Page 154 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 154

Türk Dili ve Edebiyatı

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Düş Bahçesi
                               Yazma becerisinin geliştirilmesinde dinlenen/izlenen belgesel ile ilgili bir afiş ha-
         Konu
                               zırlama
                               TDE4.1. Günlük hayatta karşılaşılabilecek olay ve durumları etkili bir şekilde akta-
                               racağı yazısını yönetebilme

                               TDE4.2. Farklı bakış açılarını, günlük deneyimleri ve sosyal yaşamı yansıttığı yazısı
                               için içerik oluşturabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               TDE4.3. Farklı bakış açılarını, günlük deneyimleri ve sosyal yaşamı yansıttığı yazısı
                               için kural uygulayabilme
                               TDE4.4. Günlük hayatta karşılaşılabilecek olay ve durumları etkili bir şekilde aktar-
                               dığı yazılı anlatımına yönelik düşüncelerini yansıtabilme
         Materyaller           Renkli kalemler ve fon kartonları, etkileşimli tahta.
         Süre                  4 ders saati

                               Bu etkinlikte yazma öğrenme alanı ele alınarak yapılandırılmış doğrudan anlatım,
                               soru-cevap ve akran değerlendirilmesi yöntemi kullanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım Tekniği: Öğretimi yapılacak içeriğin ardışık şekilde sıralanması,
                               öğrencilerin tam katılımı, öğretmenin düzeltici dönütler vermesi şeklinde gerçek-
                               leştirilmektedir.  Öğretmen,  bu  derste,  kültürel  varlıklarla  ilgili  konularda  bir  afiş
                               hazırlanması için gerekli  bilgileri doğrudan anlatım tekniğini kullanarak öğrenci-
                               leriyle paylaşır.
         Etkinlik Açıklaması   Soru-Cevap Tekniği: Öğrencilere düşündürücü sorular sorulur. Cevaplar için öğ-
                               rencilere yeterli zaman ve eşit fırsatlar verilir. Bu etkinlikte öğretmen, öğrencilere
                               belgeselde öne çıkan unsurları sorar ve öğrenciler izledikleri belgeselden yararla-
                               narak cevap verirler. Öğrenciler afişlerini hazırladıktan sonra kendi afişlerini anlat-
                               mak için arkadaşlarının sordukları sorulara cevap verirler.
                               Dereceli Puanlama Anahtarı: Öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere
                               göre değerlendirileceği ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk gelece-
                               ğini gösteren puanlama araçlarıdır. Burada akran değerlendirilmesi için dereceli
                               puanlama anahtarından faydalanılmaktadır.
                               Öğrencilere bu derste önceden izlenen belgeselin (SF1) (dinleme alanı işlenirken
                               izlenen belgesel, örneğin EBA: Kütüphane İçerikleri/ Türk Halıları belgeseli gibi) içe-
                               riğini yansıtan bir afiş hazırlamalarına yönelik performans görevi verileceği belirti-
                               lir (İF1). Öğrencilere performans görevi için sınıf dışında da hazırlık yapacakları ve
                               performans görevi olarak ürünlerini sınıfta sergileyecekleri söylenir (SF2).

                               Öğretmen dinlenen/izlenen (örneğin EBA: Kütüphane İçerikleri/ Türk Halıları belge-
         Uygulama Süreci       seli gibi) belgesel hakkında bilgi vererek bu belgeselin hayatı farklı açılardan yan-
                               sıtan ve izleyiciye farklı bakış açıları sunan çok modlu belgesellerden biri olduğunu,
                               insanın hayatla olan ilişkisini inceleyerek hayatın doğal akışını gösterdiğini söyler.
                               Belgesellerin aynı zamanda görsel ve işitsel materyaller, animasyonlar, röportaj-
                               lar, uzman görüşleri, farklı coğrafyalardan görüntüler ve bu görüntülere eşlik eden
                               müzikler ile zenginleştirildiği anımsatılır (SF3). Çeşitli araçların da kullanılmasının
                               konuyu derinlemesine inceleme imkânı tanıdığı belirtilir. Öğrencilere belgeselin öne
                               çıkan özellikleri sorulur. Gönüllü öğrencilerden cevaplar alınır.




    154
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159