Page 120 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Her olayın kısa bir açıklamasını eklemeleri istenir.
Çizelgeye görsel unsurlar (haritalar, portreler, semboller vb.) ekleyerek bilgiyi des-
teklemeleri istenir.
3. Masa: Biz Yaparız Masası
Ürün:
Öğrencilerden Coğrafi Keşifler’in sömürgecilik üzerindeki etkileri ve Avrupa'nın ge-
nişleyen sömürge imparatorlukları hakkında 3D model veya diorama oluşturmaları
istenir.
Araştırma aşaması:
Sömürgeciliğin ana nedenlerini ve sonuçlarını araştırmaları istenir.
Sömürgelerdeki ekonomik faaliyetleri ve sosyal yapıları incelemeleri istenir. Sanayi
bölgelerinin ve sömürge şehirlerinin örneklerini incelemeleri istenir.
İçerikte yer alması gereken konular:
Coğrafi Keşifler sonrası zenginleşen Avrupa'da nasıl başladığı ve sömürgecilikle
olan ilişkisi.
Avrupalı devletlerin hammadde ihtiyacı ve yeni pazar arayışları.
Bu dönemde kurulan sömürge imparatorluklarının ekonomik ve sosyal yapıları.
Yapılacak üründe yer alması gerekenler:
Modelde yer alan yapıların ve mekanların gerçekçi ve tarihsel doğruluğa uygun ol-
masına özen göstermek.
Ekonomik faaliyetlerin (tarım, madencilik, sanayi vb.) modelde temsil edilmesini
sağlamak.
Modelde kullanılan malzemelerin ve renklerin döneme uygun olmasına dikkat et-
mek.
4. Masa: Biz Karşılaştırırız Masası
Ürün:
Öğrencilerden Afrika, Asya ve Amerika'da uygulanan farklı sömürgecilik politika-
ları ve yöntemlerini kapsayan karşılaştırma tablosu veya venn diyagramı oluştur-
maları istenir.
Araştırma aşaması:
Her bölge için örnek olaylar ve sömürge politikalarını araştırmaları istenir.
Sömürge yönetim sistemlerini karşılaştırmak ve yerel halkların tepkilerini inceleme-
leri istenir.
Farklı sömürgeci güçlerin politikalarını ve yöntemlerini analiz etmeleri istenir.
İçerikte yer alması gereken konular:
Afrika, Asya ve Amerika'daki sömürgecilik politikalarının benzerlikleri ve farklılık-
ları.
120