Page 120 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Her olayın kısa bir açıklamasını eklemeleri istenir.
                               Çizelgeye görsel unsurlar (haritalar, portreler, semboller vb.) ekleyerek bilgiyi des-
                               teklemeleri istenir.
                               3. Masa: Biz Yaparız Masası

                               Ürün:
                               Öğrencilerden Coğrafi Keşifler’in sömürgecilik üzerindeki etkileri ve Avrupa'nın ge-
                               nişleyen sömürge imparatorlukları hakkında 3D model veya diorama oluşturmaları
                               istenir.

                               Araştırma aşaması:
                               Sömürgeciliğin ana nedenlerini ve sonuçlarını araştırmaları istenir.
                               Sömürgelerdeki ekonomik faaliyetleri ve sosyal yapıları incelemeleri istenir. Sanayi
                               bölgelerinin ve sömürge şehirlerinin örneklerini incelemeleri istenir.
                               İçerikte yer alması gereken konular:

                               Coğrafi  Keşifler  sonrası  zenginleşen  Avrupa'da  nasıl  başladığı  ve  sömürgecilikle
                               olan ilişkisi.

                               Avrupalı devletlerin hammadde ihtiyacı ve yeni pazar arayışları.
                               Bu dönemde kurulan sömürge imparatorluklarının ekonomik ve sosyal yapıları.
                               Yapılacak üründe yer alması gerekenler:
                               Modelde yer alan yapıların ve mekanların gerçekçi ve tarihsel doğruluğa uygun ol-
                               masına özen göstermek.
                               Ekonomik faaliyetlerin (tarım, madencilik, sanayi vb.) modelde temsil edilmesini
                               sağlamak.
                               Modelde kullanılan malzemelerin ve renklerin döneme uygun olmasına dikkat et-
                               mek.
                               4. Masa: Biz Karşılaştırırız Masası

                               Ürün:
                               Öğrencilerden Afrika, Asya ve Amerika'da uygulanan farklı sömürgecilik politika-
                               ları ve yöntemlerini kapsayan karşılaştırma tablosu veya venn diyagramı oluştur-
                               maları istenir.

                               Araştırma aşaması:
                               Her bölge için örnek olaylar ve sömürge politikalarını araştırmaları istenir.
                               Sömürge yönetim sistemlerini karşılaştırmak ve yerel halkların tepkilerini inceleme-
                               leri istenir.
                               Farklı sömürgeci güçlerin politikalarını ve yöntemlerini analiz etmeleri istenir.

                               İçerikte yer alması gereken konular:
                               Afrika, Asya ve Amerika'daki sömürgecilik politikalarının benzerlikleri ve farklılık-
                               ları.




    120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125