Page 153 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153

Türk Dili ve Edebiyatı

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Yazma stratejilerini uygular.
                               Güdümlü okuma, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluş-
                               turma, boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve teknikleri kullanması
                               sağlanır.
         Ön Koşul Beceriler/   Bir işin işlem basamaklarını yazar.
         Temel Kabuller
                               Yazdıklarını düzenler.
                               Sınıf düzeyine uygun noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını kullanır.
                               Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
                               Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.

                               Öğrenciler belgeselin hayatı farklı açılardan yansıtan ve izleyiciye farklı bakış açı-
                               ları sunan çok modlu belgesellerden biri olduğunu, insanın hayatla olan ilişkisini in-
         Tema Bazlı Öğrenci    celeyerek hayatın doğal akışını gösterdiğini söylemekte zorlanabilir. Afişin ne oldu-
         İhtiyaçları           ğu, afişin hazırlanması sürecinde nasıl planlama yapılması gerektiği, olumlu tutum
                               ve değerleri ön plana çıkararak kullandığı ifadelerin Türkçenin dil yapısına uygun
                               olması yönündeki bilgileri afişine uygulamakta sorunlar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilere ilgisini çeken konulardan farklı belgeseller izletilebilir.
         İçerik
                               İF2: Açık uçlu sorular sormak yerine seçenekli sorular sorulabilir.
                               SF1: Hatırlamakta zorlanan öğrenciler için belgesel tekrar açılarak izlettirilebilir.
                               Video oynatma hızı öğrencilerin gereksinimine göre ayarlanabilir.
                               SF2: Sınıfta ikili gruplar oluşturularak grup ödevi şeklinde verilebilir. Desteğe ihti-
                               yaç duyan öğrenciler onlara destek olabilecek akranlarıyla aynı grupta olmasına
                               dikkat edilerek akran desteği sağlanabilir.

         Süreç                 SF3: Belgesel özelliklerini kavramakta güçlük çeken öğrenciler için farklı belgesel-
                               ler izletilerek konu hakkında bilgi edinmeleri kolaylaştırılabilir.

                               SF4: Etkileşimli tahta üzerinden afiş örnekleri açılabilir. Öğrencilerin bu örnekler-
                               den yola çıkarak bir afiş tasarlaması istenebilir.

                               SF5: Sınıfta 4-5 kişilik öğrenci grupları belirlenerek planlarını/sunumlarını beraber
                               yapmaları sağlanabilir.
                               ÜF1: Öğrenciler ilgisini çeken konular hakkında olan belgesellerden birine yönelik
                               bir afiş tasarlayabilirler.

                               ÜF2: Öğrenciler afişlere eklemeler yaparken tüm öğrencilere yapışkanlı etiketler
         Ürün
                               sunulabilir. Öğrencilerin afişe katkılarını etiketlerle sunmaları sağlanabilir.
                               ÜF3: Eklemeler için öğrencilere kalın çizimler yapmayı sağlayan tahta kalemleri
                               verilebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Afişler, tüm öğrencilerin ulaşabileceği yükseklikte bir alana asılabilir/bı-
         Ortamı Düzenlemeleri  rakılabilir.








                                                                                                         153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158