Page 160 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160

Türk Dili ve Edebiyatı

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Hazırlıklı konuşma yapar.
                                 •  Konuşma stratejilerini uygular.

                                 •  Serbest, güdümlü, kelime ve kavram havuzundan seçerek konuşma gibi yön-
         Ön Koşul Beceriler/       tem ve teknikleri kullanır.
         Temel Kabuller
                                 •  Konuşmalarında beden dilini etkili bir şekilde kullanır.
                                 •  Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
                                 •  Konuşmalarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.

                                 •  Öğrenci, kişisel gelişimini etkileyen unsurlar hakkında konuşma yapamayabilir,
                                   konuşmasını yönetemeyebilir.

                                 •  Başkalarının deneyimleriyle empati kuramayabilir.
                                 •  Kendi görüşleriyle şekillendireceği konuşma içeriğini oluşturamayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları             •  Kendi dünyasını konuşmasına yansıtamayabilir.

                                 •  Deneyimlerini, kişisel özelliklerini ve gelişimlerini aktaramayabilir.
                                 •  Konuşma kurallarına uygun konuşma yapamayabilir.
                                 •  Konuşmasına yönelik değerlendirme yapamayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:Sorular -kolaydan zora basitten karmaşığa ilkeleriyle- sorularak öğrencilerin
                               ilgi ve ihtiyaçlarına göre sorulabilir.

                               İF2: Etkileşimli tahtadan açılan ders notları yazılı/basılı şekilde dağıtılabilir. Dağıtı-
                               lan kâğıtlarda yazı puntosu, renk, altı çizili olma gibi özelliklere; yazı fontunun kes-
         İçerik
                               kin, sade, tırnaksız karakterlerden oluşan kolay okunabilir yazı tiplerinden seçilmiş
                               olmasına dikkat edilir.
                               İF3: İzlenecek videonun ses hızı yavaşlatma, alt yazı ekleme gibi özellikleri var ise
                               anlamada güçlük çeken öğrenciler için kullanılabilir.
                               SF1:Fikir yürütmede zorlanan öğrenciler için etkinliğin nasıl uygulanacağı örnek-
                               lerle açıklanabilir.

                               SF2:  Konuşmaya  hazırlık  aşamasını  planlamakta  güçlük  çekebilecek  öğrenciler
                               için basitleştirilmiş uygulama adımları yazılı (“Kişisel gelişimi neler etkiler?  Araştır,
                               cevapları not al. Senin kişisel gelişimini neler etkiledi? Yaz; sevdiğin yerlerin fotoğ-
                               raflarını bul, sevdiğin müzik parçalarını seç, sevdiğin filmlerin afişlerini bul.” vb. gibi
                               net yönergelerle aşamalandırılmış başlıklar içeren)  bir çalışma planı verilebilir. Bu
         Süreç                 plandaki konu başlıkları uygun görsel efektlerle ve emojilerle desteklenerek kolay

                               anlaşılabilir hâle getirilebilir.
                               SF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için etkinlik ikili gruplar şekline dönüştürülerek
                               öğrencinin güçlü yönünü ortaya çıkarabileceği gruplar oluşturulabilir.

                               SF4: Anlama, çözümleme ve fikir üretmede güçlük yaşayan öğrenciler için birkaç
                               seçenek sunularak öğrencinin bu seçenekler arasından seçim yapması ve görüş ge-
                               liştirmesi sağlanabilir.






    160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165