuş.
Konu etkili ve akıcı Konu iyi bir şekil- Konu yeterince Sunum zayıf, ses
Değerlendirme bir şekilde sunu- de sunularak, ses iyi sunulmamış. tonu ve beden dili
Sunum larak ses tonu ve tonu ve beden Ses tonu ve be- kullanımı yeterli
Becerisi beden dili çok iyi dili yeterince iyi den dili yeterince değil.
kullanılmış. kullanılmış. iyi kullanılma-
mış.
Zamanı verimli Zamanı verimli Zamanı yete- Zamanı verimli
kullanılmış. kullanmış süreyi rince verimli kullanamamış.
Zaman
kullanmada kıs- kullanamamış. Ürünü yetiştire-
Yönetimi
men yetersizlikler memiş.
var.
Tüm grup üyeleri Çoğu grup üyesi Az sayıda grup Yeterince katılım
İş birliği aktif katılım göster- katılım göster- üyesi katılım sağlanmamış. İş
ve Katı- miş, iş birliği mü- miş. İş birliği iyi göstermiş. İş birliği yeterince iyi
lım kemmel düzeyde düzeyde. birliği yeterince değil.
iyi değil.
122