Page 154 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 154
Türk Dili ve Edebiyatı
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Düş Bahçesi
Yazma becerisinin geliştirilmesinde dinlenen/izlenen belgesel ile ilgili bir afiş ha-
Konu
zırlama
TDE4.1. Günlük hayatta karşılaşılabilecek olay ve durumları etkili bir şekilde akta-
racağı yazısını yönetebilme
TDE4.2. Farklı bakış açılarını, günlük deneyimleri ve sosyal yaşamı yansıttığı yazısı
için içerik oluşturabilme
Öğrenme Hedefleri
TDE4.3. Farklı bakış açılarını, günlük deneyimleri ve sosyal yaşamı yansıttığı yazısı
için kural uygulayabilme
TDE4.4. Günlük hayatta karşılaşılabilecek olay ve durumları etkili bir şekilde aktar-
dığı yazılı anlatımına yönelik düşüncelerini yansıtabilme
Materyaller Renkli kalemler ve fon kartonları, etkileşimli tahta.
Süre 4 ders saati
Bu etkinlikte yazma öğrenme alanı ele alınarak yapılandırılmış doğrudan anlatım,
soru-cevap ve akran değerlendirilmesi yöntemi kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçek-
leştirilmektedir. Öğretmen, bu derste, kültürel varlıklarla ilgili konularda bir afiş
hazırlanması için gerekli bilgileri doğrudan anlatım tekniğini kullanarak öğrenci-
leriyle paylaşır.
Etkinlik Açıklaması Soru-Cevap Tekniği: Öğrencilere düşündürücü sorular sorulur. Cevaplar için öğ-
rencilere yeterli zaman ve eşit fırsatlar verilir. Bu etkinlikte öğretmen, öğrencilere
belgeselde öne çıkan unsurları sorar ve öğrenciler izledikleri belgeselden yararla-
narak cevap verirler. Öğrenciler afişlerini hazırladıktan sonra kendi afişlerini anlat-
mak için arkadaşlarının sordukları sorulara cevap verirler.
Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere
göre değerlendirileceği ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk gelece-
ğini gösteren puanlama araçlarıdır. Burada akran değerlendirilmesi için dereceli
puanlama anahtarından faydalanılmaktadır.
Öğrencilere bu derste önceden izlenen belgeselin (SF1) (dinleme alanı işlenirken
izlenen belgesel, örneğin EBA: Kütüphane İçerikleri/ Türk Halıları belgeseli gibi) içe-
riğini yansıtan bir afiş hazırlamalarına yönelik performans görevi verileceği belirti-
lir (İF1). Öğrencilere performans görevi için sınıf dışında da hazırlık yapacakları ve
performans görevi olarak ürünlerini sınıfta sergileyecekleri söylenir (SF2).
Öğretmen dinlenen/izlenen (örneğin EBA: Kütüphane İçerikleri/ Türk Halıları belge-
Uygulama Süreci seli gibi) belgesel hakkında bilgi vererek bu belgeselin hayatı farklı açılardan yan-
sıtan ve izleyiciye farklı bakış açıları sunan çok modlu belgesellerden biri olduğunu,
insanın hayatla olan ilişkisini inceleyerek hayatın doğal akışını gösterdiğini söyler.
Belgesellerin aynı zamanda görsel ve işitsel materyaller, animasyonlar, röportaj-
lar, uzman görüşleri, farklı coğrafyalardan görüntüler ve bu görüntülere eşlik eden
müzikler ile zenginleştirildiği anımsatılır (SF3). Çeşitli araçların da kullanılmasının
konuyu derinlemesine inceleme imkânı tanıdığı belirtilir. Öğrencilere belgeselin öne
çıkan özellikleri sorulur. Gönüllü öğrencilerden cevaplar alınır.
154