Page 159 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 159
Türk Dili ve Edebiyatı
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 25
1.TEMA: BENİM YOLCULUĞUM (KONUŞMA)
Edebiyat Atölyesi (Anlatma)
Konuşma
TDE3.1. Kişisel gelişimini etkileyen unsurlar hakkında yapacağı konuşmasını yöne-
tebilme
Etkinliğe
Dönüştürülecek TDE3.2. Başkalarının deneyimleriyle empati kuracağı ve kendi görüşlerini şekillen-
Öğrenme Çıktıları direceği konuşma içeriğini oluşturabilme
TDE3.3. Kişisel gelişimini ve özelliklerini keşfettiği, kendi dünyasını yansıttığı konuş-
masında kural uygulayabilme
TDE3.4. Deneyimlerini, kişisel özelliklerini ve gelişimlerini aktardığı konuşmasına
yönelik değerlendirmelerini yansıtabilme
TDE3.1. Konuşmayı Yönetebilme
a) TDE3.1.1. Seçim yapar.
b) TDE3.1.2. İlişkiyi sürdürür.
TDE3.2. İçerik Oluşturabilme
a) TDE3.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
b) TDE3.2.2. Tahmin eder.
c) TDE3.2.3. Karşılaştırır.
ç) TDE3.2.4. Sınıflandırır.
d) TDE3.2.5. Yeniden ifade eder.
e) TDE3.2.6. Tepki verir.
f) TDE3.2.7. Sesle anlam oluşturur.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri g) TDE3.2.8. Görsel ögeleri kullanır.
(Öğrenme Çıktıları Alt ğ) TDE3.2.9. Sunar.
Alanlar)
TDE3.3. Kural Uygulayabilme
a) TDE3.3.1. Plan hazırlar.
b) TDE3.3.2. Düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
c) TDE3.3.3. Uygun söz varlığı kullanır.
ç) TDE3.3.4. İletileri açık ve örtük biçimde ifade eder.
d) TDE3.3.5. Türkçe dil yapılarını uygular.
e) TDE3.3.6. Bağdaşıklık ögelerini kullanır.
f) TDE3.3.7. Beden dilini ve mekânı kullanır.
TDE3.4. Yansıtabilme
a) TDE3.4.1. Kendini değerlendirir.
b) TDE3.4.2. Tepki verir.
159